PDA

Vis full versjon : Ultralyd i morgen

Åshild
15-10-2002, 16:11
I morgen skal jeg endelig på ultralyd,jeg bestilte priv slik at vi kan se nurket vårt allerede nå i uke 8+3. Jeg lurte på om dere andre som har vært på ul vet om det så tidlig blir vaginal eller vanlig ul på magen? Er litt spent på akkurat det. Jeg må huske å spørre om bilde iallfall. Dette gleder jeg meg virkelig til:)

Åshild og :baby: (8+2)

Nøtteliten
15-10-2002, 16:24
Det er kjempeflott å se den lille krabaten, som allerede ligner ganske mye på et lite menneske!

Kom tilbake med rapport når du har vært der da!

Nøtteliten

Tidl. bruker
15-10-2002, 16:25
Hei Åshild!!!

Jeg har vært til UL både da jeg var 7+0 og da jeg var 10+1.
Begge gangene har jeg hatt vaginal UL :uff:
Første gangen så fosteret ut som en liten bønne. På ultralyden kunne vi tydelig se hjertet som slo.
Andre gangen var det blitt et bittelite menneske!!! Da så vi tydelig hodet, 2 armer, 2 ben og navlestrengen! Det var helt ubeskrivelig da den lille spiren i tillegg sprellet som bare det!!!! :D :D :D
Lykke til på UL!!! (Vær forberedt på at tårene ikke er langt unna)

Link til UL-bilder 7+0! (http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=6570)
10+1! (http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=7018)

hebaroe
15-10-2002, 16:53
Hei!

Jeg var på første UL 7+6, vaginalt. Alt jeg så var en liten klump på 1 cm, men jeg så at hjertet banket og det var gøy ;)

Tiffy
15-10-2002, 17:44
Hei Åshild

Jeg var på ultralyd da jeg var 9+1, og den ble foretatt vaginalt. Det var veldig kjekt å få se at det virkelig var noe der! Det var imidlertid ikke så mye vi kunne se... en liten bønneformet "klump". Men vi kunne se navlestrengen og dermed at det var forbindelse mellom meg og barnet, at hjertet slo og at plommesekken lå der den skulle, og vi kunne se den indre fosterhinnen.

Og så har jeg hatt en ultralyd til - i dag faktisk! Dette er fordi jeg er med på et forskningsprosjekt her i Bergen. Denne gangen var ultralyden utvendig på vanlig måte med gele og greier. Så det stemmer nok ikke alltid at UL alltid er innvendig før uke 12. Jeg er 10+2 i dag. Legen som undersøkte meg sa imidlertid at det ikke alltid var slik at man kunne se noe med utvendig UL så tidlig.

På UL i dag kunne vi se mye mer enn forrige gang, minien sprellet og bevegde seg masse, vi kunne tydelig se armer og ben, hjertet, blodstrømmen i navlestrengen og vi fikk se hjernen (ovenifra)! Veldig kjekt! Minien vokser fort: fra 19.6 mm forrige UL til 3,6 cm i dag - over 1,5 cm på en uke!

Gled deg, det er en fin opplevelse. :)

Isabell@
15-10-2002, 19:59
Ifølge legen blir bildet dårligere enn ved vaginal, men vi så tydelig et lite foster med hode, kropp, armer, ben og et sterkt lite hjerte som banket.

Jeg tror nok legene bruker litt skjønn når det gjelder dette. Hadde ikke mannen min vært med hadde det kanskje blitt vaginal, men jeg tror legen skjønte at han ikke ville synes noe om det ( selv om jeg hadde forberedt ham på det).

Lykke til og gled deg!!

Åshild
16-10-2002, 02:04
Så hadde jeg fått mobilsvar denne uken også,der hun sa at legen fortsatt var syk,hadde opprinnelig time forrige onsdag. Så nå må jeg ringe igjen i morgen for ny time, og denne gangen visste dem ikke når han kom tilbake heller så da får jeg kanskje forsøke et annet sted,tror jeg. Er det noen av dere som vet om andre private klinikker enn Volvat i Fredrikstad/ Sarpsborg? Vil snart se nurket mitt jeg!!!!

Åshild og :baby: (8+2)

Nøtteliten
16-10-2002, 12:12
Så kjedelig!
Og sånn som du har venta på det...synes du skal ringe legekontoret og si at du vil ha det nå - er legen syk får de komme med forslag på andre som kan gjøre det - det må de nesten vite bedre enn deg om det er andre i området som gjør sånt...
så utrolig kjedelig å vente og vente på en UL....

Lykke til!

Nøtteliten