PDA

Vis full versjon : Strikkeoppskrifter?

I-Pia
23-03-2004, 15:11
Heisann!

Sliter med blødninger og må derfor holde meg mest mulig i ro (ikke moro!), så tenkte jeg skulle friske opp strikkekunnskapene mine (kan bli vanskelig..).

Så - altså - er det noen av dere der ute som vet hvor jeg kan finne strikkeoppskrifter til babytøy - helst på nettet? Og er det noen som har strikket noe av det - og ble fornøyd med resultatet?
PS - helst noe enkelt, da...
Også interessert i oppskrifter man kan kjøpe etc., hvis noen av dere kan anbefale garntype/merke, navn på strikkemodeller og sånt...

På forhånd takk!!!

LilleMy69
23-03-2004, 15:16
Prøv her;

http://www.garnstudio.no/index-no.html

Håper det går bra med deg og nurket!

verbena
25-03-2004, 20:22
Her har de mye fint, og garnet er helt fantastisk mykt:

http://garn.poppyfield.net/books/baby_cashmerino.htm

Verbena
Termin 23. juni

Mamille
15-04-2004, 17:14
Jeg synes de har utrolig masse fint i Lanett fra Sandnes Garn, det er babyull garn. I tillegg er det masse nusselig i bomull(Mandarin Petit) også fra Sandnesgarn.

Har strikka noe i Bambino som er babyulla til Idena, det er deilig garn det også, men de har mindre mønstre jeg liker.

Har planen klar for hva jeg skal strikke til tuppa i lange tider etter hun blir født, og jeg har funnet noe fra Dale Garn også..

Babyull er i allefall kjempedeilig, og klør ikke.

I-Pia
15-04-2004, 23:31
Hei!
Takker for svar!
Nå har jeg fått masse ideer, og har begynt å strikke!!!
Den første buksa ble ikke så veldig fin (veldig ujevn strikking) - men har strikket en til og den ble MYE finere, så øvelse gjør mester.
Men - synes mange oppskrifter ser veeeldig vanskelige ut. Fant et par oppskrifthefter på Europris (av alle steder) - og de oppskriftene var veldig fine, og forholdsvis enkle! Trenger jo ikke kjøpe garnet der (selv om det er billig - og 100% merinoull) - har funnet ut at garn fra mange andre leverandører kan brukes på de samme oppskriftene.
Skal ta et par bilder og legge inn når settet er ferdig...