PDA

Vis full versjon : Sivert = Stivert?

Eirill
15-08-2002, 14:29
Min nevø på 9 år påstår at hvis vi kaller en eventuell gutt for Sivert så kommer alle de andre ungene til å kalle ham for Stivert! :uff:

Han var sjeleglad for at Tuppsjura var ei jente, for vi hadde tenkt å bruke nettopp Sivert om det kom ut en gutt.

Jeg kjenner ingen Sivert'er, så jeg kan ikke uttale meg om de blir kalt Stivert. Blir de det?

Men det skal vel kanskje godt gjøres å finne et navn som unger vrir litt på? ;)

Dolci
15-08-2002, 15:24
Syns Sivert var et flott navn, sjeldent.

Når det gjelder hva barn vil omforme navn til, så gjelder det vel ikke bare for Sivert. Barn kan være veldig tankeløse, vi får vel bare oppdra våre egne barn til å prøve å takle det.

Alle navn kan omformes til noe annet, men en kan ikke la være å bruke disse navnene bare fordi kanskje vil de bli mobbet. Nå er det klart at noen navn er mer spesiell og rar enn andre, men tror faktisk at det er de voksne som reagerer mest på navnene enn barna.

Tror at i dag har veldig mange barn spesielle navn, det er også mange utenlandske barn i skolene, derfor blir det kanskje ikke det store problemet.

T-9

Vimsen
15-08-2002, 19:47
Sivert er kjempefint !!

Pg jeg tror ikke det er et SÅ belastet navn :)

Klem
Vimsen T-19

Tidl. bruker
15-08-2002, 21:16
Veldig enig i det Dolci skrev ! :klapp:

Tidligere bruker
15-08-2002, 22:42
Tror heller ikke at Sivert er av de mest utsatte navnene.
Fint navn:)

Amadala:)

Macaroni
16-08-2002, 00:20
Hahaha :lol:
Hadde en Sivert i klassen på barneskolen, og det falt meg aldri inn å kalle han for stivert :lol: Hørte aldri noen andre kalle han det heller. Og vi hadde
Frode Kommode
Freidi (Heidi)
Gilde (Hilde)
Vespen (Espen)
Fise-Lise

...og sikkert flere også.

Navnet skjemmer ingen :)

Wanja
19-08-2002, 11:58
Hei:)

Sivert var kjempefint:D
Kjenner en Stivert...heh,næi jeg mener Sivert..og han kunne jeg ikke falle meg inn å kalle Stivert!!!
Wanja35+1

Eirill
27-01-2003, 15:29
*Dytter litt opp*

Dette lurte jeg altså på i august! :)

Nevøen min er fremdeles like påståelig, men vi tar sjansen! ;)

T-9

Vinga
27-01-2003, 15:42
Hihi! :p

Har aldri hørt en mann som het Sivert bli kalt for Stivert.

Litt kult var det, da. :p Tror ikke dere har noe å frykte, ivertfall ikke for en liten babygutt! :)

Tidl. bruker
27-01-2003, 15:48
Kan egentlig ikke uttale meg, kjenner inken som heter Sivert...
Men tror ungene vrir på navn uansett jeg... :???:

Bluelady
27-01-2003, 16:29
Tror ikke du har noe å frykte jeg. Sivert er jo et relativt mye brukt navn de siste årene selv om det ikke er noe ti på topp navn.
Forøvrig er det et av de fineste guttenavna jeg vet om..

Zurufa
27-01-2003, 18:07
Jeg har aldri hørt at Sivert = Stivert
MEN - jeg må innrømme at der jeg kommer fra er Sivert en viss type fjert/fis (en som "siver"... beklager ærligheten!)
MEN igjen - så er dette i Nord-Norge, og jeg har aldri hørt noen si det her i Oslo f.eks. Så jeg ville ikke lagt det til grunn for IKKE å velge navnet. Med mindre dere bor i Mo i Rana ville jeg trygt kalt babyen min Sivert. Kjenner en fra Mo (men som bor i Oslo) som har en liten Sivert faktisk!!

Tidligere Bruker
27-01-2003, 18:32
Har aldri hørt Sivert-Stivert jeg heller.

Synes det er et flott navn jeg. :D

:mervink: