PDA

Vis full versjon : Pollenallergi

Cheyenne
25-03-2004, 13:10
Hvilken medisin bruker du og når begynner du å ta den??:???:

Jeg har pollenallergi, ikke alvorlig men nokså plagsomt når øyne og nese renner og klør og øre og svelg klør og alt er fælt;)

Jeg bruker å overse min allergi, dvs å la vær å ta medisin før jeg virkelig må, men da er det som regel alt for sent til at den virker:(

Liker ikke å ta medisin når jeg er gravid, vil ikke sløve babyen el.l
I fjor greide jeg meg helt uten medisin, klødde bare en dag, men året før holdt jeg på å kreppere av plagene...

Homøpati er jo et alternativ, men det har jeg ikke penger til, er blakk og student...

Lurer på hvordan dere gjør det? leste i avisen i dag at det skulle bli en kraftig pollensesong i vår nemlig..:(

bulldog
25-03-2004, 17:59
HEI!!

Eg brukar allergimedisin heile året, og eg får ikkje bruke zyrtec når eg er gravid. Eg brukar heller reisesjuketablettar ved navn Marzine 50mg 1-2 tab. dagleg

Mistral
25-03-2004, 18:05
Jeg har tenkt å gå til akupunktur, og nå begynner det å klø i øynene så det er vel på tide å komme seg av gårde...

Tidligere bruker
25-03-2004, 19:29
Du kan trygt bruke Lomudal øyedråper og nesespray. Står i felleskatalogen at den ikke har noen skadelig effekt på fosteret. Å overse allergien kan straffe seg, da den kan forværre seg. Kroppen blir mer og mer følsom for allergener for hver gang den blir utsatt for det når du ikke bruker medisiner.

Cheyenne
26-03-2004, 10:33
Takk for dere deler info med meg!! :)

lomudal virker dessverre ikke.
Mistral: Angående akupunktur, hvor mange behandlinger trenger man og blir du helt kvitt plagene?