Vis full versjon : solarium
kan jeg trygt ta solarium? hvorfor er det evt ikke bra for fosteret hvis jeg tar solarium?
Du kan ta solarium. Men pass på at du ikke blir for varm, for da kan du bli uvel. Det er vel ikke bevist at fosteret tar skade, men man bør jo selvfølgelig sole seg med måte. F.eks korte ned tiden i forhold til det du pleier. Man kan ofte oppleve å bli fortere brun når man er gravid, p.g.a økte pigmenter i huden.
Ja,man kan ta solarium under graviditeten.Men mange kan få pigmentflekker (en ujevn farge)det er ikke særlig fint da.Jeg gidder rett og slett ikke å sole meg nå.
:findag:
Har faktisk hørt om de som ikke har blitt kvitt pigmentflekkene etter graviditeten :eek: Uansett så bør man holde seg i skyggen når man er gravid, man kan fort bli uvel. Var i syden under siste graviditet, og da satt jeg under parasollen hele tiden :) Men det var nydelig for det var hetebølge i Tyrkia da :p
Og jeg har hørt at man bør unngå solarium de tre første mnd fordi da er ikke fosteret like robust og sterkt utrustet til å tåle store påkjenninger. Selv om ingenting er bevist (om at det er noen fare) så rådes man for sikkerhetsskyld til å vente til etter uke 12....
Chanel 27+1
Jeg har en eksem som har blusset opp under graviditeten, så jeg bruker solarium for å holde den i sjakk. Der jeg soler meg er det utrolig bra vifte, så sjansen for å fryse er nesten større enn sjansen for å svette.....
Soler meg med god samvittighet, jeg. Tenk på alle de som bor i solfylte land.....er ikke noe farligere å få barn der enn her.
Har tatt solarium jeg, med ujevne mellomrom, litt kortere enn før og med lufting på fult.
Utrolig deilig å få litt farve på kroppen.
Merker ingen forskell på babisen når jeg ligger der og koser meg, så jeg tror hun har det helt ok!
Opprinnelig melding fra Babe
Soler meg med god samvittighet, jeg. Tenk på alle de som bor i solfylte land.....er ikke noe farligere å få barn der enn her.
I prinsippet er jeg enig med deg i dette. Men jeg kan for lite om dette til å vite om det er samme type stråler i solarium og i fri natur?
Jeg kunne godt tenke meg å ta litt solarium pga psoriasisen.
Bruker alltid det på våren, for det er ikke noe gøy å blotte bleke rødflekkete legger til sommeren. :uff:
tenkte faktisk å begynne og ta littegranne sol jeg og,slik at jeg og har litt farge til sommeren:D
De sier jo at strålene i solarium er de samme som ute-solen's, men at de har fjernet de "farlige".....men jeg har ikke sett det svart på hvitt så 100% sikker er jeg ikke da...
Søstern min hadde nettopp lest i ett blad (sa ikke hvilket :uff: ) at sol, ekte som falsk var sundt for babyer i magen............
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.