PDA

Vis full versjon : Glemmer helt av den lille, jeg....

Kjersti
15-10-2002, 23:37
Huff, nå sitter jeg her med kjempedårlig samvittighet for lille spiren min. Tenk da Ingrid vokste i magen min, da var jeg sååååå nøye på hva jeg hadde i meg, tok folat lenge i forveien, tran hele tiden, hvilte, tok vare på meg selv, tenkte masse glade tanker;)

Men nå!:gal2:

Har ikke engang funnet frem igjen gravid-bilbeltet mitt! Løper rundt som et pisket skinn dagen lang, løfter tungt, strekker meg langt, glemmer tranen, (folat rakk jeg ikke å begynne med før jeg ble gravid, he he..:o , men bruker den nå da, når jeg husker det og jeg ikke er for kvalm). I det hele tatt, det går timer i løpet av dagen der jeg ikke skjenker den minste en tanke:( Har rett og slett ikke tid! Kommer jo på det når kvalmebølgene skyller innover meg, men da er det bare å få stappet noe tørt i trynet:p

Huff, nei, det ble annerledes denne gangen gitt. Tror jeg ble tatt litt på senga også (nesten bokstavelig talt:D ), ettersom spiren satt på ett forsøk, hadde liksom ikke regnet med det da. Gleder meg kjempemye, og det gjør den vordende tobarnspappan også, men vi rekker bare å glede oss litt innimellom!!:leiseg: Når lille fyrverkeriet her i huset er i seng, klapper vi sammen og stirrer litt tåkete på hver vår skjerm fram til senga kaller......

Også kommer jeg i tanker om at noe kanskje er galt da.....sikkert den dårlige samvittigheten som taler:( Har trøstet meg med at så lenge jeg er kvalm, så er allting i orden;) , men i dag er jeg nesten ikke det heller.....

Sukk! Har bestilt legetime i dag, så jeg håper det blir litt mer virkelig for meg når jeg har vært der:)

Dobbeltsukk fra sliten Kjersti 7+4

Nøtteliten
16-10-2002, 11:48
lykke til med legetimen!
tenker det går bra jeg! med en liten kan du jo ikke ha like god tid til å tenke på deg selv og babyen - som vi førstegangs har - og det går nok bra uansett! Tenk så mye mer vi vet og tar hensyn til nå enn da våre mødre var gravide!
Du får sette mannen litt på plass og prøve å unngå for mye løftig av tunge ting, og kanksje finne fram gravidebilbeltet - og så ta hver dag som den kommer! Spiren har det nok veldig bra trygt inne i livmora di - godt og varmt, og trygt!

Nøtteliten

Linemor
16-10-2002, 13:40
Bortsett fra at den lille passer på å minne meg på at h*n er der hele tiden. Jeg er så kvalm at jeg må være sykemeldt. Marte er i barnehagen slik at jeg kan ta det helt med ro.

Nå tenker jeg mer på meg selv enn babyen. Jeg ligger her og syns virkelig synd på meg selv. Så tenker jeg at dette svangerskapet kommer til å ta laaang tid. Men det hender jo at jeg legger meg på soffaen og stryker hånden over magen og snakker eller synger til den lille. Da har jeg det fint.

caprice
16-10-2002, 14:49
Hallo? Du kan ta det helt med ro med gravidebilbeltet en god stund til i alle fall. Når du er så kort på vei er babyen veldig liten og ligger trygt forvart laaaangt nede i magen, dvs under der et vanlig bilbelte vil stramme ved en evt kollisjon.

4-5mnd kanskje er det vel mer vanlig å tenke på å finne det frem.

Jeg venter også nr to, og kjenner meg godt igjen i dine beskrivelser ellers, selv om jeg rakk å begynne med folat 1 mnd før jeg ble gravid. Ellers tenker jeg knapt over at jeg er gravid

Mvh

Linemor
16-10-2002, 16:13
Jeg har brukt gravidbelte i flere uker jeg. Jeg føler meg litt tryggere. Og i og med at jeg er kvalm og har fått mage allerede så er det deilig å ikke ha press på magen.

Elin
16-10-2002, 17:49
Kjenner følelsen veldig godt, Kjersti.
Tiden går så fort, og jeg rekker liksom ikke å glede meg like mye over dette svangerskapet.
Men det er vel sånn det bare må bli når man har en fra før. :hjerter:

Men når kvelden kommer og Ingrid er i seng, da er det ofte jeg klapper over magen og tenker på den lille som ligger der inne.:hjerter:

Du minnet meg forresten om at jeg må finne frem bilbeltet mitt, ja. Hadde jeg helt glemt;)

Moy
16-10-2002, 18:17
Nå føler jeg meg veldig dum, men jeg har aldri hørt om noe gravide-bilbelte. Uansett er det nok for tidlig for meg å begynne å bruke det, men når skal man begynne og ikke minst: hvor kjøper man et sånt?

Hilsen Ninni og :baby:

Elin
16-10-2002, 18:58
Ninni:
Gravidebilbelte får du kjøpt i de fleste bilforrettninger i hvert fall. Jeg har ett av merke HTS.

Egentlig er det jo ikke et bilbelte, men en innretning som du fester på det vanlige bilbeltet for å holde det unna magen...

Det anbefales faktisk å begynne å bruke det når man er 2 måneder på vei.

Kjersti
16-10-2002, 23:02
Takk folkens!:)

Bilbeltet er lokalisert;) Da jeg la det i skapet hadde jeg nok ingen formening om at det skulle fram igjen så snart!

Elin! Tror det er som du sier, ja, at det er anbefalt å bruke det etter 2 mnd, men ikke før...... Forresten så er det noe skikkelig herk, fryktelig vrient med skjørt ihvertfall:gal2:

Vel.....grunnen til at jeg svarer igjen på mitt eget innlegg, er at jeg MÅTTE forsvare mannen min litt.....HAN er nemlig IKKE grunnen til at jeg er sliten, for HAN er en engel (som alikevel må tåle masse kjeft:o ) Han er fantastisk med storesnuppa, bedre enn meg når det gjelder husarbeid og ikke minst mer positiv!:cool: Det er på jobben jeg løper rundt meg selv, men jeg regner med det blir likere når jeg blir litt mer opplagt....noe jeg forresten har vært disse to siste dagene! Ikke spesielt kvalm, mindre trøtt, føler meg helt snytt, jeg!:p

Ååååååå, det er vel stille før stormen, tenker jeg!

Lykke til videre alle sammen!:)

Kjersti 7+5

Nuta
17-10-2002, 14:24
Det er helt naturlig at det blir sånn! Med Sunniva hadde jeg bare meg selv og magen og tenke på. Men nå tar jo Sunniva all min tid og hun krever 100% av meg!
Det er umulig for meg og ikke løfte og bære tugt, jeg må jo bare det!
Men jeg tenker at hvis spiren har bestemt seg for og bli, så blir den der!!

Med Sunniva tenkte jeg på at jeg var gravid HELE tiden, mens nå kan det gå lang tid imellom. Jeg har rett og slett ikke tid, har alt for mye annet og fare med:)

Men jeg tror nå :baby: har det bra i magen jeg, selv om jeg ikke aldid tenker på h*n så er jeg utrolig glad i det lille vidunderet i magen:happycry:

Qatrine
18-10-2002, 14:25
Tenk bare at nå går tiden mye fortere!

Jeg syntes forrige svangerskap varte i evigheter, og synes derfor at det nå er deilig å slippe å tenke på at jeg er gravid hele tiden. Tenker jo en del på det, men ikke på langt nær like mye som sist.

Håper det går fort, for jeg gleder meg så til mai!!