Vis full versjon : Noen som vet ?
Hva kan skje dersom man har gått lenge med urinveisinfeksjon når man er gravid??noen som vet??:???: (jeg vet at vi får god oppfølgning av lege osv. )men likevell hva kan skje??
Hmm..vanligvis går det jo over i nyrebekkenbetennelse...om man ikke blir behandlet med penecillin altså..
Det er ikke noe godt!!! Det har jeg hatt og kan trygt slå fast at jeg aldri har vært så syk verken før eller siden..
Men om det er anderledes ved graviditet det aner jeg rett og slett ikke - selv om en ikke skulle tro det da..
Lille Ru
30-03-2004, 15:48
Det er noe med den der nyrebekkenbetennelsen og graviditet, men hva kan jeg søren ikke huske.. De sier ihvertfall at det er verre/farligere å få urinveisinfeksjon under svangerskapet...
Irriterer en smule at jeg ikke kan huske hvorfor, men jeg skal ta og lete litt og heller komme tilbake med mer :)
Og her er hva jeg fant på Lommelegen:
"Nyrebekkenbetennelse er en ganske kraftig infeksjon for kroppen, og ubehandlet kan den føre til skade i nyrene. Av og til er nyrebekkenbetennelse årsak til blodforgiftning. Hos gravide øker risikoen for svangerskapsforgiftning, for liten vekst av fosteret og for tidlig fødsel."
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.