PDA

Vis full versjon : Huttetu!

Kula
16-10-2002, 14:39
I går var jeg hos min snille gode lege for nok en sjekk. Syns jeg "flyr ned" kontoret hans jeg, men tiden går bare så utrolig fort.

Vel, for å komme til saken. I går rundet jeg uke 33, og har bare 7 uker igjen. Jippi!!

MEN!!! legen min målte med ultralyd størrelsen på lillegutt, og det viste seg at det slett ikke var noen lillegutt som ligger inne i min mage i allefall. Han estimerte vekten til 2,9 KG!!!! I uke 33!! Iflg. det jeg har lest i "Uke for Uke" bla. skal et foster i 33 uke veie ca. 1700 g.!!?? Hva i allverden har jeg gjort, eller legen, gjort feil??:uff: :uff: Det er jo fra nå og frem til terminen at våre små skal begynne å legge på seg!

Jeg spurte legen også om terminen var riktig, men han ville ikke gjøre noe med den. Vi får vente og se, var hans komentar.

Ellers er alt normalt:

BT:120/80
SF/mål: 32 cm. Dette er jo også en "smuuuuule" over "normalen":D
Vekt: Hmmm ja..76 Kg. Det betyr totalt 18 kg. opp. Regnet fra uke 5, så det er sikker noen kg. til totalt ;)

Er det andre som har fått estimert vekt på sine små? Jeg spurte ikke om å få gjort dette, det ble bare gjort som en vanlig UL undersøkelse.

Klem fra en noe frustrert Kula

Blånn
16-10-2002, 14:42
Hei!

Slike målinger kan være ganske upresise, så det er ikke sikkert at du går med en gigant i magen.

Det går nok bra!

Lykke til!

Tyren 18+5

Ladyen
16-10-2002, 14:43
Var en tur hos legen i dag jeg oxo, tok UL men det var bare for å se hvilken vei den lille ligger i. Nå er det hodeleie igjen.

Han bare gjetta utfra SFmålet mitt at denne babyen kanskje kommer til å veie rundt det samme som søstrene gjorde. De veide 3530 og 3590 når de ble født. Muligens at de prøver å sjekke det litt senere. Jeg vet ikke.

IzziCreo
16-10-2002, 14:48
Heisan,

på nettdoktor.no så sier de at i Uke 34 (den uken du nå går inn i) så er vekten ca. 2,5 kg :) Så inne på barnimagen.com - og der står det 1,7 kg som du her refererer til. Min erfaring generelt med nettdoktor er ihvertfall god - så kanskje det ikke er så ille allikevel?! :)

Når det gjelder størrelse så tror jeg vi blir fulgt opp tettere når det nærmer seg om det viser seg at barnet er spesielt stort. Jeg er litt bekymret selv, fordi samboeren min var veldig stor når han ble født (5kg)... Men jeg regner også med at slikt blir sjekket når det nærmer seg termin :)

Legen min har ikke UL utstyr så jeg regner ikke med at jeg får vite noe mer om str før jeg evnt blir sendt opp på Kvinneklinikken.

Klem Suzie Q 33+2

Snehvit
16-10-2002, 15:20
Uff ja det hørtes ut som en voldsomt stor baby. Nå var SF-målet ditt høyt, men det får da være måte på!!! Tror ikke de klarer å måle bebyens vekt veldig nøyaktig på UL. Tror de får opp vekten og en +/- 500 gram. Er nok ikke så stor som du fikk oppgitt.

Kan også være at babyen har vokst en del nå også roer det seg mot slutten??? Alt er sikkert helt normalt - det er vel dessuten bedre at babyne er litt for stor enn litt for liten???

Klem Snehvit 30+0

Kula
17-10-2002, 12:29
Det var stort sprik i vekten for uke 33 fra BIM til nettdoktoren?? det er jo en forskjell i vekt på 700 g, og det er jo en del på et lite knøtt. Men takk for tipset Suzie Q. Skal heretter bruke nettdoktoren. Ser ut som om den passer bedre for meg:) :) .
Det er ikke det at jeg ble redd, for den lille har det heeeelt fint iflg. legen min. Men man lurer jo på hvordan det skal gå til slutt, hvordan i all verden man skal få den UT!! eller om babyen er så stor at han kan kjøre hjem fra sykehuset selv:) .