PDA

Vis full versjon : formsjekk

Sonar
16-10-2002, 15:18
Det er ikke bare bare å være hjemme med to små og samtidig være gravid. Er så forferdelig trett, selv etter en god natts søvn, kan jeg gjerne sove masse på dagen også. Og så blir jeg ganske småkvalm når trettheten melder seg. Jaja, har jo igrunnen ikke så masse å klage over, fordi jeg kan jo legge meg nedpå når pappaen kommer hjem. Men som oftest er jeg våken da, for jeg synes det er litt kjekt å være sammen alle noen timer hver dag.

Andre symptomer er oppblåst mage. Føler jo jeg er mange mnd på vei med den magen min. Akk ja det er jo del der fra de to forrige svangerskapene, men den strutter mer nå som jeg ble gravid. Merker det dessverre allerede på buksene, men nekter å bruke mammabukser ennå.

Så er jo det alle tankene da. ER jeg virkelig gravid, er det liv inni der, er alt som det skal osv. Man blir jo påvirket av det man leser også da. Jeg prøver og ikke tenke så masse på det og heller tenke postivit, men ikke alltid går det som jeg vil:uff:

Hvordan er det med dere andre da?

kristina
16-10-2002, 15:34
Jeg har det på samme måte. Maven er så oppblåst at nå sitter jeg her på jobb med oppkneppet bukse. :uff: . Jeg har jo også to barn fra før, så jeg regner med at det ikke går lang tid før det synes.

Ellers er jeg i full jobb. Når jeg kommer hjem om ettermiddagen, så er det to små som tar oppmerksomheten min. Etter at de har lagt seg om kvelden, er jeg fullstendig utslitt. Da kommer også kvalmen snikende. Så ta tusler jeg i seng og får ikke med meg TV'seriene jeg ellers ser på, - da sover jeg for lengst..:sover:

Gleder meg til de første 12-14 ukene er over. Da vet jeg at formen blir mye bedre, overskuddet kommer tilbake og bekymringene slipper litt taket. Nå er det nesten så jeg sjekker dopapiret ved hvert toalettbesøk. Er så engstelig for at noe skal skje!

Som du skjønner, så er du ikke alene, Sonar, men det er jo godt å vite at vi er flere i samme båt.

MokkMokk
16-10-2002, 16:12
..kunne ihvertfall sikkert vært verre..

:gal: Kvalmen er tiltagende igjen, men nå har jeg lært meg å sette litt pris på den også. Den forteller jo at alt sannsynligvis er som det skal være.
:gal: Jeg er trøtt hele tiden, men sover dårlig på nettene, selv om jeg nærmest kollapser til sengs om kvelden.. Merkelig? :uff:
:gal: Mensmurringene er tilbake for fullt, det nærmest river og sliter i underlivet. Tar det som et godt tegn! :D
:gal: Buksa mi har på mystisk vis begynt å stramme - så nå er knappen både titt og ofte diskret oppkneppet.. (kvalmen fører til masse småspising, som sikkert har gjort sitt til dette.. :o)
:gal: Puppene vokser og gror, opp en størrelse allerede, og kjenner at strukturen inni er annerledes. Melkekjertlene som merkes?
:gal: Siper og griner for den minste ting, sist i bilen idag da de spilte den gamle Grand Prix-sangen til Johnny Logan på radioen. Er det mulig.. :bonk:
:gal: Har en del småverk i korsrygg/ bekkenregion
:gal: Kviser! Og jeg som vanligvis har fått max èn ved menstider! Fysj :sint:

- glemte å ta med at jeg er SVIMMEL! :gal: Får perioder da omgivelsene svever rundt meg.
De målte blodtrykket mitt på sykehuset, og det er visst ganske lavt (100/60), så det er vel forklaringen..

Vel vel..lista ble faktisk ganske lang den, og det skal jeg vel være glad for.
Det viser jo at jeg er gravid! :D

Klem,

Linejenta
16-10-2002, 19:42
Ut oktober...

:p Svimmel, særlig når jeg er utenfor huset. Vet ikke helt hva det kommer av men det kommer og går omtrent hele tiden. Mamma hadde visst det hun og da.. Skal ta det opp med legen neste gang.

:p TRØTT (som alle andre, sover til ti hver dag)

:p Småkvalm innimellom, men ikke morgenkvalme, det kommer gjerne i forbindelse med mat, men varierer veldig fra dag til dag. I går var jeg kjempefin, men i dag mye værre..

:p Ømme pupper, måtte slutte å ligge på magen:leiseg:

:p Litt opplåst i magen, men det kommer nok av at jeg har spist mer enn vanlig gitt:blush:

Masse klemmer fra

Madsine
16-10-2002, 21:11
Kvalmen er ikke her i dag, glad er jeg for det for de dagene den er der drar den ikke igjen med det første.

Puppene er ømme og ganske mye større(trodde ikke det var mulig)

Har litt hodepine hver dag skjønner ikke hvorfor.

Magen har hovnet opp, vanskelig å holde inne om dere skjønner.

Dette svangerskapet er helt anneledes enn mine to første, Kanskje det er ei lita jente der inne:p det er bare en bitte liten ønskedrøm.

Nå håper jeg at vi alle skal få komme på føden i juni en gang så stell godt med dere selv.:klem:

Eden
18-10-2002, 23:20
Nå har også jeg begynt å merke noe til at jeg er gravid. Den klassiske trøttheten er kommet (regner med det blir verre...).
Har begynt å kjenne meg noe uggen, en liten forsmak på at kvalmen er på vei?
Ellers er jeg fremdeles tissetrengt hele tiden, løper stadig på do...

Magen er vanvittig oppblåst, føler at det er synlig allerede! Har lagt på meg 1 kg:leiseg: og jeg er ikke så dum at jeg skal skylde på graviditeten, men det kiloet har lagt seg rundt magen og gjør buksene mine vanvittig trange... Lurer på om jeg greier å skjule det for omverdenen til juletider:???:

Men jeg synes det er litt gøy med disse symptomene jeg...det minner meg på den lille spiren min i magen som ellers virker ganske så uvirkelig i disse tider!