PDA

Vis full versjon : Bitter Lemon trikset..

Unregistered
15-08-2002, 15:05
Hvor mye må man drikke?
Kan man blande det ut med noe?
Finnes det bivirkninger
Hvordan fungerer det egentlig?

Takknemlig for svar

Hege72
15-08-2002, 21:10
Limer inn dette som sto på generell diskusjon:

Hypofysehormonet oksytocin vil hele tiden sørge for at livmoren trekker seg sammen. Dette hindres imidlertid av progesteronet, et hormon som i svangerskapets første måneder vesentlig blir dannet i det gule legeme. Senere dannes det hovedsaklig i morkaken, og utøver sin virksomhet hele svangerskapet igjennom. Når tiden for fødselen er inne, reduseres produksjonen av progesteron. Oksytocinet, som under svangerskapet også synes å ha bli dannet i placenta får derved anledning til å virke uhindret på livmoren, som følgelig trekker seg sammen, og riene kommer igang. Når man ved fødsler som fremkalles før tiden gir den svangre kinin, kommer dette av at kinin gir livmoren en økt følsomhet over for oksytocin.

Bitter Lemon inneholder små mengder Kinin!
Det skal ikke være skadelig, er visst bra for kroppen i følge legen min!

Jeg leste ett sted at man skulle drikke 1 1/2 liter..

Lykke til!:findag: Hege T-3

Vimsen
22-08-2002, 13:20
Dette vil JEG prøve !!!
Men halvannen liter ????
Raaaaap sier jeg bare !!! :lol:

Klem
Vimsen T-12

Mormona
25-08-2002, 18:21
venninnen min drakk 1,5 liter på en halvtime mens hun travet rundt i hagen med lange skritt....så småjogget hun i kjellertrappen til hun absolutt ikke orket mer....våknet med rier den natten og fødte på morgenen :)

Mormona T-7

Anja22
01-09-2002, 00:33
Dette har eg aldri hørt om men gjett om eg skal huske det til det nermer seg ja.
Har hørt mangen gode triks men aldri et som virket så gøy! Er sikkert ikke gøy når en presser alt det i seg men skal teste den teorien ja

Tittei
06-09-2002, 01:36
Ja det er mye rart man prøver når man er desperat :D
Selv begynte jeg å drikke mengder av Bitter Lemon flere dager før termin, i tillegg til mange andre kjerringråd...

Jeg gikk 15 dager over og måtte settes igang...:bonk:

Det kan jo ha effekt, men ikke forvent deg for mye (da blir du bare enda mer lei hvis det ikke skjer noe)

Et godt tips skal visst være å bruke brystpumpe! Da kan det begynne å skje saker og ting :klapp: