Vis full versjon : Blindtarmen??
Hei damer....
Noen her som vet hvilken side blindtarmen er på??
På vei til jobben idag fikk jeg nemlig så utrolig vondt i høyre side av magen... Det er akkurat som sterke hold-smerter, eller luftsmerter, eller som om noen stikker en kniv der og roter rundt... Det gjør vondt når jeg trykker på det, og når jeg lener meg forover...
Tror jo ikke det er blindtarmen, men you never know...
Håper det er noen som kan gi meg en pekepinn på hva det kan være for noe...
...ps... dette er ikke en april-spøk...
Plastilina
01-04-2004, 08:55
Blindtarmen ligger på høyre side litt over lysken. En blindtarmbetennelse arter seg som regel med smerter rundt navlen først, før de etter hvert flytter seg nedover mot høyre side. Smertene er i allefall helt jæv....
Da er det i allefall ikke blindtarmen.. For såå vondt er det ikke.. Det virker som om det gir seg litt nå, men det er fortsatt vondt.. Satser på at det bare er luftsmerter...
Trampe-04
01-04-2004, 12:41
Kjennes ut som kraftig hold, litt øm og hul følelse også. Jeg kjenner det på høyre side av magen, noen cm over lysken. Første gang jeg kjente det ble jeg skikkelig redd, voknet midt på natta, og det var vondt (natt til forrige lørdag). I tillegg var jeg tissatrengt og måtte på do. Etter at jeg hadde tisset ga det seg litt. Jeg trodde det var noe med tarmen, luftsmerter pga noe jeg hadde spist. Nå kjenner jeg det av og til også på dagen, og det blir verre hvis jeg har full blære eller "full tarm". Noen ganger kjenner jeg det ikke noe særlig når jeg står oppreist, men hvis jeg bøyer meg fremover eller særlig hvis jeg løfter beinet opp, kjenner jeg det godt. Har snakket med legen som trodde det var muskulære smerter pga at babyen og blære og ting og tang presset på. For sikkerhets skyld ville han at jeg skulle levere urinprøve. Jeg skal til kontroll i dag, så får jeg høre hva fastlegen sier og om urinprøven er ok.
Blir jo litt bekymret når nye smerter dukker opp. Men det er vel sikkert normalt dette også...
Lille Ru
01-04-2004, 13:09
Sånn har jeg og, men jeg har det på begge sider...
Og spesielt etter at jeg har hostet, noe jeg gjør hele tiden...
Satser på at det bare strekker og vokser innider, nevnte det for legen og hun mente det var helt normalt...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.