Vis full versjon : Er det bare meg som legger på meg...???
Eller er det flere der ute i mai-klubben?
Jeg vet jo at man egentlig ikke skal legge på seg de første 3 månedene, men ingen har sagt det til :baby: tror jeg... Ihvertfall viser vekta om dagen 2-2,5 kg mer enn den pleier (og det var egentlig mer enn nok, synes jeg!). Noen flere som sliter med noen tidlige ekstra-kiloer, eller er jeg helt alene her? :( :???: :(
Kiki
10+1 i dag
Jeg har også lagt på meg og er litt fortvilet..
Kan skylde noe på at jeg er sluttet og røyke + at vi har vært på ferie.
Kan jo ikke akkurat slanke oss nå, men jeg håper vekten normaliserer seg litt til neste kontroll. Prøver å tenke litt på hva jeg spiser + bevege meg litt mer. Det er ikke så lett når alt jeg vil er å sove:sover:
Jeg hadde ikke akkurat for lite fra før av så jeg må passe meg - det skal jo av igjen også...
Vi kan jo håpe at det fordeler seg jevnt gjennom svangerskapet, slik at det ikke nødvendigvis blir så all for mye til slutt
Har ikke lagt på meg på dette tidspunktet i tidligere svangerskap, men nå har det nok kommet noen ekstra kilo... Vi har ikke vekt, men jeg føler det på meg - og kjenner det på buksene. Sikkert fordi jeg har skjønt denne gangen at småspising døyver kvalmen - så jeg eter og eter... Ellers beveger jeg meg mye mindre enn tidligere, fordi bekkenplagene kom så raskt denne gangen. Gruer meg til å gå på vekta på første kontroll! Vel vel, det jevner seg forhåpentligvis ut, og bebsen forsyner seg vel litt, h*n også!
Jeg spiser nesten bare knekkebrød med brunost, så jeg føler at jeg har gått ned litt. Ringene på fingrene mine har blitt litt slakkere. Men magen vokser og vokser. Det blir spennende når jeg skal på min første kontroll på fredag. Jeg begynner å bli litt beskymret over at jeg kanskje ikke får nok næring til den lille.
Nøtteliten
16-10-2002, 17:59
og jeg liker det ikke!:( vil jo gjerne holde meg til anbefalinger om å ikke legge på seg første trimester - men som Kiki - gidder noen fortelle det til :baby: ? Spiser mindre, men litt oftere og har i grunn vært greit nok med bevegelse ( til og fra jobb innebærer ca 50 minutter gange hver dag + noen få kveldsturer og det er omtrent som før....) sover noe mer og spiser mindre snop (ikke helt likt meg, men med kvalme kommer jeg ikke så lett på at jeg er snopsyk!) Så jeg skjønner ikke helt hvor disse 1,5-2 kg kommer fra og vil ikke doble vekta mi mens jeg er gravid! Men vi får se - sikkert sånn at noen legger på seg til å begynne med, andre litt seinere - i dag tror jeg det er en av de aller siste dagene mine med vanlige bukser...det strammer som bare det!
Nøtteliten
Isabell@
16-10-2002, 18:50
Kjøpte nettopp boka "Hurra, jeg er gravid" av Kari Jacqueson ( eller noe sånt). Hun mente at man la nok på seg 1-2 kilo i første trimester og at det slettes ikke var unormalt. Bryster og livmor har jo rukket og vokse ganske mye på noen få uker. I tillegg tar kroppen til seg flere næringsstoffer enn før, så da legger man vel på seg litt?
Ikke noe å bekymre seg over, mener jeg. Synes det blåses veldig opp i alle bøkene at man må passe vekta. Så lenge man spiser noenlunde sunt og beveger seg litt, så ser jeg ingen grunn til bekymring. Vi skal jo ikke slanke oss når vi er gravide!!
Så lenge en spiser sunt og oppfører seg som en pleier er det jo klart det er individuelle forskjeller i dette som i alt annet i svangerskapet!
Selv har jeg gått ned ca 2 kilo, uten å gjøre noe for det i det hele tatt. Men jeg regner med at de kommer på igjen om ikke så lenge.... ;)
Klem fra Miriam :)
Jeg har også gått opp, ca 2 kilo. Lurer så fælt på hvordan de kom:???: ? Jeg spiser jo ikke så mye pga kvalmen og alt jeg spiser etter 16-17-tiden kommer jo i retur... Snodige greier!!
Men legen sa det er normalt. Mye av det skyldes veske i kroppen
fortalte han.
Selv har jeg gått opp 1 1/2 kg, og liker det slettes ikke!:sint:
Men kjempeglad for å være gravid, det er jeg!:)
Så jeg skal vel egentlig ikke klage ....:blush:
Klemmer fra Nuppa 10+0.:klapp:
Tidl. bruker
16-10-2002, 22:47
Jeg kan ikke dokumentere med tall at jeghar lagt på meg, for jeg vet ikke hva jeg veide før jeg ble gravid. Men jeg kjenner det tydelig på klærne. Magen er jo større, så alle buksene er trange bare to vanlige som jeg orker å gå med. Men puppene er jo blitt enorme så genserene er jo også trange, det må nok være 1 kilo eller 2 som er kommet til.
Jeg prøver å tenke på hva jeg spiser, men godteri og snacks er så forferdelig godt. Jeg spiser noe snop hver kveld :eek: og det må jo bli noen ekstra kilo av det. Jeg spiser jo mat som vanlig, og ingenting kommer opp igjen (heldigvis).
Her har det nok også kommet på et par ekstra kg, selv om jeg bare er snaue 8 uker på vei. Det var like ens forrige gang også:) Dessuten så kan ikke kroppen min ha hørt disse anbefalingene om å ikke legge på seg i begynnelsen, for sist la jeg på meg 10 kg de første 6 mnd og 2 kg de 3 siste!:gal2: Tilsammen 12 kg altså, ble ikke så ille alikevel, selv om jeg så mørkt på det en stund. Mange av de første kg var nok røykekilo, de var også de jeg slet mest med å få av igjen også......noe jeg akkurat hadde klart da de neste 2 blå lyste mot meg!:p
Og magen har også vokst, selv om jeg ikke er lenger på vei, går med strikk i bukselinningen, jeg!:cool:
I forrige svangerskap gikk jeg jevnt og trutt opp hele tiden - men de siste 10 ukene stod det helt stille. Alle er forskjellige. Alt i alt ble det 13,5 kg -og babyen veide 3,7.
Har lagt på meg litt nå og - så det blir nok ganske likt dette - tror jeg.
mvh
Her har det også sniki på seg et par-tre kilo! Men det bekymrer meg ikke:) Jeg tenker som så at jeg får slite med dem etter at babyen er født og kose meg nå mens jeg er gravid!
Veide meg i går, og fant ut at jeg har gått ned 4kg siden jeg ble gravid. Men kan ikke si jeg merker det på klærne akkurat, puppene vokser så fælt, at jeg har måttet legg bort spilebh`ene mine... Må nok kjøpe meg noen nye.
Skal bestille noen mammaklær fra HM, de har salg! Så jeg håper de har igjen!
Gruer meg til å legge på meg. har slitt mye med vekta i sommer. Og jeg er lita, bare 160 også veier jeg 85kg! Blir vel den gåsa i de siste månedene!
Klem fra Cecilie 11+6
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.