PDA

Vis full versjon : Mulig MA...

Nette
01-04-2004, 19:01
Hei.

Var på UL i dag og fikk en trist og litt usikker beskjed.
Hun fant fosteret og målene var riktige ihht termin.
Men hun fant ikke hjerteaktiviteten... hjelp...
Vi fikk beskjed om å komme tilbake på mandag for sikkerhetsskyld, men fikkbeskjed om å forbrede oss på MA..
Er det noen som har vært borti dette?
Kan fosteret ligge sånn til at de ikke ser hjertet??

Jeg ble kjempe redd og skremt.. Har tatt sorgen med en gang..
Blir kjempe gla hvis noen har erfaringer å dele!!

Sitter med et lite håp om at spiren vår lever...

Nette

8+2

Millemy
01-04-2004, 19:21
Jeg er desverre en av de som har opplevd MA. men hos meg ble det tilfeldig oppdeget på vanlig legekontroll fordi livmor virket liten i forhold til hvor langt jeg skulle være kommet. Var 15 uker på vei da det ble oppdaget. Ble sendt på ø-hjelp time på sykehuset. de tok innvendig Ul og fant ikke noen hjerteaktivitet hos fosteret. De mente på Ul at fosteret hadde vokst til uke 8-9 men dagen etter når jeg var til utskraping så fant de ut at den hadde vokst til uke 11-12. Altså.. jeg hadde gått en mnd med dødt foster i magen.
Vet ikke om foster kan ligge sånn at hjertet er "skjult" men når jeg har vært på Ul 2 ganger etter dette så er det første de sier... ja der ser jeg et hjerte som slår.

Syns det er ganske "uproffesjonelt" at de sier til dere at dere skal forberede dere på MA... jeg mener enten eller altså.... er jo helt forferdelig å måtte gjennomgå noe slikt. å ennå værre å gå i uvisshet.
For meg ble min MA et stort sjokk (siden det var så uforberedt) hadde ikke hatt noen smerter, blødninger eller noe som kunne fortelle mag at noe kunne være galt. Men jeg vet som sagt alt for godt hva en MA er å hva en går gjenom etter det.

:stakar: fra meg