Vis full versjon : Har bestilt legetime
Tjihi! Det gjør det hele enda mer virkelig!! Fikk time om et par uker, da er jeg litt over 7 uker på veg :)
Ville bare dele det med noen, det er så vanskelig å ikke ha noen andre å snakke med dette om enn barnefaren!:latter:
Fint at dere finnes :)
Jeg har også bestilt lege time.
Jeg bestilte til gynekologen min og han har UL tror jeg er i uke 10 når det skal skje.
Jeg gleder meg kjempe mye, men gruer meg litt også.
Det har jeg gjort med de to andre også, er litt redd for at noe skal være galt.
Lykke til
MokkMokk
16-10-2002, 21:16
..for jeg hadde ikke mindre enn 3 legetimer spredd utover i oktober, inntil bare for et par dager siden!
1. Fikk jo bekreftet graviditeten med test hos fastlegen, og da gikk det liksom bare automatikk i at jeg fikk time for 1. kontroll. Det var den 31.
2. Ringte så og bestilte time til gyn. jeg har gått hos til nå, for han har UL ;) - det var den 30.
Somlet litt med å avbestille timen hos fastlegen :bonk:
3. Som jeg sikkert har sagt før, er jeg langt fra tålmodigheten selv, så jeg ringte gyn.klinikken på nytt noen dager senere, og fikk ny time hos en ANNEN gyn ved samme klinikken. Han her er privat (i motsetning til min gyn, som har driftstilskudd) og timen ville koste 650,-. Det var den 21. Alt for en ukes mindre venting :p
Men - så skjedde alt dette fæle med sykehusinnleggelsen og UL annenhver dag,
og jeg har derfor fått time til ny UL på sykehuset kommende mandag.
Så nå har jeg avbestilt de andre timene, unntatt den hos min egen gyn,
i og med at UL på mandag nok ikke blir en vanlig svangerskapskontroll. Tror jeg da? :???:
Men akkurat nå syns jeg det er utrooolig lenge til mandag! *uææk*
Jeg fikk time oss fastlegen min i uke 9 jeg da!!
Gleder meg kjempe masse...
Så skal jeg til ul til neste torsdag 24 da er jeg 6+4 håper på å få sett noe) Den timen har jo ikke med graviditeten å gjøre så jeg må vel nesten ringe inn og si at jeg er blitt gravid... Har sliti med smerter i sidene, om det er eggstokkene har jeg ikke peilig på... Men avlyser ikke nå!
LillianL
17-10-2002, 11:05
Jeg var hos legen min i går!! :)
Det var en utrolig RAR følelse å sitte der å ta imot helsekort for gravide, og flere bøker om svangerskap og fødsel og greier.... Herlig!!:D
Legen regnet ut min termin 5.juni2003, jeg hadde regna 6.selv så det stemte jo bra! Håper ikke det blir så stort sprang når jeg kommer på UL heller.
Legen skulle sende inn så jeg får innkallelse til UL ca. i uke 17, sa han. :klapp: Gleder meg masse allerede!
Jeg var til legen den 10 oktober og fikk da bekreftet at jeg var gravid :klapp:
Han tok masse blodprøver og blodtrykk. Fikk også helsekort og en fin bok om graviditet, fødsel og barsel. Denne boken har jeg nå gitt videre til min sambo, med streng beskjed om å lese :) Fikk satt opp neste oppfølgingstime 6. november (da er jeg 7+4)
Skal bestille meg UL time uka etter, bare for å forsikre meg om at det er noe der. Kanskje ser jeg et lite hjerte slå??
Lykke til alle sammen!! Jeg krysser også fingrene for deg Verene!!!
Klem - Ink -
:hjerter: Termin 23 juni :hjerter:
Jeg er egentlig veldig usikker på når jeg skal bestille time. Forrige gang jeg var gravid var jeg tidlig hos legen og fikk ul og da mistet jeg :leiseg:
Så denne gangen skal jeg prøve å gjøre ting litt annerledes (er litt overtroisk av meg..). Og tenkte jeg skulle vente til uke 9.. Men vet ikke om jeg klarer. Står og vipper mellom uke 8 og uke 9. Det har vel egentlig ikke så mye å si, hjertelyden hørers vel i begge de to ukene..
snikleser litt fra mai-klubben og må bare komme med en liten kommentar: iflg. jordmora mi er det veldig usiker om man hører hjertelyd før uke 12. Hadde time hos henne når jeg var 9+0 og da gadd hun ikke prøve engang. Har legetime når jeg er 11+2 og da sa hun at det kunne hende de hørte noe, men det var ingen grunn til å bli redd hvis legen ikke kunne øre hjertelyden ennå. Så jeg tror nok at du ikke hører noe verken i uke 8 eller 9.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.