Vis full versjon : Slektstre Mal
Jeg har lyst å lage et lite slektstre til babyen.
Noen som vet om en internettside med en mal på et slektstre, der man bare kan plutte inn navnene, åsså blir det automatisk laget et slags kart.... sånn ca.... på en måte?!? :o
Noen som forstår hva jeg mener? :p
Lille Ru
05-04-2004, 11:43
Heisann!
Har noen i familien som er veeeldig opptatt av slektsforskning og sånn, og vet at det finnes noe som heter Master Genealogist eller noe i den duren.
Du kan jo søke på Genealogy på Google eller andre søkesider ?!
:)
Lykke til ihvertfall!
Kan nok ikke hjelpe deg - men synes du kom med en kjempegod ide :klapp:
Tuneland
07-04-2004, 15:52
Vet ikke om du kan finne noe på www.disnorge.no?
Er interessert i dette selv. Når jeg får ånden over meg kan jeg sitte i timesvis å leite etter slekta mi. ;) Men det er ikke ofte jeg tar meg tid til det, for jeg blir så vannvittig hekta.
Uansett, jeg fant en side etter mye leiting...
Maler til slektstre (http://misbach.org/pdfcharts/)
ÅÅÅÅhh! Tusen takk Berta28!!!! :klapp: :klapp: :klapp: Var akkoratt sånn jeg mente! :D
Jeg har ikke klart å finne noe selv ser du.... :uff:
Dette blir pent i albumen til :babyjente :D
Bare hyggelig det!! :mervink: Det blir nok flott i albumet ja. Har planer om engang å gi ut et hefte jeg da, med familien på pappas side. Men ting tar tid. :D
Opprinnelig melding fra Linda83
ÅÅÅÅhh! Tusen takk Berta28!!!! :klapp: :klapp: :klapp: Var akkoratt sånn jeg mente! :D
Jeg har ikke klart å finne noe selv ser du.... :uff:
Dette blir pent i albumen til :babyjente :D
Jeg skal ikke så langt tilbake. Kun til babyens tippolderforeldre. Tenkte jeg iallefall i første omgang! Men jeg er helt grønn. :bonk: Hehe! :)
Hvilke sider pleier du å bruke?
Jeg bruker Folketellingene i Digitalarkivet. Men man må jo ha visse opplysninger som fødselsdato, år, navn osv. Enda da er det ikke sikkert du finner dem du er ute etter :) I tillegg låner jeg bøker fra biblioteket.
Det lureste er å prate med de gamle i familien først. De har ofte masse info om familien.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.