Vis full versjon : Klesstørrelser
Kanskje ikke så viktig i forhold til hva Nasse skal igjennom i morgen:klem igjen Nasse:kidoki: Dette går bra.
Jeg driver imidlertid å rydder i skuffene til snuppen min, for å få en oversikt over hva han har av klær og kommer på dette. Gosh, hva er str. 62 igjen eller f.eks. 56. Vet at 50 er helt nyfødt, og opptil 1 måned, er da 56 fra 1-2 måneder og 62 fra 2-3 måneder??
Dett var dett:p
Hilsen Miro:) T-17 (lite selskapssyk da):uff:
Heisann Miro!
Jeg syntes inndelingen din hørtes fornuftig ut hvis man tar utganspunkt i en gjennomsnitts baby på 50 cm og 3500 g....
MEN:p hvis babyen er 52 cm og 4200 g tung feks... da passer den nok ikke str. 50 og str. 56 blir 0-1 mnd osv..
Har en venninne som fikk en liten plugg på 52 cm og 4200 g, hun er nå 10 uker gammel og bruker 62 og 68 størrelsene.
Så får vi se hva de små englene passer når de kommer ut...håper selv at babyen min er gjennomsnittlig, for jeg har også litt klær i 50, men mest i 56 og 62....
*gulp* ikke lenge igjen nå!
klem fra
Merethe & lille K (T-25)
:D
Ja, mest sannsynlig får han ikke bruk for 50 fordi jeg tror han vil være nærmere 4 kilo når han blir født. Jeg skrev innlegg på NM for en stund siden ang. klesstørrelser og fødselsvekt. Jeg fikk inntrykk av at veldig mange som også hadde veid over 4 kilo brukte 50 den første uken iallefall. Det var som noen hadde skrevet: Det var godt å kle på noe som passet. Str. 56 var for stort den første uken, baby veide 4300 og var 51 cm. lang. Så kanskje det kommer an på lengden og ikke kilo.. jeg vet ikke jeg.
Minimiro har iallefall nok pysjer f.eks. i 50. Nå driver jeg å skriver opp hva han har av hver størrelse. Det er så vanskelig før de blir født. Ihvertfall hvis jeg skal si til de som har lyst å handle hva han trenger. Jeg vet jo ikke hva han går inn i først. Nå vet jeg at jeg har for lite i 56 av alt mulig. Mye i 62, og litt til i 50.
Dette ordner seg sikkert:kidoki:
Miro:)
Skjønner deg GODT jeg Miro !
Mamma har kjøpt et nyyydelig hentesett i str 50 .
Men jeg har gitt smabo klar beskjed om at det kan hende han må ut å kjøpe noe annet
Tenk om det blir en kjempebaby !!! :lol:
Ha en super dag
Vimsen
T-19
Hei Miro!
Det med klesstørrelser er faktisk ikke lett, men det verste syns jeg at det er så stor forskjell på størrelsene.
Til Robin brukte jeg stort sett str. 56, hadde bare få plagg i str. 50. En av sparkebuksene i 56 fikk jeg bare brukt i toppen 1,5 mnd! (Han var 4,5 kg.)
Det er jo verst med sparkebuksene for de blir for korte og strammer i skrittet. Andre klær er det som regel ikke så farlig med.
Mitt råd er derfor å prøve alle sparkebukser etterhvert så du ser hvordan de er på. (Ikke vent i 2 mnd før du tar frem str. 56) Jeg var litt gjerrig på et sett jeg fikk som var str. 62, og det fikk jeg nesten ikke brukt! :leiseg:
Klem fra Robyn, 35+4
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.