PDA

Vis full versjon : om å sende urinprøve til dyrking

majert
09-04-2004, 17:34
På sist urinprøve hadde jeg L+ 3. den skulle så sendes til dyrkning. Hva vil det si og hva kan det være? har termin i dag....

linnbjo
09-04-2004, 17:46
Hver gang jeg har vært på svangerskapskontroll så har det alltid vært noe galt med urinen min.De har alltid funnet noe i den,jeg vet ikke hva??:???: Jeg har da fått beskjed om at de skal sende urinen til dyrking.Det vil si at de dyrker frem bakterier hvis det er bakterier i urinen.Hos meg så har det ikke vært noe,det har vært "vanlig forurensning" i urinen som visst nokk skal være normalt hos gravide kvinner:uff:

:findag:

neanine
09-04-2004, 18:39
Det vil si at det kan være en infeksjon i urinveiene dine. Noe som faktisk er en av de vanligste plagene hos gravide.

Ikke noe farlig, slapp heeeeeeeeelt av! :) finner de noe på dyrkningen så får du antibiotika e. bakterietype.
(noe som er bedre enn at de "skyter løs" med en bredspektret antibiotika type!)

Lykke til med fødselen! :)

Sjøstjerne
09-04-2004, 19:27
borte

Tidligere bruker
09-04-2004, 20:38
Leukocytter i urinen kan også komme av utflod, så hvis du ikke har symptomer på blærekatarr behøver det ikke bety noen ting.

Nuppa78
10-04-2004, 00:12
Om du har leukocytter i urinen, vil de ta urinen til dyrkning for å se om du har en infeksjon. De tar urin på et vekstmedium bakterier liker og setter i et varmeskap. Er det oppvekst av bakterier på dette, ser de hva slags type bakterier det er, og du vil få resept av legen din på et antibiotikum som vil ta infeksjonen.

Pga økt utflod under graviditet vil en ofte oppleve utslag på leukocytter uten at det er urinveisinfeksjon sa legen min.

Berta28
10-04-2004, 22:45
Jeg hadde L++ (2)og L+++ (3) på nesten alle urinprøvene i forrige svangerskap. Den ble sendt til dyrking 3-4 ganger, og det var aldri noe galt. Jeg fikk beskjed om at det var økt utflod som gjorde det.

Et lite tips jeg fikk av jordmor var å dusje meg godt nedentil, før jeg tisset på glasset. ;)