PDA

Vis full versjon : Åhh Så Varmt Og Så Kjedelig

Huskestua
15-08-2002, 15:32
Heisann alle ventende !!

Jeg går her enda og venter , og det er så kjedelig i denne varmen, men..... det er vel bedre å være her hjemme når det er så varmt, enn å være på sykehuset.

I natt tror jeg at jeg har vært plaget av varmen, selv om jeg sov, for jeg drømte at jeg nesten besvimte, og da jeg våknet var jeg så tørr i munnen at jeg fikk omtrent ikke tunga ned fra ganen. Behagelig kan dere tro.

Begge guttene mine er på skolen nå og det er kjedelig for en mamma som ikke er vant til å være aleine hjemme på dagtid, og ha fri !!!Sukk.... Hva driver dere med om dagenm da? Jeg strikker, stort sett hele tiden, det var bare i går at bekkenet mitt ikke var vondt, så i dag er det samme gamle leksa igjen. men, men , det er vel ikke mange dagene igjen nå , før jeg blir befridd fra dette her.

jeg har forresten fått vasket badet mitt, det blei så pent, og jeg har hengr opp noen kurver til kluter og salver og slikt, DET har jeg gjort i dag, ellers sitter jeg bare og hefter dem som jobber i underetasjen her. Vi skvaldrer og prater. Koselig det altså...men jeg vil heller føde nå jeg.... vet at det er treff i Porsgrunn akkurat nå, men jeg må være hjemme når mine to håpefulle kommer fra skolen, og det er bare noen minutter til.... så det blir vel å finne frem striketøyet mitt igjen. Pleddet er snart ferdig. Lillevennen kan ha det på seg når vi drar hjem fra sykehuset tenker jeg.

Er det noen som vet hvor mye bitterlemon som må drikkes for å hjelpe fødselen igang, ? prøver nemmelig det meste om dagen(og natten:blush: ) men ingenting ser ut til å hjelpe. men morro er det da:D

helsing meg...:findag:

t+2,egen, t- 5 ul

Pius
15-08-2002, 16:03
Ja, denne varmen er grusom - jeg sliter skikkelig, og har et blodtrykk som ikke har helt godt av det heller. Var på en ekstra kontroll i dag og har fått beordret fullstendig ro og hvile for at det ikke skal stige mer...

Har nok hatt litt for mange prosjekter i varmen de siste dagene. Har liksom ikke helt ro på meg til bare å sitte og gjøre ingenting, selv om jeg kjenner at jeg er ganske sliten og egentlig burde det...

Har hatt litt besøk, og har bakt litt - eplekake, boller og fylte horn for å ha litt ting i fryseren til etter at babyen er kommet. Ellers går jeg litt turer, gjør litt yoga på stuegulvet, leser og ordner i huset. Har gått litt i butikker også, men det var et sant mareritt, så det skal jeg ikke gjøre mer! Synes egentlig dagene går ganske fort, jeg kjeder meg ikke. Men nå skal jeg prøve å slappe av og kanskje til og med kjede meg litt, vil jo ikke være utslitt før fødselen setter i gang. Men håper det er litt kjøligere når jeg skal til pers, tror ikke jeg orker å presse ut noen unge i denne varmen her;)

Lykke til i innspurten, det er jo uansett ikke lenge igjen nå:vink:

Hege72
15-08-2002, 16:48
Ja, det er slitsomt med denne varmen... Lengter skikkelig etter høsten nå!(trodde jeg aldri kom til å si det men...)

Jeg også venter og venter, men ingenting ser ut til å skje her heller!!:( Holder nesten på å bli gal...
Heldigvis er jeg i fin form, så det blir mest vasking og rydding på meg! (deler hus med to rotekopper)

Har dere noe særlig kynnere? Jeg har nesten ingen... Drakk Bitter lemon for to kvelder siden, og da våknet jeg opp på natta med jevne mellomrom, og hadde merkbare kynnere. Jeg drakk to halvlitere, og det smakte ikke særlig godt:spy: Fikk ett ekkelt bittert belgg på tunga...
Jeg har hørt man skal drikke 1 1/2 liter!!

Idag har jeg kjøpt lakris-rot te (må jo prøve alt) Kan komme tilbake senere med hvordan den virker...

Vi får håpe på litt kjøligere vær, og at det skjer noe med oss snart:birth:

:findag: klem Hege T-3

Sinka
15-08-2002, 17:06
Hei dere!

Jeg kjeder meg jeg også:sint: Sitter OFTE her på nettet for å se om det er noe som skjer, ellers så løser jeg massevis av x-ord. Bakinga er jeg ferdig med for leeeenge siden og ute er det for varmt å være:gal2: Hva skal jeg finne på:???:

Er egentlig ikke så utålmodig, men forferdelig nysgjerrig på hvem som bor i magen min... Har prøvd å drikke bitter lemon et par ganger, men har vel egentlig ikke trua på at det skal hjelpe, og da hjelper det i hvert fall ikke!!!:uff:

:baby: 'n kommer vel når den er klar, ellers så får vi hjelpe den ut om noen dager...

Det jeg sliter mest med nå er liggestilling om natta. Bekkenet verker etter en halvtime på ene sida, og da er det et styr uten like å få snudd denne hvalen over på andre sida:lol: Hører bare noen grynt fra nabosenga når jeg "auler" som mest:D Ellers er de nattlige doturene kommet opp i tre til fem hver natt - slitsomt!

Vi får nok bare smøre oss med mer tålmodighet (hvor kommer den fra???), :baby: 'ene kommer om ikke lenge!

Klem fra Sinka og lillemor:baby: T+7

Hege72
15-08-2002, 17:32
Limer inn ett innlegg som sto på generell diskusjon ang. Bitter Lemon:

Hypofysehormonet oksytocin vil hele tiden sørge for at livmoren trekker seg sammen. Dette hindres imidlertid av progesteronet, et hormon som i svangerskapets første måneder vesentlig blir dannet i det gule legeme. Senere dannes det hovedsaklig i morkaken, og utøver sin virksomhet hele svangerskapet igjennom. Når tiden for fødselen er inne, reduseres produksjonen av progesteron. Oksytocinet, som under svangerskapet også synes å ha bli dannet i placenta får derved anledning til å virke uhindret på livmoren, som følgelig trekker seg sammen, og riene kommer igang. Når man ved fødsler som fremkalles før tiden gir den svangre kinin, kommer dette av at kinin gir livmoren en økt følsomhet over for oksytocin.

Det er kininen i Bitter Lemon som har funksjon!

Klem Hege

Snorkfrøken
15-08-2002, 18:50
Hei dere:mervink:

Nå begynner det bare å bli for Varmt for en stakkars overmoden gravid-kropp:bonk:

Har til nå synes at det har vært deilig med det fine august-været som har vært på øst-landet, men i går var det stopp.

Klarte ikke å ligge ute mer enn en halvtime, og idag, har jeg ikke giddet å prøve å gå ut engang. Lengter etter lille:baby: og kjøligere netter nå:(

Vi får håpe at det blir litt kjøligere snart:kidoki:

Sommerklem fra Snorkfrøken T+9

Dolci
15-08-2002, 22:46
Så enig, så enig, det er for VARMT. Selv her i Bergen... Hvem skulle trodd at regnbyen over alle skulle bli tørr og for varm:???: :???:
Det er py, stillestående varm luft. Jeg klarer nesten ikke å puste, og svetten siler. Selv med vifte og vinduer på vid gap nytter det ikke, får ikke sove.....
Kanskje svetten tar med seg et kilo eller to:???:

Håper snart regnet og kulden setter inn slik at de siste dagene kan bli litt levelig.
Klarer heller ikke å utrette noe særlig i denne varmen, skulle ha strikket et pledd til gullet, men det er utsatt. Skulle ha brodert videre på bunad, men det er ihvertfall utsatt.
Orker ikke lese heller. Så hva gjør en?? Ser på TV og klager. Klarer ikke å gå tur heller, pga. bekkenløsning.

Nei, livet er ikke lett for oss gravide, heldigvis er det ikke lenge igjen (om vi ikke går på overtid da, men det vil jeg ikke tenke på engang)

T-9