PDA

Vis full versjon : Har noen noen gode råd mot kvalme..

Beate
10-04-2004, 18:54
Jeg er så kvalm...Å Fyttikatta så kvalm. Har prøvd primperan og afipram på resept fra lege, men hjelper ikke så veldig godt...:( Har du noen tips? Leste om blåbærsaft, men så er jeg insulinresistent og skal ikke ha så mye sukker. Vet du om noe annet som kan hjelpe??
Har også prøvd postafen, det hjalp meg i tvillingsvangerskapet, men ikke denne gangen.

Håper noen har noen gode råd til en kvalm jente. Jeg har gått ned litt for mange kilo den siste tiden pga kvalme (veier bare 47 kg og er 164 høy...), så jeg bør finne noe som virker slik at jeg kan få i meg mat og næring igjen.

MysticalSaga
10-04-2004, 20:34
Hva med ingefær da, har du prøvet det? Det hadde jeg iallefall kjempe effekt av. Både kapsler og te. Har du fersk ingefær i kjøleskapet kan du kutte det i tynne staver og koke sammen med vann i 10-15 min. Jeg synes det smaker nydelig. :)

Beate
10-04-2004, 21:07
Hei og takk for råd!

Jeg blir isåfall nødt til å ta ingefærkapsler, noen som har et spesielt merke å anbefale? Bare jeg lukter på ingerfærkrydderet i skapet så kaster jeg opp, så jeg orker IKKE å drikke det iallefall:) SMAKER det sånn som det lukter av kapslene/tablettene da?

Lille Ru
11-04-2004, 23:55
Heisann! Og velkommen hit!
det er jo bare knallhyggelig å se deg her inne!

Jeg har desverre ikke noen gode råd, jeg spyr som en gris for alt og ingenting, så her drikkes det vann, vann, vann og bare vann og spises fint lite.. lakris er forresten godt og det er appelsiner også, ellers er det ikke mye som virker på meg, annet enn hvile masse - og det er jo neppe så enkelt med tvillinger i huset!

Du får uansett ha lykke til, og hyggelig å se at du har kommet deg over fra SG!

Linda83
13-04-2004, 21:42
Jeg spiste litt tørr kjeks... hjalp bittelitt.... :uff:

Ønsker deg god bedring.... :stakar:

litjpia
14-04-2004, 13:36
endel har god effekt av akupunktur og homeopati...føler med deg.

MysticalSaga
14-04-2004, 13:48
Opprinnelig melding fra litjpia
endel har god effekt av akupunktur og homeopati...føler med deg.

:nikker: Det kan jeg bekrefte!

Av ingefærkapsler brukte jeg merket Nature's Sunshine. Det også spise lite men ofte. Noen ganger måtte jeg spise litt hver time. :uff: