PDA

Vis full versjon : Hvor stor skal det være??

Marianne28
15-08-2002, 15:48
Hei dere
Jeg leser mye må nettet, og blir forvirret over hva jeg leser om hvor stor embryoet skal være i de forskjellige ukene.
I går var på ultralyd og jeg er i uke 8 + noen dager. Det var da 20 mm.
De fleste steder jeg leser så skal det være større i uke 8, men legen sa at alt var bra. Finnes det noen oversikt over dette - og er det andre enn meg som blir urolige av oppgitte mål på de forskjellige nettsidene?

Håper ellers alle andre koser seg i varmen :-)

Cazandra
15-08-2002, 17:01
Dette fant jeg på Nettdoktoren!

*Fosteret er nå 17-22 mm i setehøyde (fra hale til hode).
*Føttene har nå 2 mm's lengde.
*Halsen tar form.
*Musklene i kroppen begynner å formes.
*Leppene er ferdigutviklet.
*Munnhule og nese forenes.
*Ører og nese kan nå sees.

Dette fant jeg på BIM!
Det lille underet er nå ca 2 ½ centimeter langt, omtrent som den delen av tommelen din som går fra det ytterste leddet og ut.

Dette fant jeg på BarneMix!
Nå veier fosteret ca. 1 gram og er 2,5 cm. (mindre enn lilletoa di) Den flyter rundt i fostervannet.

Dette fant jeg på Babyverden!
Barnet måler nå ca. 25 mm, og har altså fordoblet størrelsen sin flere ganger på en måned!

Så det virker flott ut:D Ingenting og engste seg for :)
Nå vil jeg også ha UL :p

Maz
15-08-2002, 18:33
Noen måler hode til "tå", mens de på ultralyd måler hode til stump. De har sin egen tabell de bruker til å si hvor langt du er kommet.

Jeg var på ultralyd for en stund siden. Legen fant da at den lille var 18 mm og det ble sagt å tilsvare 8+4. Legen tok 3 målinger for å være sikker. Hun sa at det var viktig å måle rett på millimeteren.

Med 20 mm tilsvarte det sikkert 8+5 eller 6 eller deromkring.

Ta derfor lengdene du leser på nettet med en klype salt.

Beate
15-08-2002, 22:10
8+5 var jeg da babyene i forrige uke var 19mm store. AKKURAT på dagen så store som de skulle være, det sa de ved 2 forskjellige sykehus, så det stemmer helt sikkert!