PDA

Vis full versjon : Når kommer magen hos flergangsgravide?

lillife
15-08-2002, 15:48
Så var det dette med magestørrelse da! Når er det vanlig at det kan begynne å synes at det bor noen i magen? Jeg er gravid for 4 gang og har vel ikke akkurat de mest veltrente magemuskler...:o

I dag morges spurte knerten på 5 år meg om jeg hadde baby i magen, og det kan da umulig vises så tidlig!!???? Jeg er bare litt over 6 uker på vei. Huff!! Ikke gøy... Måtte le av ham også da jeg spurte om han syntes mamma hadde lagt på seg og han forsiktig viste meg med fingrene hvor mye og sa : "bare litt"

morgana (termin 9 april 2003)

Tidl. bruker
15-08-2002, 22:16
Hei!
Jeg er gravid for 2.gang og måtte kjøpe mammaklær da jeg var 8-9 uker på vei, da hadde jeg faktisk gått iflere uker med buksen kneppet igjen under magen. Det er jo ikke nødvendigvis livmoren som synes så tidlig på flergangsgravide, det kommer jo også an på luft i magen, og magemuskler generelt.

Legen min regnet med at jeg var 4 uker lengre på vei enn mensen tilsa, pga magestørrelsen, men ul viste at hun tok feil.

Lavendel
15-08-2002, 22:40
Det varierer jo veldig fra person til person dette da :kidoki:
Men når jeg var gravid for andre gang,kom det en liten mage frem i uke 16 :kry: Og da gikk det bare en vei,den ble større og større,og til slutt var jeg helt sprekkferdig :lol:
Lykke til med den voksende magen :kidoki: :D

Macaroni
16-08-2002, 00:34
Mine vanlige bukser ble lagt vekk i uke 24 da jeg gikk med nummer to.

Dolci
16-08-2002, 05:52
Måtte kjøpe mammabukser i uke 10 da jeg ventet nr. 2 :), selvfølgelig var det nok mye luft, men livmoren ligger også langt fremme på meg, slik at jeg får mage tidlig og den blir bare større etter hvert.
Til forskjell fra dem som bærer barnet lenger inne.

T-8

Maline
16-08-2002, 13:00
I dette sv.skapet så er jeg mindre enn sist..tror det er fordi babyen ligger lavere. Har hørt at den vanlige er at flergangsfødende bærer lavere...(?)

Det stemmer iallefall på meg:)

Magen kom heller ikke før i uke 25....

:baby:

Linda1
16-08-2002, 15:48
Har vært mye oppblåst etter hormonbehandling pga prøverør.
Men etter 8-9 uker forandret magen seg, og det ble gravidefasong på den :klapp:
Mitt første svangerskap kom ikke magen før rundt 4 mnd. :(

Men denne gangen har jeg jo 2 inni magen da :D

(10+4)

Tidl. bruker
16-08-2002, 23:37
Jeg har som smått begynt å få litt antydnig til mage. Er 11+2 på vei med nr: 2 Men kommer inn i buksene mine fremdeles. Regner med å kjøpe mamma klær snart. Men det er fordi jeg hater stramme klær.

Karius
17-08-2002, 15:44
Jeg kunne ikke skjule det lenger når jeg var ca 13 uker på vei....
når jeg var 15-16 uker , så var ingen lenger i tvil...
Brukte mammabukser fra jeg var ca 11 uker på vei .
Dette er mitt 2. barn

:findag:

Karius 31+0