Vis full versjon : Privat UL i Oslo
Hei :)
Er det noen som vet om plasser det går ann å ta privat UL i Oslo?? Noen stedere dere kan anbefale??
Sambo'n har lyst til at vi skal ta en UL i uke 8 slik at han får se nurket og det blir litt mer virkelig for han også :) :) :) Er han ikke sjønn?? :klapp:
Klem
- Ink -
:hjerter: Termin 23. juni :hjerter:
På Majorstuaklinikken kan du få UL i 3D. Det koster kr 900,- og du får med bilder.
På Byporten får du med en video av UL. Der koster det rundt kr 800,-.
Ellers gjør de fleste gynekologer dette til rundt kr 5-600,-. Sjekk på Gule sider og ring litt rundt.
Har du spurt legen din om hun har UL-apparat?
Jeg fikk UL selv hos min lege i uke 13, og det kostet bare 150,- :)
Men prisene varierer vel selvsagt.
Marianne73
17-10-2002, 20:25
Hei :)
var på UL på Byporten (Oslo). Det var utvendig UL (var ca 16 uker på vei) og vi fikk med en video hjem (med varierende kvalitet - en video som nok bare er interessant for mor og far). Kunne sikkert fått bilde, men jeg ble så satt ut at jeg ikke kom på å spørre om det. Vi betalte 700 kroner. bestilte time torsdag kveld og da var det første vi kunne få mandag ettermiddag - rimelig kjapt synes jeg.
For mitt vedkommende var det å ta en litt tidlig UL absolutt verdt pengene. Kjempedeilig å se at babyen har det bra !!!!! Den vordende far var også meget fornøyd.
Marianne (16+3 ?)
Jeg var på UL på byporten i uke 25, betalte 750 kr.
Legen var kjempeflink! han tok seg god tid og pekte og forklarte alt sammen. Absolutt verdt pengene.
Fikk også med en video.
Han tittet også på navlestrengen og alle sånne ting, og forklarte hva de så etter for å finne ut at alt var i orden.
Alle leger undersøker nok det, men det betydde mye for meg å bli forklart det, og å kunne se med egne øyne at morkake, navlestreng, hjerte o.l var som det skulle være.
Marianne73 og Lilith: Hva heter egentlig legen på Byporten? Forsøkte å lete i Gule Sider men fant ikke ut hva legekontoret heter.
LillianL
22-10-2002, 15:30
Jeg kunne også tenkt å ta en privat UL litt tidligere, men jeg bor i Asker, så det er litt slitsomt å reise inn til Oslo når jeg ikke har bil.
Men finnes det noen som tar privat UL i Asker området, da?
Hva skjer egentlig på den private UL? Kan de også finne ut UL-termin eller må jeg vente med det til jeg kommer til den vanlige UL senere i svangerskapet?
Jeg er ikke villig til å bruke 1000kr på det siden jeg likevel får UL gratis senere, hvis man kun får se bebisen. Mener ikke at det ikke er en stor opplevelse, altså, men jeg er litt redd og jeg da...
:o
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.