Vis full versjon : Målene etter ultralyd - deres termin etc.
Tvillingmamma
17-10-2002, 18:46
Hei igjen andre flerlinggravide :-))
Jeg har i dag vært på ny ultralyd og legen var ganske sikker på at det skjuler seg en liten pike og en liten herremann i magen min. Det var jo litt utydelig, så vi tar det ikke for gitt, men det hadde jo vært supergøy om dette er tilfelle :klapp:
Tenkte å gjøre en liten status/oppdatering her, og jeg blir kjempeglad om dere andre også kan skrive litt, så kan jeg lage en totaltoversikt til slutt på alle sammen, som svarer:
Her er meg:
Mål i uke 23+1
Tvilling 1 : BPD 59 MAD 57
Tvilling 2 : BPD 61 MAD 63
Vektøkning totalt 13 kg.
Termin 12.02.03
Nå er jeg kjempespent på dere andre, vær så snill å svar, slik at vi kan bli " litt kjent" !
Klem fra Tvillingmamma
og våre to små :baby: :baby:
Jeg har en gutt og ei jente i magen, helt sikkert. Er 5 leger/jordmødre som alle er sikre på det nå:)
Gutten ligger nederst og jenta øverst.
Målene i uke 18+3 var:
Gutten(Emanuel):
BPD: 45
MAD: 40
FEMUR: 26
Jenta(Emma Aurora):
BPD: 44
MAD: 41
FEMUR: 25
Vektøkning hittil: 7,5 kg
Beate, 19+0
karlista
18-10-2002, 14:26
Hei.
Setter målene hos oss også på trykk jeg da:
Uke: 28+4
Tvilling 1
BPD:79
MAD:80
Tvilling 2
MAD:77
MAD:79.
Total vektøkning:7 kg.
Mine tvillinger ligger noe over snittet. Det har de gjordt hele veien.
Spennende å se hva jeg får, jeg vet ikke hva som skjuler seg av kjønn der inne.
Hilsen Karlista 29+1
Jeg er bare 13+1 , så jeg har ikke så mange mål enda..
Vet ikke kjønn enda heller. Blir litt misunnelig på alle de fine tallene deres..
Men jeg skal på ultralyd mandag, da får jeg kanskje litt mer å vise til..
Jeg har vel gått opp ca 4 kg, tenker jeg..
Aud, 13+1
I går var jeg på UL, men fikk ikke så mye info denne gangen heller. Ingen fancy mål, sånn som dere har. Tror kanskje legen hintet til at den ene tvillingen var gutt, men hun bare smilte tvetydig når jeg spurte for tredje gang..
Alt så supert ut, de turnet rundt og så ut for å ha det helt prima!
Nå er de ordentlige babyer!!
..Vi er ikke mange her, og akkurat nå er jeg redd for å bli alene igjen her til slutt, men det kan vel hende det kommer til noen flere etter UL i ca uke 18?..
Aud, :baby: :baby: , 13+4
Hei Aud!
Snart begynner de nok å måle barna dine skal du se:)
Flott at alt er bra med de begge to. Utrolig å se på skjermen at det er TO STYKKER som vrir og vender og turner inni oss, ikke sant?:)
Det kommer nok flere tvillinggravide etterhvert også, du blir nok neppe alene igjen:)
Beate, 19+4
Hei.
Jeg var på ultralyd, og hadde følgende mål. Ganske usikre mål, da legen ikke gir meg noe ark på dette. Pleier dere andre å få det? Eller har dere bare mye bedre hukommelse enn meg. Det eneste jeg er helt sikker på, er hodemålene. Ellers mente han å se en tissemann på begge to, men ville ikke si noe sikkert. Men mest sannsynlig venter jeg altså to gutter :)
Uke: 21+5
Tvilling 1
BPD:56
MAD: I underkant av 60, tror jeg, men mindre enn den andre tvillingens
Femur: 37 eller noe?
Tvilling 2
BPD:51
MAD:I underkant av 60 et sted.
Femur: 37 eller noe?
Total vektøkning:5 kg.
Hilsen
Sissel 21+5
karlista
22-10-2002, 19:41
Til Siss.
Målene står på det blå arket som skal følge svangerskaps-papirene dine.
Du skal ha orginalen, men sykehuset/kontroll-stedet skal ha kopien.
Slik er det hvertfall der jeg går.
Hilsen Karlista
lazylionezze
04-11-2002, 16:49
Jeg har ikke fått noen mål jeg heller. Synes de har fryktelig dårlig tid og snakker fort på sykehuset. Tør ikke spør om noenting jeg. Fastlegen min er snill, men han tar ikke UL og skriver heller ikke ned noe symfyse-mål eller noe. Det står på papirene mine at jeg har lagt på meg ca 1 kg, men da hadde jeg akkurat spist middag på Burger King så jeg vet ikke om det stemmer. Var ikke så tynn som mange av dere andre i utgangspunktet da.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.