PDA

Vis full versjon : Startplagene forsvinner!? Uke 11...

GEG
16-04-2004, 08:47
Hei alle vordende mammaer!

Jeg er 11 uker på vei i dag, og i løpet av de siste dagene har mye av disse "startplagene" blitt mye svakere eller forsvunnet.

Kvalmen, som ikke var verre enn at aldri kastet opp, har gitt seg, jeg er ikke så trøtt som jeg har vært (DET har vært ille - sovnet på sofaen halv ni på kvelden). Nå holder jeg ut til borti ti på kvelden.

Er det normalt at disse "plagene" eller "symptomene" blir borte på denne tiden eller har jeg grunn til å bli engstelig?:uff:

Brystene er fortsatt "tunge" og like store, men ikke så ømme som de har vært (dette skifter fra dag til dag da...)

Skal til UL på mandag og har egentlig lovet meg selv å ikke bli redd sånn rett før - jeg får jo svaret da og får ikke gjort noe til eller fra. Alt var bra i uke 8. Hjertet slo og nurket var 1,2 cm. Noe av engstelsen kommer helt klart at det var på UL i uke 11 jeg fikk beskjed om at det ikke var liv sist...(det hadde vært dødt i flere uker - MA)

Vær76
16-04-2004, 14:02
Jeg er i dag 11+1, og også mine plager har stort sett forsvunnet.
Som deg var jeg aldri så kvalm at jeg kasta opp, men ubehagelig nok likevel. Den siste uken har kvalmen blitt borte, og heller ikke trettheten er så fremtredende.

Så det er nok helt normalt at symtomene forsvinner. Akkurat nå tror jeg ikke at jeg kjenner et eneste symptom, men jeg var hos jordmor og hørte hjertelyden i går, så alt er nok bra.

Skjønner godt at du blir nervøs siden du har hatt en MA, men oddsen for at alt er bra er faktisk størst! Håper du klarer å slappe av litt likevel i helga, og holde ut så godt du kan frem til mandag.

Tidligere bruker
16-04-2004, 14:16
Det er normalt at start-plagene forsvinner rundt denne tiden i svangerskapet. Det gjorde det for meg iallefall :) Skjønner at du blir urolig når det skjer for det ble jeg også, men sjansen for MA er jo svært liten nå. Prøv å slapp av i helgen og gled deg til UL på mandag når du får se ditt lille mirakel igjen.

:findag:

Marry
17-04-2004, 18:41
Hei GEG!
Jeg er 11+4 i dag og mine symptomer har blitt mye svakere.Jeg er ikke i nærheten av så trøtt som jeg var.Jeg kunne som deg, ta kvelden halv ni.Men nå er jeg nesten tilbake til b menneske vanene mine.Kvalmen har også løya mye.Jeg var på UL i går og så en sprell levende krabat på 5,4 cm fra isse til stumpen:happycry:.Så jeg tror du kan ta det helt med ro.Når du har sett hjerteaktivitet i uke 8 er sjangsene for å miste under 5%.