Vis full versjon : Hjeeeelp.. Leggkramper
Våkna i natt å hadde leggkrampe! Fikk ikke strekt den ut så jeg måtte stå opp å hoppe på foten til krampen strekte seg ut :lei_seg:
Er her noen som har gode råd for å bli kvitt krampene ? Noe man kan spise eller drikke? Har hørt at banan skal hjelpe, men det hjelper ikke hos meg :tenker:
------------------
Termin: 22.mai
Andrea_mor
18-04-2004, 16:40
Jeg har hørt at det er bra og drikke mye melk:)
Vet ikke hvorfor, men det har visst hjulpet:)
Lykke til!
Vondt med leggkramper:(
Vet akkurat hvordan du har det.
Bruker å være forferdelig plaget med leggkramper i slutten av svangerskapet.
Vel ...leggkramper og leggkramper. Jeg tror at absolutt alle musklene i beina knyter seg.
Når jeg ligger i senga får jeg kramper både i ankler, legg, knær, lår og hofter. Vipper jeg fotbladet opp, kommer krampen over leggen, og vipper jeg den ned kommer krampen under.
Har hatt mange gå turer på soverommet om nettene ja. Og selv om jeg da går med full tyngde, "kramper" tærne seg rett opp....og det er driiiit vondt. :blæ:
Har også opplevd å få så fryktelig til krampe i hele beina, at sheriffen har måttet hjelpe meg å "bøye" tilbake.
Så hvis noen har noen superråd som jeg har gått glipp av, vil jeg gjeeeerne prøve de!! :)
Tuneland
18-04-2004, 17:25
Har hørt at rød ulltråd rundt ankelen skal hjelpe mot leggkramper. Jeg har ikke prøvd det selv, så jeg kan ikke si om det stemmer, men at leggkramper er vonde kan jeg skrive under på ja!:nemlig:
Tullejenta
18-04-2004, 17:48
jeg mener å huske jeg fikk en del kramper i legg/fot da jeg drev og trente for noen år siden. så begynte jeg å ta b-vitamin også gikk det over. har ingen anelse om det er bra eller mindre bra for baby...
Det beste rådet jeg har prøvd er å ta kalk/ calsiumtabletter, 1 hver kveld holder,- så er ikke krampene der mer! Slet mye med dette om natta før ja! Prøv dette! :kidoki:
Det beste rådet jeg har prøvd er å ta kalk/ calsiumtabletter, 1 hver kveld holder,- så er ikke krampene der mer! Slet mye med dette om natta før ja! Prøv dette! :kidoki:
Helt riktig! Kalsium trengs for at muskler skal slappe av!
Tuuuusen takk for råd :klemme:
Tror jeg må en tur på apoteket å morgen å kjøpe kalk\calsiumtabletter!
Jeg var på apoteket og fikk råd om å ta Magnesium, og jeg tror det har hjulpet! Jeg har ikke så mye kramper nå lenger ihvertfall... :)
Tidligere bruker
18-04-2004, 21:25
Jeg er også plaget med leggkramper. Det rare er at det er bare i venstre legg - hver gang??
Når jeg får det så vekker jeg sambo, og han masserer leggen til det gir seg. Synes det går mye fortere over når han hjelper til. Han er nå snill å da :nuss:
goldnugget
19-04-2004, 00:46
Det som skjer når du tar kalsium er at kalsuim erstatter plassen til det lille lageret i cellen av magnesium. Magnesium får musklene til å slappe av når det da flyter ut i blodbanene. Det er viktig å ta magnesium også når man tar kalsium siden kalsium "stjeler" plassen til magnesiumet- jeg tar 200 mg magnesium hver kveld og har også mindre plager med kynnere etter at jeg startet med det. Kalsium får nemlig muslkene til å trekke seg sammen og magnesium musklene til å slappe av. Magnesium hjelper dessuten på tarmen så man ikke så lett blir hard i magen. Dersom man tar for mye magnesium kan man bli trøtt, slapp i musklene og få diare. Gravide trenger ca 36o mg magnesium pr dag, men man får jo i seg litt gjennom maten også.
En annen årsak tl kramper kan være for lite salt og kalium. Skjø-salt innholder begge deler og banan er en kalium bombe:) Det kan også være lurt at legen tar en blodprøve for å lese av hormon nivå hvis man ikke blir bedre. Legg kramper kan være første tegn på uballanse og lavt stoffskifte. Det er også lurt å strekke ut leggmusklene hver dag forsiktig. Håper dette kan hjelpe!
uffuff :urk: jeg våkner også ofte av leggkramper på natta.Da fyker jeg opp å prøver å trampe med foten og da går det over,men jeg har ikke prøvd noe for å stoppe det(f.eks. kalk,b-vitaminer)MEN VURDERER STERKT Å GJØRE DET!!Nå orker jeg ikke mere med de der beina mine..Så det er vel lurt å prøve,kanskje det hjelper deg?
Er her noen som har gode råd for å bli kvitt krampene ? Noe man kan spise eller drikke?
Jeg fikk et råd av min mor, som igjen fikk det samme rådet av sin mor da hun gikk gravid med meg.
Det er nemlig å legge en Sunlight såpe i enden av sengen, under lakenet.
det har hjulpet meg!!
Jeg har ikke hatt kramper siden jeg har lagt såpen i sengen....
klem Nakita
MAGNESIUM er tingen ved leggkramper og virker dessuten preventivt paa for tidlig rieaktivitet; altsaa YPPERLIG for gravide :nikker:
det med ulltraaden sier man at hjelper ved RLS (restless legs syndrom) ogsaa, saa det er visst et universalmiddel det da :)
mg har dessuten en lakserende effekt (gjör avf "mykere"), og det er kanskje velkomment mtp trege gravid-mager...?
bare et tilleggs-tips, assa ;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.