PDA

Vis full versjon : Ultralyd/jordmorkontroll

MariaS
15-08-2002, 16:20
Må bare dele med dere!
Var hos jordmor i går og fikk vite at lillegutt har festet seg og er klar til å komme ut! Jeg synes det er litt tidlig da, siden det fortsatt er 3 og en halv uke igjen til termin...så han får nok iallfall vente til gangen vår er ferdig oppusset!:p

I dag hadde vi time for ultralyd, og jeg var veldig spent på å få vite hvor stor han er. ( Greit å forberede seg på å evt måtte skvise ut en kjempemelon...) Men lille Seb var vrien i dag og snudde ryggen til UL apparatet. Gynokologen måtte måle seks - syv ganger før hun kunne finne ca vekt.
:D
Etter en del regning mente hun at han veide ca 2500 gr. Dvs at om han kommer til termin vil han veie ca 3400 - 3500 gr. Akkurat passe synes jeg. :klapp:
Ellers så var målene i går:
uke: 36+2
vekt: veier meg hos legen, men var + 3 sist :gal2: ( + 16 tot...hjelp...)
Ødem: 0-1
Leie: HF !
Fl: 136-148
Ellers alt normalt :) Dette var gøy!! Måtte bare dele det med dere jeg...alt går jo plutselig så fort!!!
Ha en ellers kjeeeempefin sensommer dag!!!

Maria S + Sebastian.

Mamba
15-08-2002, 17:43
Det var jo bare velstand! :klapp:
Men synes ikke du skal himle med øynene over vekten din, du! 16 kilo er jo til og med under gjennomsnittet!
Jeg skal være lykkelig hvis jeg kommer i mål under 20 kg tror jeg!

klem fra Mamba 34+1 :klapp:

Stini
15-08-2002, 18:07
For en flott kontroll da!:klapp:
Alt er jo bare flott med deg og lille Sebastian.
Synes han hadde en flott vekt jeg - ikke som min stoooore, kjempebaby:(
Synes ikke at det var så tidlig med hodet festet jeg, har hørt mange der hodet har vært festet fra uke 32-34.:)
Det er jo kjempebra at det er festet og at han er klart til å møte deg snart.
Det er jo ikke lenge igjen nå!!

Kos deg masse videre!!!
:findag:

:vink: fra Stini & Store Håp 35+4

Lotti
15-08-2002, 18:53
Hei Maria

Er det ikke flott at alt går som etter boka:klapp:
Jeg synes de sier litt forskjellig om hvorvidt man kan regne med kort tid til fødsel etter at hodet er blitt festet. Mitt lille knøtt var festet på legekontroll allerede for 2 uker siden, men legen sa ingenting om jeg evt. måtte forberede meg på en tidlig fødsel. Hva har du fått vite ang. dette? Det er jo godt uansett og få konstatert at de små har funnet riktig veg og at de ikke har mulighet til å ombestemme seg:D

Enig med deg - tiden raser avgårde:gal2:

:findag:

Lotti 34+6

Vimsen
15-08-2002, 19:05
Goshameg ! Fine tall ! :)

Var også til UL for 2 uker siden og da estimerte han vekta til den lille til 3250
Får jeg ern kjempebaby jeg da !!! URKK

Jaja... men han sa de kan bomme med et par hundre gram begge veier og det er jo ganske mye så jeg tror ikke du skal ta vekta SÅ bokstavlig :)

:stakar:

Klem
Vimsen T-19