PDA

Vis full versjon : Halsbrann

Pondusa
18-10-2002, 00:59
Hei alle magedamer!!:) :)

De siste kveldene har jeg begynt å få litt halsbrann. Har ikke spist noe sterk mat eller drukket kaffe, men det kommer allikavell.
Er det noen som har vært plaget av dette og som har noen gode råd???
:???: :???:

I dag er vi 23+6 ( har straks 24 fullgåtte uker!!!:klapp: :klapp: )

lenesin
18-10-2002, 01:05
GAVISCON!!!

Kjøpes på apoteket,hjelper meg kjempe mye.

hilsen lenesin.

Pondusa
18-10-2002, 01:12
Takk!!
Skal kjøpe i morgen og prøve det ut.
Når jeg hører navnet, tror jeg det var det søstra mi brukte:blush:

Happy
18-10-2002, 01:23
Jeg liker ikke Gaviscon:spy: , eller, jeg likte det ikke da jeg vanta Martin, i alle fall. Da brukte jeg Samarin oppløst i et glass vann (lot det bruse heeeelt ut) for å dempe halsbrannen. I starten hjalp det også godt å tygge mandler, gikk en stund alltid med det i lomma:p . Ellers var det ei venninne av meg som tygde LoveHearts for å døyve halsbrannen. Det kan hjelpe å heve hodeenden på sega om du er plaget av det på natta....

Dette var vel de rådene jeg kom på i farta *tenker* ja.. kommer ikke på noen fler...

:stakar: Føler med deg! Jeg husker hvor ille det var til tider, å alltid ha den j**** magesyra laaangt oppi halsen... kan ikke påstå at jeg gleder meg til den delen av svangerskapet, nei:uff:

sylvi
18-10-2002, 01:25
Nå har jeg riktignok begynt å venne meg litt til det - jeg MÅ jo bare ta det av og til!!

Til å begynne med klemte jeg for nesa og holdt for den helt til jeg hadde fått skyllet ned med litt vann.
Tror imidlertid at du ikke bør drikke så mye vann etter at du har tatt det... det legger seg nemlig som et skumlag øverst i magesekken, og det kan visstnok ødelegges hvis man drikker mye eller spiser etterpå.

Lykke til!! Halsbrann er PYTON!!!!

Pondusa
18-10-2002, 01:26
TAKK!!
Alle forslag mottas med glede, her skal det prøves ut, ja!!

meja
18-10-2002, 02:16
Jeg vil anbefale at du tar flytende Gaviscon, fordi tablettene var grusomme, vokste i munnen, og fikk meg til å spy, - selv om kvalmen da var på retur...

Personlig synes jeg ikke den flytende Gavisconen var så ille, eller så var det bare det at jeg ble vant til den (tok den nesten hele forrige sv.skap)

Lykke til ihvertfall, håper du får bukt med halsbrannen. Det er ikke godt.

meja

puu
18-10-2002, 03:51
GAVISCON tyggetabletter :klapp:
Kan ikke leve uten dem fortiden ;) Til å begynne med brakk jeg meg av dem..vokste i munnen :spy: Men NÅ... :latter: syns nesten de er GODE jeg :nam:

Puu T-12

Happy
18-10-2002, 11:49
:latter: Det er nesten litt sykt det der, Puu, å synes at de tablettene er gode:eek: :gal: :latter:

Cinnamon
18-10-2002, 11:57
Jeg spyr av flytene gaviscon, men klarer å tygge i meg tablettene, hvis jeg ikke dytter inn hele om gangen. Synes den flytende greia er helt grusom!
HAr ikke blitt kjempeplaget ennå, er litt tidlig så nå holder det lenge å drikke litt fløte før jeg legger meg eller etter jeg har spist - namnam!

Cinnamon

Tidligere bruker
18-10-2002, 12:29
Novaluzid er ikke så verst, og de hjelper:)
Nå har faktisk halsbrannen min vært borte i noen dager. Får håpe den ikke kommer tilbake for det var en jævlig tid:grrr:

Amadala 31+4

Fugl
18-10-2002, 12:32
Eller ganske enkelt et glass melk! Det hjelper ihvertfall for meg.

Qatrine
18-10-2002, 14:03
Jeg synes også Gaviscon tyggetabletter smaker godt!

Andre merker du kan velge er Aflurax, Novaluzid (samme type som Gaviscon), eller Link (som virker syrenøytraliserende.

Det skal evnes at jeg brukte minst 6 puter i senga forrige svangerskap, og både link og gaviscon. Allikevel hadde jeg halsbrann:uff:

Qatrine 10+6

bitta
18-10-2002, 14:08
Lovehearts hjelper!!!

Du vet disse gooode sukkertøyene med hjerter og skrift på?

Jeg klarer ikke disse andre tablettene, og fikk dette tipset av en venninde. Trodde ikke helt på det først, men de er jo så gode så jeg prøvde allikevel;)

Og, de virket!! De virker faktisk på samme måte som Gaviscon og disse andre, da de blir til et skum som legger seg over lukkemuskelen i magesekken.

Eneste bakdelen er at hvis man overdriver inntaket, noe jeg ofte gjør:uff: , kan man få litt (mye) luft i magen.

Anbefales på det sterkeste (med måte)

Bitta og Gina i magen T-24

Tidl. bruker
18-10-2002, 15:11
Lovehearts hjelper! Jeg anbefaler også disse sukkertøyene på det sterkeste!!!

Tidl. bruker
19-10-2002, 01:59
Tidligere har en rå potet hjulpet meg, men i dag måtte jeg måtte krype til korset og kjøpe meg Aflurax i dag på apoteket.(Gaviscon fikk jeg ikke, var salgsstopp på de som Berta nevnte) Men jeg kan ikke si at de har hjulpet meg noe serlig i kveld. Ble temmelig skuffet, hadde gledet meg til å gå til sengs, UTEN halsbrann. Men det har ikke hatt virkning i det hele tatt.... :( Nå vet jeg ikke om jeg skal "gidde" å gå å sove, for jeg vet at jeg ikke får sove med det samme, og dessuten vokner jeg i løpet av natten.....hmmm...
Lovehearts har jeg også prøvd....men de er jo sååå sure.. klare ikke det. Vøtrerøl vil jeg spy av og melk hjelper ikke heller.

Finnes det ikke andre ting da... eller må jeg bare godta denne halsbrannen??? Eller er det ikke halsbrann??? :bonk: Kan jo jammen begynne å lure, når ingenting hjelper.... men det er som en "varm" murring i halsen min.... hele tiden. Ikke "støtvis" liksom... som jeg fårestiller meg det er ved sure oppstøt.... Nei vet jaggu ta meg ikke... kan jo begynne å fundere på om det er andre ting.... :bonk: Vil liksom ikke bare godta å ha halsbrann heller...uten at noe skal hjelpe....
:???: