PDA

Vis full versjon : Har dere sendt inn søknadspapirene til trygdekontoret?

Sine
18-10-2002, 02:57
Har dere i så fall lagt med terminbekreftelse?
Hvilken? Eget ark fra legen eller kopi av svangerskapsnotatene?

Sine

Ladyen
18-10-2002, 03:42
Nei har ikke sendt dem inn ennå. Bør vel se å få gjort det.

Prata med trygdekontoret og de trengte bare kopi av svangerskapsjournalen.

Tidligere bruker
18-10-2002, 11:36
Leverte papirene i går, og fikk hjelp med alle spørsmål av den snille damen som jobbet det:)
En ting mindre å tenke på!

Amadala

Line
18-10-2002, 12:36
Jeg sendt inn papirene for ca en uke siden.

Jeg la med terminbekreftelsen som jeg fikk av jordmora.

Steinbukk
18-10-2002, 12:45
Men de er så si klare.

Må bare få ført ned hvilke 4 uker pappan skal ha sin permisjon.
Han skal ha 4 x 1 uker...litt spredt...og da skal jeg på jobb...

Det holdt å sende de senest 4 uker før perm. start eller var det termin... har uansett nokk av tid...

Lica
18-10-2002, 14:29
Leverte papirene i går...:)
Godt å få di unna.... trengte bare å levere en kopi av svangerskap journalen..

Lica (33+0)

Snehvit
18-10-2002, 14:41
Jeg tror faktisk arbeidsgiveren min tar seg av alt det der. Nå er det også arbeidsgiveren som betaler permisjonpenger og ikke trygdekontoret.

Koz og klem Snehvit 30+2

Mariel
18-10-2002, 15:01
De leverte jeg vel for en måned siden, tidlig ute! leverte med en bekreftelse fra jordmor.

Millien
18-10-2002, 16:08
De er innlevert.:p
Jeg måtte sende ved en erklæring fra legen om når jeg går ut i permisjon.Jobben ordnet det meste for meg.:kidoki:

:findag:

Klomp
18-10-2002, 18:17
Her ordner ikke jobben noe, så jeg måtte få papirer å sende. Jeg fikk faxet over en bekreftelse fra legen, men det er vel egentlig ikke så nøye. En kopi av helsekortet holder sikkert.
Skulle komme tilbake til ferie, og når sambo skal ha 4 uker senere. Måtte ikke skrive det nå. For det har vi ikke helt klart for oss enda.

:baby:

Steinbukk
18-10-2002, 20:34
Du burde kanskje sjekke det nermere med jobben.

Jeg får også alt på forskudd fra arbeidsgiver så jeg slipper mye styr med trygdekontoret, men de fortalte tidlig at jeg alikevel må levere papirer til trygdekontoret slik at arbeidsgiver får refundert pengene de betaler meg.

Greit å sjekke det opp slik at du ikke gir jobben din problemer :)

Tuppa
19-10-2002, 00:31
Ja, de er sendt avgårde.

Èn ting mindre å tenke på ;)

IzziCreo
19-10-2002, 01:55
Oj, må man sende slike papirer? Jeg trodde liksom arbeidsgiver gjprde det - for jeg har spurt personalsjefen, og hun sa at de betaler lønn som vanlig til meg og at jeg ikke trenger å gjøre noe mer eller gi henne noe papirer... Jeg har bare sagt at jeg skal ha 80% lønn over et år... Jeg burde vel dobbelt sjekke ;)

Noen som vet hvor jeg evt. får disse papirene? Har vært inne på trygdeetatens sider og printet ut et skjema, men det bør visst ikke fylles ut før etter fødsel... Der fyller man ut hvordan permisjon man ønsker og slikt... Er det disse papirene det er snakk om?

Klem fra en rådvill Suzie Q 33+4 ;)

Victoria
19-10-2002, 03:09
Papiret det er snakk om er folketrygdens krav om fødselspenger. Den skal fylles ut selv om du mottar full lønn fra arbeidsgiveren.

Skjemaet består av

1. Personopplysninger
2. Opplysninger om fødselen
3. Stønadsperioden (dekning, når perm. begynner etc.)
4. Tilleggsopplysninger
5. Opplysninger om inntekt/utbetaling
6. Erklæring og underskrift

Jeg har fylt ut min del av skjemaet, venter bare på at mannen skal få vite om jobben hans betaler eller ikke. Men ettersom jeg har forstått så er det ikke så farlig med de detaljene nå?

Hermine
19-10-2002, 13:28
Huff, nei vi er litt treige. Sender ikke inn før i siste liten ( 4 uker før permisjons-start ??)

Skal til legen om 2 uker, og ber da om å få en bekreftelse på terminen.
Vil ikke sende kopi av svangerskapsjournalen. Syns ikke at trygdekontoret eller arbeidsgiver trenger å få se opplysninger om mine og farens sykdommer, aborter og andre plager.

Vi har heller ikke bestemt oss for hvordan vi skal dele permisjonen mellom oss. Må vel kanskje ta en diskusjon på det i løpet av helga..