PDA

Vis full versjon : Hvordan startet din(e) fødsel?

Søs
22-04-2004, 12:29
Litt spennende og høre om hvordan de ulike fødslene startet!

Med snuppa, på overtid, hadde jeg ekstra vondt i ryggen den dagen. Sa til min mann skjer det ikke i dag, skjer det aldri!

16.30 gikk slimproppa ca 1-2 timer etter startet riene.

Fantastica
24-04-2004, 21:00
Fødselen min startet med kynnere...trodde jeg!
Våknet kl 03.30 og hadde sterke kynnere. Men siden jeg har hatt kynnere hele svangerskapet tenkte jeg ikke så hardt over det, snudde rumpa til for å sove mer. Etter hvert begynnte det å stramme veldig og tenkte at det kanskje var fødselen likevel. Var jo faktisk 2 dager på overtid.
Tok tiden på disse takene, men siden de ikke kom noe regelmessig la jeg meg for å sove igjen. Det var ganske håpløst!!
Dro på sykehuset for å skjekke det kl.05.30 og da hadde jeg faktisk 4 cm. åpning!
Etter en laaaang dusj kom gulljenta kl.08.53

Dette var min historie.
Lykke til!

Nordstjernen
24-04-2004, 21:02
Min første startet ved at jeg fikk type menssmerter.
Som var der hele tiden og etterhvert økte i styrke.
Lite ante jeg at jeg hadde en gedigen ri som varte hele fødselen gjennom.

Nr to ble startet med prostaglandin og drypp. ;)

rosen
24-04-2004, 23:24
Den første startet med mensmurringer og rier.
Nr 2 og 3 startet med vannavgang.

Aida
25-04-2004, 18:52
Forrige gang våknet jeg opp på morgenen med magesmerter som kom hvert tiende minutt. Skjønte da at jeg var i gang, selv om jeg ikke fødte før kvelden etterpå! :uff:

Hestehoven
25-04-2004, 19:39
Heisann :)

Fødselen min startet med luftsmerter (trodde jeg) :kokko: Men i løpet av et par timer kom disse smertene litt vel tett og ofte til at det kunne være det... Skjønte etterhvert at noe var på gang. Et døgn senere så Storebror dagens lys :hjerter:

Swiff
25-04-2004, 19:48
Jeg våknet da vannet gikk kl. 02.00 på natten. Dette var 16 dager før termin. Dro på sykehuset i 03.00 tiden, og kl. 06.387 var jenta vår født.

Hege74
25-04-2004, 19:52
Fødselen ble igangsatt 3 uker før termin med kur og drypp i et to-tre døgn. Da det ikke funket ble det keisersnitt.

Adnil
25-04-2004, 20:09
Fødselen min startet med vann-avgang uten rier. Dvs at det gikk maaaaaaaaaange timer fra vannet gikk til jeg fikk rier. Vannet gikk 4.30 om natten, fikk ikke rier før i 19.00-tiden på kvelden, og skurken kom 5.45 dagen etterpå.

rosen
25-04-2004, 21:29
Fødselen min startet med vann-avgang uten rier. Dvs at det gikk maaaaaaaaaange timer fra vannet gikk til jeg fikk rier. Vannet gikk 4.30 om natten, fikk ikke rier før i 19.00-tiden på kvelden, og skurken kom 5.45 dagen etterpå.

Sånn var det med meg også..
Lå på sykehuset og slappet av hele dagen før riene fant det for godt å starte.

Første gangen gikk vannet ca 07, riene startet kl 18.30 og jenta var født 21.21
Andre gangen gikk vannet ca 04 , riene startet kl 13.30 og gutten var født 14.30 :nikker:

Romerikets Sunniva
25-04-2004, 22:47
Med min lille prins ble jeg satt på kur 14 dg over (ballongkateter), men det hadde ingen virkning... :urk: prøvde igjen dagen etter(sånn modningspille - to stykker)...ingenting skjer, vel - masse rier men de virker ikke og gir seg da til slutt... :bonk:
Dag 16 på overtid tar de vannet, får fremdeles ikke rier, blir satt på drypp og da får jeg masse stressrier som ikke tar pause i mellom og ikke virker veldig godt... Får til slutt epidural og drypp på full guffe - prinsen kom ut 22.40 om kvelden!

Håper kroppen min har lyst til å ordne dette selv neste gang! :nikker:

FarOutFishing
28-04-2004, 12:50
Vannet gikk på første ri
Hadde ikke hatt noen forvarsler i det hele tatt. I løpet av en halvtime var riene regelmessige, og etter 10 timer var ungen født. :-)
Kjapp og lett (men vond!) fødsel

Josefine
28-04-2004, 20:57
Eg reiste meg frå senga etter ein av dei tre daglege middagslurane mine då eg var 37+1, og vart veeeeldig våt mellom beina - vannavgang før hovudet hadde festa seg.

Ein times tid seinare starta riene, og nesten 14 timar etter at vatnet gjekk var storebror ute.

*Martine*
28-04-2004, 23:15
Føstefødsel starta vel egentlig med svangerskapsforgiftning..Men samme dag som de hadde tenkt åsette meg i geng på sykehuset kunne jeg fortelle dem at :baby: hadde funnet ut at han ville ut selv;) Det kjentes ut som kynnere i begynnelsen bare det at de var regelmessige..

Andrefødsel så hadde jeg vært på butikken, gjort klart til bursdagsselskap til elstemann og sittet gjennom hele selskapet med en og anen skikkelig kynner (trodde jeg da)...Gikk å la meg og der sa det "pang"(nesten;)) og jeg hadde super rier og sank i kne ved senga... :dåne: Ikke skikkelig forberedet fodi jeg ville ha ei god natt søvn etter en lang dag :sove:

Tredjefødsel starta med maserier med 3-5min i mellom, jeg skjekka selv åpning på ca 3-4cm og fant ut at i dag skulle jeg nok føde;)
Tok meg god til og pakka matpakke og barnahagesekken til elstemann og mens sambo kjørte han dit, pakka jeg andremanns sekk og vi kjørte han til bestemor mens vi dro på føden kjente selv dette ikke hasta særlig fordi "riene" hværken økte i tetthet eller styrke...
Kom inn med 4-5cm åpning og da dappa det hele av, ingen rier..Gikk sykehustrappa, dro på kjøpesenter, ble røska...
Først da vannet ble tatt(5-6cm) åpning starta det igjen :nikker:

rosen
28-04-2004, 23:19
jeg skjekka selv åpning på ca 3-4cm og fant ut at i dag skulle jeg nok føde;)

Skjønner ikke hvordan dere får til dette selv jeg :???:

Nre77
29-04-2004, 00:21
Første fødsel startet når vannet gikk kl 06 5dager på overtid, Kl 2255 ble hun født.
Andre fødsel ble jeg satt igang 20 dager på overtid. Fikk stikkpille kl 10, kl 13 kom riene kastet på meg. Han ble født kl 1743.

*Martine*
29-04-2004, 09:20
Skjønner ikke hvordan dere får til dette selv jeg :???::fnis: Ønskes detaljert forklaring?? :flau:

Tania
29-04-2004, 10:27
blodblandet slimpropp i trusa :urk: og "svake" rier alle 3 gangene her...var ikke i tvil.
Blir spennende å se denne gangen.. :hyper:

Emm73
07-05-2004, 12:55
Fødselen min startet med vannavgang kl 2400, riene startet med en gang etterpå. (Slimproppen kom samtidig) De ble regelmessige i løpet av to timer, men det tok laaang tid før det ble noe åpning. Fikk badekar på føden og da ble det skikkelig fart på sakene. På en halvime gikk jeg fra 0 til 6 cm åpning. Heftige rier.. Stakkars de som få full åpning på "no time", det må jo være ekstremt vondt :undrer: . Hele fødselen min tok 16 timer.