PDA

Vis full versjon : Huff, jeg er lei meg... trenger er mirakel

agre
18-10-2002, 13:42
Hei, junivenner!

Etter at jeg på tirsdag var på UL og alt så normalt ut - jeg så fosteret inni livmora, men det var for tidlig til å evt, hjertelyd.

Den natta begynte det å blø. Men det stoppet, men blødde litt igjen neste morgen. Gikk da til legen som sykemeldte meg. Han sa det var 50-50 sjanse for at det likevel kunne gå bra. Jeg hadde ingen pågående blødninger og tappen var lukket.

Tok en blodprøve for å måle hcg, men skulle ikke få svar før om en uke! Skal til legen igjen da og måle en gang til.

Jeg blødde littegrann til om kvelden den dagen jeg var hos legen, men har ikke blødd siden. Føler at jeg har vært mer kvalm de siste dagene enn jeg har vært før + ømme pupper, men vet ikke om dette kan være psykisk.... eller.

Jeg vet altså ikke om jeg har abortert eller ikke, men jeg har ikke hatt store smerter. Legen trodde kanskje det var en begynnende abort, sa han, men det har jo blødd lite siden da.

Jeg er så lei meg og frustrert, det er så lenge å gå å vente. Hvor raskt forsvinner graviditetssympt. etter en abort? Nytter det å ta en grav. test, eller vil den slå positivt ut uasnett???

Noen som kan hjelpe meg å bli litt klokere? Det er ufattelig slitsomt å gå rundt og ikke vite om man er gravid lenger....

Gretchen
18-10-2002, 13:53
Dessverre tror jeg ikke du kan ta graviditetstest for å se om det har gått bra. Jeg gjetter på at den vil slå ut uansett. Hvis du bør være i uke 6 eller mer, kan du ta en skjede-ultralyd og se om hjertet slår. Dette bør de vite om på sykehuset. Nå husker jeg ikke alt du i innlegget ditt, om du hadde vært på sykehus eller hos lege, eller hvor langt du har kommet. Håper i alle fall det beste for deg. Det er tross alt et godt tegn at du har sluttet å blø. Krysser fingre for at alt er OK med knøttet ditt.
Gretchen (7+4) :stakar: :stakar: :stakar:

trøtt
18-10-2002, 13:56
Hei

JEg har det samme problemet her. Går og venter på å få vite hva som skjer. Jeg har hatt små blødninger siden fredag(i en uke). Har vært til ul, men der fant han ingenting inni livmora, men væskeansamling i den ene eggstokken. Dette trengte ikke bety at jeg var gravid utenfor livmora, men det junne bety det.

Tok Hcg på onsdag og i dag. Skal ringe seine for å få vite om det stiger. Skal på ny ul til mandag.

Legen min sa at det var positivt at graviditetstesten fortsatt var positivt for hcg blei skilt ut av kroppen i løpet av noen timer. Vet ikke om det stemmer siden jeg har hørt at det kan ta lang tid.

Syns det er rart at du må vente så lenge som en uke, spør om ikke du kan ta en til til mandag isteden.

Håper det går bra med deg.

Lykke til videre.

Limbo
18-10-2002, 14:04
Legen sa til meg at jeg måtte bare bruke penger på graviditets tester for da kunne man sjekke dersom noe var gått galt at det i hvertfall var HCG i kroppen fremdeles.

Krysser fingrene for deg og for alle oss andre om at ting går bra.

Klem fra nurket 6+5 og undertegnede

Maz
18-10-2002, 14:10
Hører ikke hjemme her men når en bruker nye meldinger så snikleser man jo litt.

Det må være grusomt å gå og vente slik. Jeg skal krysse fingre og tær alt jeg kan. :leiseg:

Jeg er selv inne i noen spennende uker. For meg er uke 19 (fulgått i dag) til 24 de farligste. Jeg er også livredd så jeg skjønner hvordan dere har det.

Sender noen trøsteklemmer:stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar:

Tjorva
18-10-2002, 16:30
Hei agre

Leste akkurat om deg og blødningene dine og jeg håper av hele mitt hjerte at det går bra med deg og det lille nurket i magen din...selv har jeg ikke hatt noen form for blødning men jeg føler med deg:)
Håper du greier å ha troen der om at alt skal gå bra

stor trøste klem fra Trosvik og nurket:stakar:

bobla
18-10-2002, 20:07
ville bare si at jeg føler med deg i en situasjon som du er i nå...

det er kjempeskummelt å ikke vite hva som skjer :( :( :(

kan desverre ikke hjelpe deg ang. bruk av grav.tester for å sjekke om alt er som det skal, har ingen erfaring.....

:stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar: :stakar:

mange trøste klemmer fra