Vis full versjon : Er jeg slem...
Jeg er 20 år å har veldig lyst til å ha barn!! Har samboer, vi har vært samboere i 1 år. Han er 26, og vet ikke helt om han er klar for å bli far enda, men er rimelig sikker på at vist jeg skulle ble gravid så ville han bli kjempe glad!! Jeg har tenkt på det å slutte med p pilla uten å si noe til han for å prøve å bli det..
Er jeg veldig slem dah??
Klem
Nordstjernen
24-04-2004, 23:39
Selvsagt er det slemt gjort, umoralsk, uetisk osv osv osv.
Jeg tror neppe du kan forvente støtte her for å planlegge en graviditet der begge ikke er enige.
Har selv blitt gravid MED prevensjon, det er ikke en gøy situasjon.
Føler meg lurt for at prevensjonen ikke virket som den skulle.
Tenkt deg da hvordan tilliten fra din mann til deg vil bli brutt når du lurer han på den måten.
Et barn er ikke noe man kan levere tilbake, det er her livet ut!
Bare en ting å si: Det må du ikke finne på! Er fullstendig enig med Nordstjernen.
Jeg skjønner hva du mener... Han har sagt det at vist at jeg skulle ble gravid(noe som kan skje med prevansjon) så ville nok problem stillingen selvfølgelig blitt noe annet enn å planlegge det fortalte han meg!!!
Men men vi får se hva som skjer
Nordstjernen
24-04-2004, 23:44
Men så SI til han hva du føler!
Fortell at du ønsker barn!
Diskuter det som et voksent menneske og RESPEKTER hans meninger også, om han ennå ikke er klar!
Tullejenta
25-04-2004, 00:27
Det er slemt å lure noen til å skulle ta ansvar for et annet menneske resten av livet. Alternativet måtte jo være å si at "nå vil jeg ikke ta ansvar for prevansjon lenger, hvis du ikke ønsker at vi skal få barn får du ta ansvar for det". Du kan jo selvfølgelig ende opp med at han stikker av, og da kan du ikke en gang håpe på at han skal endre mening om et halvt år. Jeg kjenner til hvor lang den tida kjennes, bare vente på at han skal bli klar eller at pilla kanskje ikke virka denne mnd. Men tro meg, det er mye bedre å ha en samboer som prøver sammen med deg enn å skulle snike unna og lure ham. Selv om du slutter på pilla nå så er det jo bare noen dager i måneden du kan bli gravid og hvem vet? kanskje den ikke sitter på første forsøk, da er det kjempegodt å ha en kjæreste å krype inntil og få trøst. Du får nok snakke med ham og fortelle hva du føler, og kanskje høre på hans grunner til å ville vente. Du skriver jo også at du er 20 år, og du syns sikkert jeg er kjempe teit når jeg sier det, men du vet at du får ikke bare et barn som er avhengig av deg til du er nærmer deg 40, men du må også ha et nært forhold til samboeren din minst like lenge uansett hvordan forholdet mellom dere utvikler seg.
Lykke til med forholdet deres!
Helt enig med det de andre har skrevet her.
Husk at dere må ha tillit til hverandre for å få et langt samliv, og da er nok ikke dette den beste måten å starte det på.
Du må ikke finne på å lure han.
Tenk deg det at du må gå å bære på en løgn hele livet ditt.
Åssen forhold er det da?
Sett deg ned å snakk med han, fortell hva du føler og lytt til hva han har å si.
Du er "bare" 20år, du har masse tid på deg til å bli mamma.
Lykke til.
Håper vi ser deg her med en spire i magen som begge som er ønsket fra begge sider.
:klemme: Nala
Helt enig med det de andre skriver her!!
MammaIgjen
25-04-2004, 20:22
Fortell han heller at du ønsker barn. Sannheten vil komme frem er dag, og det kan skape store problemer for deg.
MammaIgjen
Tullejenta
25-04-2004, 23:46
Nå har du fått svar fra mange som sier at å lure samboeren din til å bli pappa ikke er det lureste du kan finne på, men hva tenker du selv nå? Har du snakket med samboeren din om ønsket om å få barn?
Hilsen Tullejenta
Du får sette deg ned å tenke litt..
Er ønsket ditt om å få et barn så sterkt at du ønsker å lyve og gå bak ryggen på mannen du deler livet ditt med? Eller kan du klare å vente til han også føler seg klar?
Greit nok at det kanskje ikke ville vært noen katastrofe for han om prevensjonen sviktet, men vil du klare å leve livet ditt vel vitende om at du har jugd og ført han bak lyset, for å få igjennom dine ønsker? Tror kanskje at du kommer til å få ei litt vond samvittighet da..
Sier som de andre, sett dere ned og snakk, og bli enige..
Da kommer dere best utav det, både du, mannen og et evnt. barn :)
Lykke til..
Håper også at vi ser deg her om ikke så lenge, med en liten i magen, som er ønsket og planlagt av både mamma og pappa :)
Lille Ru
26-04-2004, 00:16
Det du risikerer er at han føler seg tilsidesatt og aldri vil stole på deg igjen, fordi han blir satt utenfor avgjørelsen. Greit nok at han sikkert vil synes det er stas å bli far, men dette er noe dere må snakke om, for det vil være veldig dårlig gjort mot ham...
Sitt deg ned og ta en alvorsprat med ham! Lykke til!
:klem:
(fikk litt hjelp av :bryn: her jah :flau: )
Fantastica
26-04-2004, 00:54
Hei!
Har erfart at det faktisk nytter å snakke om det.Håper du finner ut av dette!
Lykke til! :)
Nå har du fått svar fra mange som sier at å lure samboeren din til å bli pappa ikke er det lureste du kan finne på, men hva tenker du selv nå? Har du snakket med samboeren din om ønsket om å få barn?
Hilsen Tullejenta
Signerer den, og noen av de andre innleggene her inne vedrørende hva du bør gjøre... lurer også på hva du tenker nå, etter å ha fått slik respons som du har fått??
Chanel 31+1
Helt enig med det de andre har skrevet her.
Husk at dere må ha tillit til hverandre for å få et langt samliv, og da er nok ikke dette den beste måten å starte det på.
:nikker:
Kunne ikke sagt det bedre!
Jeg takker så mye for alle innleggene....!!!
Jeg har satt meg ned å snakket om det med min samboer, og vi har funnet ut at vi skal prøve å få barn... Han har nå skjønt hvor mye jeg har hatt lyst på det, og han har vært redd for at jeg ikke er klar for det ettersom jeg er bare 20 år... Han sa at han hadde tenkt på dette en stund, og skjønt at jeg er litt mer voksen, enn mange andre på min alder!!
Så det ser ut som det ordne seg!!
Klem
Nordstjernen
27-04-2004, 19:02
Flott at dere har snakket sammen!
Håper tiden fremover vil føre med seg hva dere begge ønsker.
Tullejenta
28-04-2004, 00:39
Så fint at det ordnet seg med en skikkelig samtale. Håper du er tilbake her som :gravid: om ikke så lenge da!
Tassen - 72
28-04-2004, 12:01
Du må ikke finne på å lure ham på den måten. Det er ikke bare opp til deg om dere skal få barn. Han må få lov til å være med å bestemme han også.
Snakk med ham, og fortell om ditt ønske, og hvor viktig det er for deg å få barn nå. Og kanskje forstår han deg.
Lykke til.
Tullejenta
28-04-2004, 12:06
Det ser jo ut som det har ordnet seg nå da :nikker:
Jeg takker så mye for alle innleggene....!!!
Jeg har satt meg ned å snakket om det med min samboer, og vi har funnet ut at vi skal prøve å få barn... Han har nå skjønt hvor mye jeg har hatt lyst på det, og han har vært redd for at jeg ikke er klar for det ettersom jeg er bare 20 år... Han sa at han hadde tenkt på dette en stund, og skjønt at jeg er litt mer voksen, enn mange andre på min alder!!
Så det ser ut som det ordne seg!!
Klem
Så flott at det ordnet seg. Håper på å se deg her om ikke så lenge :nikker:
:lykketil:
:klemme:
Det burde du holde deg for god til. Tenk på den evt. babyen også. Den får ikke noe godt liv dersom den er uønsket fra en av foreldrene. Dette er en avgjørelse dere skal være to om, ikke noe du skal bestemme over hodet på samboeren din. Det gar med tillit å gjøre. Sett deg heller ned å prat med han om det. Så han får vite hva du føler, og da klarer dere sikkert å komme til enighet om det. :klemme:
Nordstjernen
02-05-2004, 13:05
De har pratet, Bella.
Flott at det ordner seg da!!! :klemme:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.