Vis full versjon : Oppskrifter på Smoothies/ fruktdrikker
Heisann.
Lurte på om noen av dere er flittige brukere av blender/mikser. I såfall, kan dere ikke legge inn noen skikkelig gode oppskrifter på fruktdrikker o.l.
JAAAAAAAAAAAA!!! :hyper: Jeg har sånn blender, men får aldri brukt den. Gode tips taes imot med takk!
:flau: Har en sånn blender og en stavmikser også :nikker:
Blenderen er faktisk aldri brukt :erte: Fikk den til jul for noen år siden :flau:
Det ligger en del gode oppskrifter på http://www.tine.no/
Min favoritt er (for to personer) en banan, godt over en halvliter yoghurt (f eks skogsbær på kartong) og en håndfull eller to med frosne skogsbær. Kjempegod!
:klapp:
kjempesmart link!
har hittil bare brukt blenderen til fruktdrikker (presset appelsinsaft + forskjellige baer etc), men naa skal jeg jammen pröve med yoghurt og kefir og saann.
Lille Ru
24-05-2004, 22:26
Der var jo mange bra oppskrifter!
Jeg for min del sikler etter en Strawberry daquiri.. tror jeg skal lage en en av dagene, uten alkohol da...
Frosne jordbær, appelsinjuice, juicen fra en boks ananas og litt sukker kjøres kjapt i blender'n! Kjempegodt!
Der var jo mange bra oppskrifter!
Jeg for min del sikler etter en Strawberry daquiri.. tror jeg skal lage en en av dagene, uten alkohol da...
Jeg har laget det en del, bytter ut rom'en med sitronbrus. Vær litt forsiktig, da, litt om gangen, ellers blir kullsyren sinna.:skratte:
Da føler jeg meg ikke så ensom på festene! :nikker:
BlueNails
31-05-2004, 09:53
Har dere sett de store posene med oppkappa tropisk frukt de har i frysedisken i butikkene?
Vel, vi kjøpte en slik og mannen fant fort ut at han ville prøve å lage en drikk.
Han heller en del frukt i blenderen, noe sukker - mikser, og så en god del melk oppi og mikser igjen.
Dette blir som en slags milkshake.
En kan gjøre det samme og erstatte melken med f.eks. litt appelsinjuice eller tropisk nektar.
Trenger ikke isklumper siden frukten er frossen.
Jeg synes begge deler smaker godt og synes ikke det er syrefremkallende...den som ligner på milkshake opplever jeg som lindrene i så måte.
Lykke til for dem som måtte prøve :)
Vennlig hilsen
BlueNails
Termin: 19-06-04
Happycow
15-06-2004, 19:50
Ja, samme gjør jeg. Har frosne bær i fryseren fra høsten, solbær, jordbær, blåbær, kjøpt stor pose med bjørnebær... blander diverse bær sammen med litt eplejuice. Det blir veldig godt. En ide: hvis du vil lage sorbé, ha i hvitten av et egg i og ikke bruk så mye eplejuice at det blir for rennende.
her er også en link! kos deg, ble tørst jeg:nikker:
http://www.frukt.no/Article.aspx?artid=8542&mnu1id=3004&mnu2id=3124&mnu3id=
Bare et kjapt tips til de som liker syrlige smoothies, og har blender med kniv: Bruk limeskiver i stedet for juice, så er det finhakkede limeskallet med på å gi smak og konstistens.
Kjempegodt sammen med for eksempel bjørnebær og banan, eller ulike typer melon og jordbær.
Et tips til: To sorter tykk smoothie i ulike farver blir en flott dessert hvis du legger dem lagvis i et glass og pynter med et par friske bær!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.