Vis full versjon : Deilig drikke
Eh-hem, for å bringe litt nytt fokus inn i en av diskusjonene lenger ned ...
Jeg vil gjerne dele deilig drikke med dere :blunke:
Det blir fort litt tamt med vann etter 5-6 glass i festlig sosial sammenheng, litt mer motstand finnes det jo i farris, men selv det kan bli stusslig i lengden. Brus er skrekkelig søtt og usunt og slett ikke godt i større mengder, spør du meg. Her er noen gode alternativer;
* Eplejuice + farris, 50/50. Hjelper mot kvalmen også. I Stavanger-området (minst?) selges eplemost med kullsyre, det ligner og er også godt. Farris funker også godt med annen juice
* Hjemmepresset appelsin/grapefrukjuice har ingenting med kartongvarianten å gjøre. Godt med litt presset sitron oppi også.
* Blå farris med frisk lime oppi er myyye bedre enn den grønne varianten, og har en aura av drink over seg :kidoki:
(Har ellers gått til anskaffelse av koffeinfri pulverkaffe og nypete på jobb, som erstatning for deilig kaffe og earl grey. De blir nok stående i skapet til evig tid. Heller en halv kopp ekte vare en tre med ussel erstatning!)
Hvilke tips har dere?
God kos!
Lel.
Nordstjernen
26-04-2004, 21:35
Jeg syns appelsinjuice, ananansjuice og farris er kjempegodt!
Ellers pleier jeg legge vann med sitron oppi i frysen når det er sommer og sol.
Disse tuteflaskene fra olden og imsdal passer perfekt til det.
Så tiner de litt etter litt, alltid iskaldt vann ute på tur. ;)
Her er en annen "drink":
Fun Light (den smaken du liker best)
Fyll opp 2/3 av glasset med iskaldt vann.
Tilsett blå farris.
Isbiter, sugerør og paraply er lekkert (kan sløyfes)
Da er din nye sunne og sukkerfrie brus ferdi.....:kidoki:
:lykketil:
Fantastica
27-04-2004, 00:05
Huff, huff, det er nok kaffe her.. klarer ikke uten:(
Så gode tips, jenter! :nikker: Kanskje på tide å bytte ut vann med kun en sitron skive? :flau:
Jeg liker "Roses lime" om sommeren når jeg er gravid. Blandet med vann da naturligvis. Veldig godt med en lime eller sitron skive og isbiter. :nam:
Jeg lager appelsinjuice i blenderen. Knuser isbiter, og har appelsin oppi. Til slutt litt vanlig appelsinjuice. Blir tykt og deilig med masse fruktkjøtt. Men det er best å skjære av alt det hvite på appelsinen.
Jeg sliter fælt med å få i meg nok væske for tiden, kjenner det veldig godt på kroppen da jeg er vant til å drikke MYE til vanlig.
Har fått litt "dilla" på appelsinjuice, men 2-3 liter av det for dagen er jo både dyrt og kaloririkt...
Så jeg har rett og slett vent meg til å blande ut juicen med vann. Smakte litt tamt til å begynne med, men tar "nedtrappingen" gradvis og er nå nede i ca 50-50 juice/vann, og klarer meg med en literkartong om dagen.
Enkelt, greit og sunt!
Jeg har hele tiden blanda ut appelsinjuicen med vann, fordi jeg synes den er litt for streng/sterk når du kjøper den i butikken.
Tar da 2/3 med Juice og 1/3 med vann :nikker:
Det beste jeg og barna kan få er SMOOTHIE!
Har du stavmixer eller mixer med skarpe blader på foodprcessoren din lager du dette på 1 min.:
1 banan
2-3 dl appelsinjuice
2-3 dl cultura med f.eks jordbaærsmak
1 boks ananas i biter m/juicen
5-6 isbiter
Litt frosne bær hvis du har
Mixes sammen i full fres 30 sek. Drikk og NYT!! Også så SUND!
Iskaldt vann med sitronsaft (Slike du får kjøpt i en liten grønn flaske eller de gule sitronformede flaskene). Hvor mye sitronsaft kommer ann på hvor sterkt du vil ha det, men jeg har blitt en skikkelig sitrondame i mine gravide dager så her kjører vi sterkest mulig....(Du vet jente i magen)
KJEMPEGODT!
Det kan du også blande i farris noe som er nydelig.
June
Iskaldt vann med sitronsaft (Slike du får kjøpt i en liten grønn flaske eller de gule sitronformede flaskene). Hvor mye sitronsaft kommer ann på hvor sterkt du vil ha det, men jeg har blitt en skikkelig sitrondame i mine gravide dager så her kjører vi sterkest mulig....(Du vet jente i magen)
KJEMPEGODT!
Det kan du også blande i farris noe som er nydelig.
June
Fikk utrolig lyst på det nå :nam: :nikker:
Løper (eller vagger :flau: ) mot kjøkkenet for å lage meg sitron-vann :D
:tøff: YEpp her er det det bare å hive innpå. En god erstatning til bare vann. Kos deg.
Klem June
Tidl. bruker
09-05-2004, 18:54
Her var det mange gode forslag til forskjellige drikker, særlig nå i varmen og til sommeren :nikker:
Men egentlig er det ikke så sundt med for mye appelsinjuice..Det terer mye på tennene og det er en del kalorier i den!! Alt med måte ;)
annemede
13-05-2004, 20:59
Jeg må si meg enig med LEL, eplemost med kullsyre!!!!!
det er fantastisk godt. Jeg aner ikke hvor mange butikker jeg har vært innom her i Bergen, og de har det ikke!!!! En kom med Eplemos (syltetøy vet dere) :flau: Jeg beg å bli rimelig desperat.
Hvorfor importerer man ikke denne nydelige :nikker: drikken til Bergen????? :dåne: Hvor treig er det mulig å bli?
Å blande eplejuice med Olden-sprudlevann med sitronsmak er nesten like godt, men bare nesten. (Farris inneholder litt for mye salter)
Kanskje jeg skal starte import av orntli eplemost til Bergen, lurer på om det er straffetoll på noe sånt :undrer:
annemede :skratte:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.