Vis full versjon : Om sukkerfri brus
Jeg er jo en trofast Pepsi Max drikker, men har alltid hørt at når man er gravid så bør man kutte ut alle tilsetningsstoffer og heller drikke vanlig brus med sukker, og ikke spise så mye E -stoffer og alt dette her.
Vet jo at disse stoffene ikke er så veldig "sunne" i utgangspunktet, men er de spesielt farlig for fosteret?
Er det noen som vet hvorfor man ikke skal spise/drikke sånt?
Bare lurer...:???:
Selv om jeg ikke hører hjemme her. Håper jeg blir tilgitt.
Aspartam har i dyreforsøkt vist seg å ha effekt på hjernecellene. Men dette i veldig store doser. Men er det ikke bra for voksende hjerner er det iallefall ikke bra for en som er under dannelse. Disse stoffene er forholdsvis nye og man vet ikke alt om dem enda.
På doktoronline stor det en artikkel forrige uke om at dette ikke var bevist farlig i svangeskapet, men mange tar dette med en klype salt.
Dessuten så er det slik at disse søtstoffene ofte fører til økt sult og muligens også søthunger.
Tror moderasjon er svaret, men den beste drikken er nok vann. Prøv å begrens forbruket så mye som mulig.
Jeg er selv ihugga colalightikker, tabikker og maxikker selv men har klart å kutte det nesten helt ut. Lar meg drikke en når jeg er på kafe, men ellers er det stopp. Jeg er veldig stolt av meg selv for det.
Jeg er en Tab extra fan, men ikke under et svangerskap.
Sluttet med tab også i de andre svangerskapene.
Har hørt det ikke er så lurt å ha i seg kunstige søtningsstoffer når man er gravid
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.