PDA

Vis full versjon : Skal du ha ett års permisjon, eller bare 10 mndr?

Alva
19-10-2002, 13:11
Jeg hadde planlagt å ha et års permisjon med 80% lønn, men med større huslån enn forventet, er det bare å bite i det sure eplet, jeg kan ikke ha permisjon lengre enn ti mndr, vi klarer oss ikke med bare 80% av lønnen min... leit..:(

Hermine
19-10-2002, 13:19
Vi skal ha 52 uker med 80% lønn.

Regner med at pappan vil ha litt mere enn de vanlige 4 ukene, så jeg vet ikke enda hvor lang permisjon jeg tar selv.

Ladyen
19-10-2002, 14:12
Vi har regna mye frem og tilbake og etter samtale med trygdekontoret kom vi frem til at det er det beste alternativet økonomisk for oss.

Victoria
19-10-2002, 15:43
Vi skal ha 52 uker, jvor jeg har perm. frem til 31. juli og mannen tar resten. Jeg begynner på skole i begynnelsen av august, så han blir hjemmepappa...

Snehvit
19-10-2002, 15:50
Jeg skal ha 52 uker med 80 % lønn. Vi har egentlig ikke diskutert det, det var på en måte det vi ville begge to.

Ser at det for min del kan bli litt lite penger igjen når huslånet og alle de andre faste utgiftene er betalt. Men sambo har skiftet jobb og gått opp 150.000,- i lønn, så vi får absolutt ingen problemer. Det eneste kjipe er at jeg kanskje må "bomme" litt av ham og det er alltid så kjedelig å spørre. Men jeg skal nok klare meg bra...........har gratis bil og telefon i permisjonen, så jeg bør vel strengt tatt ikke klage

Klem Snehvit 30+3

Line
19-10-2002, 16:27
Her blir det også 52 uker med 80%lønn.

Vi vil være hjemme så lenge vi kan med nurket vårt, de er jo så små når permisjonen er over og må begynne i barnehagen.

Jeg begynner vel å jobbe mindre når permisjonenn er over også, enten kortere dager eller færre dager, vi får se.

Det virker jo så himmla lenge til, men tiden går sikkert kjempe fort.

Steinbukk
19-10-2002, 19:39
Har ingen mulighet til å få endene til å møtes med bare 80% lønn.

Føler jeg går ned i lønn allerede i og med at jeg er vant til å ha ha en god del ekstra vakter og overtid. Det får jeg desverre ikke med i fødselspenge grunnlaget mitt.

Får jo bare lønn som tilsvarer en 100% stilling...og min "stilling" tilsvarer ca 130-140%

Surt å måtte gå tilbake i jobb før den lille har rukket å fylle 1 år, men slik må det bli.

Skal forsøke å jobbe bare kveld en periode i ca 70-80 stilling slik at vi slipper barnepass og i tillegg får kontantstøtten :)

Vi skal vel få det til på et vis.... :leiseg: :gal2: :bonk:

Tidligere bruker
21-10-2002, 14:45
Fant ut at det lønner seg med 100%/42 uker til oss siden jeg ikke har en jobb å gå tilbake til. Får da melde meg arb.ledig når permisjonen er over.
Men hva skjer om jeg får tilbud om jobb med en gang da?
Greier jeg å sende babyen på under 10 måneder i barnehagen?
Den tid den sorg:uff:

Amadala 32+0:D

Klomp
21-10-2002, 18:51
Her blir det 52 uker med 80%. Det var ingen diskusjon, skal benytte meg av hele permisjonstiden uansett hvor hardt det blir økonomisk. Klarer det nok, må kanskje øke lånet også, da vi må ha ny bil:bonk: det må bare gå!

Tuppa
21-10-2002, 21:16
Jeg har valgt 80% lønn.
Men jeg skal nok være hjemme i mer enn ett år. Med tre barn på under fire år tror jeg ikke jeg har energi til å ut i jobb så fort :uff:
For oss lønner det seg nesten ikke at jeg jobber heller fordi lønn og barnehagepriser for tre unger går opp i opp... :p

Lykke
21-10-2002, 22:57
Vi har bestemt oss for å ta den lengste varianten, 52 uker med 80 % lønn... alle sier at tiden går så forferdelig fort!! Vi har heldigvis råd til å kunne prioritere det slik. Føler at jeg ikke vil "kaste bort" småbarnstiden nå som vi endelig skal få oppleve den.. Kommer nok til å begynne å jobbe igjen etter perm.slutt, men går ned i en redusert stilling.. Har allerede snakket med sjefen min om dette, og han var svært positiv til
forslaget mitt. Skal slutte å gå natte-helger, og sambo vil slutte å gå natt også. En venninne (som er hjemmeværende) tilbydde seg å ha barnet vårt de dagene vi har tidlig skift (7 stk i løpet av 6 uker-syklus) ,og mamma /svigermor skulle steppe inn (Stolte bestemødre er ikke vanskelige å be..) på de 5 senvaktene vi har i løpet av sammen periode. Vaktene mine er svært spredte , som dere ser. Men etter evt. neste barn tror jeg at jeg tar et ekstra år fri, siden det da er 2 som drar "nytte" av det, og det blir verre å ordne dagmamma/ barnevakt til flere barn,innbiller jeg meg ..
Penger er jo ikke alt heller..
;) Klem fra Lykke

Lica
22-10-2002, 00:46
Vi valgte 42 uker med 100%.. Har akkurat kjøpt ny bil, og leilighet i fjor, så for og få en passe bra økonomi valgte vi dette...:)

Millien
22-10-2002, 01:21
ett år,med 80% lønn.Hvis ikke jeg begynner på skole til høsten.Får se om jeg er like bestemt på det når babyen er kommet.:p Har to år jeg gjerne vil ta for å få bedre utdannig og "mye" høyere lønn.Så vi får se...:???:

koala
23-10-2002, 03:05
Jeg velger 52 uker med 80% lønn pga. toppskatten. Jeg tjener mer enn 6G og får ikke dekket mellomlegget fra arbeidsgiver fullt ut, men en del av lønnen min er bilgodtgjørelse for å ha privatbil istedetfor firmabil, og den får jeg utbetalt også i permisjonstiden. Så hvis jeg hadde valgt 100% lønn (6G=325.000) ville dette sammen med bilgodtgjørelsen kommet godt over innslagspunktet for toppskatt. Men siden jeg velger 80% lønn kommer jeg ut på ca. 300.000 og godt innenfor toppskatt. Og det utgjør noen tusenlapper i spart skatt. Men det er likevel en nedgang i bruttolønn på ca. 100.000 så det kommer nok til å merkes... Vi har nettopp kjøpt et gammelt, dyrt hus som ligger veldig sentralt men krever masse oppussing og ombgging. Men vi tar det på en 5 årsperiode tenker jeg, så da går det vel greit. Det som blir litt spennende er om jeg får en jobb etter permisjonen eller ei. Må nemlig slutt i jobben pga. flyttingen. Den tid , den sorg :)
Koala 32+4