Vis full versjon : He du hørt på maken? Dette visste jeg ikke!
Allerede nå, når barnet er ca. 15 uker gammelt, er smakssansen utviklet, og den lille vil få mange ulike smaksopplevelser i løpet av de 28 ukene som gjenstår før fødselen (ved 40. uke). Barnet reagerer på hvordan fostervannet smaker når det drikker av det. Synes barnet det smaker godt, drikker det mye. Tenk på at barnet allerede nå venner seg til den maten som senere vil bli servert!
Fant dette på www.babyverden.no
Visste dere dette????
Får fostervannet smak etter hva mor spiser?
(Løper og kjøper spinat og brokkoli om 1 ukes tid, hehe)
Hvis dette fungerer som jeg tror det gjør, skal jeg jammen ikke spise mere potetgull før jeg er ferdig med ammingen! :)
Hilsen babypjerten :baby: 13+4 og
..men det er nok ikke sånn at hvis du spiser brokkoli så smaker vannet brokkoli :p
Det er nok heller mer sånn at den lille kjenner forskjellen på søtt
og surt eller noe i den duren......
Leste noe om dette engang, men hvor det husker jeg ikke:???:
Men babypjerten din tar nok uansett ikke skade av å ikke få potetgull da:cool:
:findag: Puu 29+2
å så gøy, det visste jeg ikke!
da blir det ikke mer godis på meg.. he he (kanskje det er for seint, han har sikkert fått smaken på det allerede..)
uhh.. kan egentlig ikke tenke meg at det vannet smaker noe godt uansett..! ;)
Lilith og :baby: 27+0
Jo, det leste jeg i en gratis bok jeg fikk hos jordmor! Og jeg har litt tro på det, altså...
Det er jo best å ha et variert og sukkerfattig kosthold uansett, men tror det er lurt å venne den lille til mange forskjellige smaker. Da vil den kanskje forbinde det den senere smaker, med den trygge tilværelsen i livmora? Det samme gjelder sikkert morsmelka!
Ok, dette var mine høyest personlige, uvitenskapelige teorier, men det er jo gøy å tenke at den innsatsen vi gjør med kostholdet nå, har så mange positive virkninger som mulig?
Jeg innbiller meg så mye rart, jeg da. Men jeg får fortsatt ikke til å ta trankapslene mine hver dag:uff:
Klem Mamba:)
visste ikke jeg!!!!!
Så rart!:p
Saga og lilleputt:baby:
Lillehammer
16-08-2002, 17:22
:eek:
Snophammer
..og jeg som hele tida har hatt dilla på potetgull med eddik og salt.........:bonk:
:uff: og her sitter jeg og nyter fredagskvelden med potetgull og cola:uff:
:vink: Noni og :baby: Bitteliten (26+5)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.