PDA

Vis full versjon : Solarium..

Labbis
02-05-2004, 13:22
Hei.

Lurer på om noen vet noe om det er farlig å ta solarium når man er gravid?? Man soler seg jo ute, men er kanskje andre stråler i et solarium?

Sissil
02-05-2004, 13:58
Kan ikke svare deg, men lurer på det samme. Kunne ønske meg litt farge på kroppen, men tør ikke ta solarium. Takknemlig for svar.

Marianne
02-05-2004, 14:23
Mener jeg har lest her at det ikke er noe problem så lenge man ikke blir overopphetet i solariumet.
Det skal ligge en tråd her et sted på det, men fant den ikke.

tøtta
02-05-2004, 14:23
Har både hørt å lest at det ikke er farlig, men det kan jo være ubehagelig (vondt å ligge osv)

Dere børe også være obs på at dere mest sannsynlig blir fortere brent/brun, så dere må prøve dere fram i starten, og ikke ligge for lenge.

Korriger meg om jeg tar feil :nikker:

:lykketil:

Bella24
02-05-2004, 15:12
Stemmer som Tøtta sier. Man bør ikke ligge like lenge som når man ikke er gravid. Da kan man risikere å bli brent. Man har økt pigmentering i huden når man er gravid, og blir derfor fortere brun. Det er også viktig å ha på vifta, for ikke å bli for varm. Det er ubehagelig både for deg og den lille. Kos deg i solariumet du, og tar du forholdsreglene alvorlig, går et så bra så. :klemme:

Tania
02-05-2004, 15:18
Har vært mange tråder angående spørsmålet ditt...og de aller fleste sier at det ikke er farlig...

Jeg spurte under forrige svangerskap, og legen sa det ikke var heldig - hvorfor det fikk jeg ikke noe svar på.... men holder meg unna likevel jeg..

Labbis
02-05-2004, 20:37
Takk for svar.
Får vente til jeg skal til legen og høre hva ho sier..
Føler meg alltid bedre med litt farge på kroppen :)

Tania
02-05-2004, 20:51
Takk for svar.
Får vente til jeg skal til legen og høre hva ho sier..
Føler meg alltid bedre med litt farge på kroppen :)
Helt enig, og nå går det heldigvis mot vår & sommer og da er det jo mulig å sitte ute litt :)

maylen
03-05-2004, 01:04
kan få pigmentflekker i solarium...

K@roline
08-05-2004, 23:58
Jeg har solarium hjemme og tar maaasse sol.