Vis full versjon : Solarium..
Hei.
Lurer på om noen vet noe om det er farlig å ta solarium når man er gravid?? Man soler seg jo ute, men er kanskje andre stråler i et solarium?
Kan ikke svare deg, men lurer på det samme. Kunne ønske meg litt farge på kroppen, men tør ikke ta solarium. Takknemlig for svar.
Marianne
02-05-2004, 14:23
Mener jeg har lest her at det ikke er noe problem så lenge man ikke blir overopphetet i solariumet.
Det skal ligge en tråd her et sted på det, men fant den ikke.
Har både hørt å lest at det ikke er farlig, men det kan jo være ubehagelig (vondt å ligge osv)
Dere børe også være obs på at dere mest sannsynlig blir fortere brent/brun, så dere må prøve dere fram i starten, og ikke ligge for lenge.
Korriger meg om jeg tar feil :nikker:
:lykketil:
Stemmer som Tøtta sier. Man bør ikke ligge like lenge som når man ikke er gravid. Da kan man risikere å bli brent. Man har økt pigmentering i huden når man er gravid, og blir derfor fortere brun. Det er også viktig å ha på vifta, for ikke å bli for varm. Det er ubehagelig både for deg og den lille. Kos deg i solariumet du, og tar du forholdsreglene alvorlig, går et så bra så. :klemme:
Har vært mange tråder angående spørsmålet ditt...og de aller fleste sier at det ikke er farlig...
Jeg spurte under forrige svangerskap, og legen sa det ikke var heldig - hvorfor det fikk jeg ikke noe svar på.... men holder meg unna likevel jeg..
Takk for svar.
Får vente til jeg skal til legen og høre hva ho sier..
Føler meg alltid bedre med litt farge på kroppen :)
Takk for svar.
Får vente til jeg skal til legen og høre hva ho sier..
Føler meg alltid bedre med litt farge på kroppen :)
Helt enig, og nå går det heldigvis mot vår & sommer og da er det jo mulig å sitte ute litt :)
kan få pigmentflekker i solarium...
K@roline
08-05-2004, 23:58
Jeg har solarium hjemme og tar maaasse sol.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.