PDA

Vis full versjon : Varierende aktivitet i magen!

Lillehammer
15-08-2002, 17:21
Nå skal ikke jeg være superhysterisk her, men jeg lurer litt på en ting: varierer det fra dag til dag hvor mye aktivitet dere kjenner i magen?

Jeg begynte å merke bevegelsene nokså sent (uke 20-21), og de har egentlig bare blitt sterkere og sterkere for hver dag som går. I forrigårs og i går var det skikkelig action inne i magen på formiddagen. Men i dag har jeg nesten ikke merket noenting til :baby:'n! Litt smådulting bare! Jeg har vært på jobb hele uka så "forholdene" skal ha vært de samme hver dag.

Har dere det sånn også? Det er kanskje helt naturlig at den lille har både mer og mindre aktive dager? (Akkurat som oss!)

:???: Klem fra filosoferende Lillehammer (25+1)

Pjuskeline
15-08-2002, 18:22
Hei!
Tror nok det er ganske vanlig å oppleve ulike grader av aktivitet fra den lille.
Iallefall opplever jeg det slik som du beskriver det!
Den ene dagen er det full action og jeg lurer på hva det er som skjer der inne, mens andre dager er han så rolig at jeg nesten blir bekymret.
Mener å ha lest at når de vokser er de roligere enn ellers.

Så du er ikke alene om å oppleve dette iallefall! :)

Klem fra Pjuskeline ( 27+2 ) :klem:

Kame
15-08-2002, 18:47
Jada, jeg har også akkurat merket at det varierer litt mer enn før. I går var småen rolig, også når jeg lå pal og hvilte meg (noe som er uvanlig, for da bruker'n som regel å finne ut at det er gymnastikktid). I dag har det igjen vært litt mer aktivitet, og jeg satt her i sted og fikk for første gang kjenne ubehag - h*n har valgt å legge seg øverst på venstre side av magen min, og en eller annen kroppsdel tøøøøøøyyyyer mot utsiden!

De sier vel også at etterhvert som det blir mindre plass der inne, blir det færre bevegelser - men at bevegelsene til gjengjeld blir veldig sterke og avogtil vonde.

(Men hadde jeg gått en hel dag uten å kjenne noe hadde jeg nok fått panikk - da hadde det gått på cola og sjokolade til jeg merket bevegelse!)

Tidl. bruker
15-08-2002, 18:50
.....

Teddy :)
15-08-2002, 18:54
Mitt lille nurk har funnet sin rytme tror jeg.... Dvs aktivitet hele dagen lang!!!
Spesielt når jeg legger meg - da er hun hyperaktiv!
Og sparkene blir bare kraftigere og kraftigere :klapp:
Synes det er den beste følelsen i verden, og kjenne henne sparke:D

Klem Teddy :) 23+0

Lillian
15-08-2002, 19:40
Slutter meg til "varierende-aktivitet-gjengen". Noen dager er det skikkelig party i magen, andre dager litt mer slapp dagen derpå stemning! :)

Tilden
15-08-2002, 22:35
Hei du i nabo-by'n :)

Merker ganske varierende aktivitet i min leir også. Noen dager er de helt turbo, mens andre dager (som i dag) er det roligere. Jeg tror også litt på teorien til Kame om at det blir roligere når barna får mindre plass. Mine to er merkbart roligere nå som de begynner å bli større. Plassen er jo begrenset når de er to, og nå går det mye i dulting og langsommere bevegelser enn før.

Klem fra Gjøvik-Dee og gutta, 26+6
:baby: :baby:

Håpet
16-08-2002, 14:17
Jeg må også si at det er veldig varierende, men når nurket setter i gang er det sjeldent mer en noen minutter i gangen. Det blir som regel noe om morgenen, formiddag/ ettermiddag og rundt senge tider.

Håpet og ertekråka 28+0

Lillehammer
16-08-2002, 15:35
Takk for alle svarene!
Vet innerst inne selv at det selvsagt er normalt med varierende aktivitet, men det er liksom litt godt å få det "bekreftet" fra andre også.
Egentlig tror jeg at Baby-Ola er en inmari rolig og beskjeden gutt/jente, og at den voldsomme aktiviteten de to dagene skyldtes noen grusomme, høye borrelyder her på jobben...:sint: H*n er nok som sin mor: liker fred og ro!!! Og å :sover: håper jeg...

:mervink: Lillehammer

jea
17-08-2002, 20:21
Hei Lillehammer,

Ville bare si at jeg har mange erfaringer med nettopp dette. Det tok litt tid før jeg begynt å kjenne knøtta, men etter en stund kjente jeg henne hele tiden (føltes sånn ut). Men innimellom (hver andre uke...) har hun hatt dager (1-3) hvor jeg har kjent mindre. Selv ikke sjokomelk, brus, saft etc har gitt særlig reakjson. Vi har vært til sparkeprøve på sykehuset 3 ganer pga av dette. De har tatt imot oss med åpne armer hver gang!

Triks. Legg deg ned og skriv opp antallspark. På sykehuset sier de 5 spark på 45 min. jeg synes det er lite hvis man er vant til mye liv, men du skjønner tegninga!!

Håper alt ellers er bra. SÅ at du hadde satt bort sykkelen. Jeg syklet en stund på ergometersykkelen min. Hadde vondt i bekkenet, men det ble ikke verre av det hele...holdt på med dette til 7 1/2 mnd..etter det har det vært lite trim. Selv ikke gåturer. Angrer litt på det nå. Føler meg i så dårlig form...

Ta vare på deg selv!!

Jea og Knøtta T+2 (4)

Nellevis
18-08-2002, 13:44
Jeg har det sånn nå - er 23+5 - at det er dager da det sparker mindre enn normalt. Jeg blir også litt urolig, og på fredag skulle jeg virkelig sjekke at alt var ok. Helte nedpå masse saft og håpet at det skulle bli skikkelig akivitet. Men dengang ei... Fikk et par smådult og ferdig med det! Ble jo litt beroliget av det uansett - det er liv der!!!
Men jeg skal se det an et par dager nå - så drar jeg til legen for å sjekke. Mulig at det er denne varmen som sliter på baby'n (jeg takler det nemlig svært dårlig...):uff:

Stinemamma
19-08-2002, 01:11
hei på deg vennen

Her er jeg på visitt. Jeg har jo ikke erfaring, men jeg vil vel tro at Baby-Ola trenger å vile litt også. Det er vel ganske naturlig at det varierer hvor mye action det er der inne. Samtidlig skjønner jeg godt at du blir litt bekymret.
Får håpe Baby-Ola tar seg en real joggetur der inne sånn at h*n beroliger mamman sin litt.

Klemmer Stine som er rimelig:sover: om dagen

Lillehammer
19-08-2002, 10:55
Og til opplysning: nå vet jeg hva som setter fart i den lille stakkaren der inne! Å veksle mellom å bade i kalde Mjøsa og i varm badestamp! Var på besøk hos noen på lørdagskvelden med en sånn lekker innretning (altså badestamp) og det var SÅ deilig å koke seg litt nedi der (38-40 grader) før man løp ut i Mjøsa og avkjølte seg (20 grader). Opp og ned flere ganger. Og Baby-Ola ble helt spinnvill!Tenk om det var for varmt for stakkaren, og at h*n ser ut som en lettkokt svinekam når h*n kommer ut...? :soh:

:p Lillehammer

Nellevis
20-08-2002, 23:19
Synes jeg ser det, Hammer!!!

Men det var godt det ble litt leven der nede igjen!!! Samme har skjedd her - masse liv i går!!! Kanskje h*n ikke likte at jeg lå på magen på gulvet og "skvettet vann" på barna på Lekeparti...??? (oi, går det an å bruke _på_4 ganger i en setning... *s*)
Søte de ungene altså; jeg sa at hvis de spiste masse is så kom de til å få like stor mage som meg!!! Og så mange store øyne, da gitt!!!:p Men de tok den og sa at "neeeeheeei, du har en baby i magen, så!!!"

toby
20-08-2002, 23:38
Babyen har enda god plass der inne, ligger og snur på seg og stuper kråke, noen dager ligger de med ansiktet vendt innover og da er det ikke så lett å kjenne noe som når de spenner utover.
Det fikk jeg som svar da jeg spurte legen min.
Er du bekymret kan du legge deg ned og drikke kald saft eller vann med isklomper. Det reagerer babyen på.
Går det mer enn en dag uten at du kjenner noe kan du ringe jordmora åp sykehuset der du bor, hvis du er veldi bekymret får du komme inn til en rask UL med en gang...

Hilsen Toby og Victoria 29+0