Vis full versjon : Hold i magen når jeg går
Maggie74
04-05-2004, 12:18
Hei!
Jeg har opplevd i det siste at når jeg går mer enn 50 m får jeg skikkelig holdsmerter i magen. Ikke der det er vanlig å få holdsmerter, men ned mot navlen, liksom. Det er fryktelig smertefullt og jeg må stoppe opp og ta pauser (noe som ikke helt passer når man skal prøve å rekke bussen m.m.). Er det noen som har opplevd det samme? Noen som har en god forklaring på hva det er og hvordan bli kvitt det?
Polyanna
04-05-2004, 14:09
Det er ikke kynnere, da? At livmoren strammer seg?
Det er i så fall helt normalt, men irriterende er det jo. Da må du rett og slett bare gjøre det som kroppen din befaler (ta neste buss eller hva det er).
mammaijuni
05-05-2004, 17:16
jeg har og sånn smerter,helt slik som du beskriver dem,tok det opp med JM og hun sa at det var kynnere...og jeg fikk beskje om å gå rolig og stoppe opp hvis det ble for ille...(men noen ganger er det så ille at jeg må sette meg)
Hadde det først kun på høyre siden,men nå har jeg det på venstre siden:undrer:
FarOutFishing
06-05-2004, 11:30
Kynnere ja...
Det begynte hos meg i uke 19-20 denne gangen, har vært nødt til å ta det mye mer med ro i dette sv. skapet enn forrige gang, rett og slett fordi det gjør vondt, og at harde, vonde kynnere kan starte modning, og det er ikke greit for tidlig.
Det blir spesielt harde kynnere hvis jeg er stresset eller sliten
Maggie74
06-05-2004, 16:05
*Hmm* Blir litt bekymret når jeg får kynnere så tidlig. Hadde kynnere sist jeg var gravid (for 10 år siden), men de kom senere og jeg kan ikke huske at det gjorde så vondt. Man bør ta det opp med legen at man har fått det, eller er det uvesentlig info? Liker liksom ikke å klage og syte så fælt for det skal jo være en lykkelig begivenhet at man er gravid, liksom....
FarOutFishing
06-05-2004, 19:42
De kom tidligere og var vondere i andre svangerskap enn første her...
Tror det er ganske vanlig
Tidl. bruker
06-05-2004, 20:47
Blir magen hard så er det kynnere. Blir ikke magen hard, så er det andre muskler som jobber.
For min del er smertene like dine, men magen er myk når jeg får vondt. Etter diverse sjekker er det funnet ut at :baby: har det bare bra. Jeg derimot har svinaktig vondt i magen og symfysen (og noen ganger rompa, ryggen, beinet og lysken) når jeg bla. går. Muskulært er det nærmeste diagnose jeg er nå. Så jeg spiser Magnesiumstabletter (i stedet for Paracet), tar livet helt med ro (jada, det er drittkjedelig) og går til akupunktør/fotsoneterapeut en gang i uka. Nå har jeg fått rekvisisjon til fysioterapeut også og håper jeg kan få tips til tøying, gåing og andre ting som kan hjelpe meg.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.