PDA

Vis full versjon : Håpløøse navn!!

charlie
20-10-2002, 20:46
Er f.eks. Jaques-Matt og Kai-Jack....

(Det siste vet jeg en i nærheten som heter...)

Flere, der ute!? :D :bonk:

Sunni
20-10-2002, 21:01
Vel, datteren til Finn Lutt heter visst Trude...Trude Lutt. Og Øyvind Blunck har visst en sønn som heter Edvard...Edvard Blunck..

Blir ikke helt i samme sjangeren da, men...

Jeg vet også forresten om en liten gutt som heter Nick-Olai, gjett om han får navnet sitt skrevet feil mye!

Ailin
20-10-2002, 21:41
Arnt-Begnt det heter tipp oldefaren min,hvordan kan folk kalle barna sine sånn??.

Kjenner og en med tre navn som heter Tove Gunn Marit.

Sånne navn er helt:bonk: (men alle har forskjellig smak).

Klemmer fra
:findag:

Mamarazzi
21-10-2002, 04:14
*HIHI*

Heter ikke sønnen til Kjell Kristian Rike: FRANK????

Har også hørt om en som heter Dan Mark xxxxx.

Det verste jeg har hørt på ei jente: Vendelguri (og et helt merkelig etternavn jeg ikke husker).

Ellers er Harda, Hulda og Suttung heeeelt på grensen.

Hmmmm - er vi stygge nå?????

Zurufa
21-10-2002, 11:25
Jeg må ærlig innrømme at jeg steilet litt da jeg hørte om søskenparet Glenn-Kent og Rita-Peggy... Håper ingen her kjenner dem (!) for nå var jeg muligens litt stygg. Hmm... Det er bare ikke helt min type navn!

Zurufa

Tidl. bruker
21-10-2002, 12:19
Hadde i løpet av ingeniørutdanningen mattebøker skrevet av en mann ved navn Steffen Log. Ryktene sier at datteren hans heter Anna ( --> Anna Log), men dette kan selvfølgelig være løse rykter... :D

Bebop T-7

Elma
21-10-2002, 12:25
Har en onkel som heter

Harry Kåre! :bryn: :bryn:

D'Arcy
21-10-2002, 12:47
Hihi... Og Remy Martin er jo en klassiker oppi Vesterålen.

Er det mulig? :bryn:

Marie78
21-10-2002, 15:51
Mamma har to slektninger som heter: Katy Olga og Cecilie Berit.. :uff:

Millien
21-10-2002, 16:43
Har hørt om Finn Mark...men vet ikke om det er løse rykter...:bonk:

cormatic
21-10-2002, 16:44
Odd Even... Si det fort... så blir det nesten som å si noe "stygt"

Marie78
22-10-2002, 14:45
:???: Hæ? Cormatic, det er mulig jeg er treig, men den skjønte jeg ikke? Syns det var et OK navn jeg.. Sa det fort og.. Forklar!

Kom på at jeg har hørt om (det er sant, kjenner noen i slekt med dem) to tvillinger i Trøndelag som heter Svein-Helge og Helge-Svein!!

Eirill
22-10-2002, 15:58
En stammor av meg het Golla! Kjempesøtt! Nåååååt! :lol:

Marie: Tvillingparet Helge-Svein og Svein-Helge har jeg også hørt om! :)

Zurufa
22-10-2002, 18:10
Hei Marie 78!
Det var ikke meg du spurte, men jeg tar sjansen på å svare likevel. Odd Even kan høres ut som "Å dæven" når du sier det fort - og det er jo et ganske vanlig banneord nordpå!
Forøvrig er Odd Even det navnet alle datanerder tuller med at de skal kalle barnet sitt. Oddetall og Partall - Odd and Even... Samboeren min er datamann, så noen Odd Even blir det i hvertfall ikke på oss uansett om navnet er fint!!

Zurufa

cormatic
22-10-2002, 18:37
Et annet eksempel på "originalitet".....

Faren til sambo heter Einar Harald, og sambo heter Harald Einar.... :D (Bruker kun Harald da....) måtte vel bli slik når han er eneste gutt med 4 eldre søstre....

men så er de jo sunnmøringer også da....

Aud
24-10-2002, 15:30
Hva med Ulla Utflod og Kevin Konrad?..
Venter selv tvillinger, og klarer ikke å tenke på seriøse navn.. Bare Mary og Harry og andre ubrukelige navn som dukker opp.. Godt det er en stund til enda..
Aud :baby: :baby: 13+6

Johanna
25-10-2002, 13:41
En liten gutt her jeg bor skulle si navnet sitt. Det han sa var Jim-Tony, men jeg hørte Gin Tonic.

Acsa
25-10-2002, 17:05
Sunni og andre som lider under samme villfarelse ;):

NEI, datteren til Finn Ludt heter ikke Trude!!! Morsom vits, men ikke like morsom 900de gangen man hører den, iflg. veninna mi som er barnebarnet til Finn Ludt.... :D

Delaylah
25-10-2002, 17:27
Traff en gang en gutt som sa han het Kjell-Randuf.
Trodde han kødda så jeg lo rått, men da han ikke lo med meg var det plutselig ikke like morsomt!

Andre spesielle navn-kombinasjoner er disse:

Johan-Ludvig:gal2:

Edna Closetta:bonk:

Inger Harriet:p

puu
25-10-2002, 18:44
Villgunn :p
*sikkert noen som liker det oxo :uff:*

camvik76
26-10-2002, 01:20
Leste i en navnbok og fant disse to navna:

Guttenavn: Hølje
Jentenavn: Gaula

Bare tenk naar disse er i tenaarene, skrikhalsen og alkoholikeren.
Iallefall slik jeg ser det for meg. :)

Gina
26-10-2002, 02:02
Jeg gikk på skole sammen med ei jente, som kalte ungen sin for RIKKI MARTIN .

cdraget
28-10-2002, 03:55
Får jeg en datter skal hun ikke hete Isborg :uff:

Rosa Bleie er også ganske spesielt.

Zurufa
28-10-2002, 13:32
Jeg synes så synd på folk som kommer fra et land hvor navnet deres er helt normalt, men så blir det fullstendig feil her i Norge... Det er jo etterhvert blitt ganske mange som heter Musa her til lands!

Da jeg studerte i London gikk jeg sammen med to jenter som het Ronke og Reka. Jeg er VELDIG glad for at de aldri flyttet til Norge!!

Zurufa

Steinbukk
28-10-2002, 13:48
Bestemor het Erna Signora og bestefar het Edvin Karin Bakkmann (dette i tillegg til etternavn, og Karin med trykk på i-en)

De kalte sønnene sine Hilmar Kjell, Ednar Olaf og Roald Per (tror jeg...forståelig nokk bruker de ikke mellomnavna sine)
De skulle egentlig hete mellomnavnet først og fornavnet som mellomnavn, men hver gang var det "naboer" som skulle døpe sine det samme...så man kunne jo ikke herme på den tiden. Bestefar byttet da bare rundt navnet :)

Er jo familie, men vi har ledd mye av det alle sammen :lol:

minni
28-10-2002, 16:58
Lene Stol

Hun het visstnok Lene Kristine Stol da, men mellomnavn blir som kjent ikke alltid brukt så da ble det lenestol

Stol er forøvrig et plassnavn fra Karmøy...

susse
01-11-2002, 22:06
Kjenner søsken som heter Ken-Raymond, Bernt- Ronny og May- Jeanett.
Hvis jeg hadde vært gutt skulle jeg hete Balder -Sylvester !!!

GRØSS !!!

Vinga
02-11-2002, 01:11
Ehm... Bernt-Kåre har jeg hørt :uff:

Og Kim Kåre Harry! At det går ann :p

Nine
02-11-2002, 14:49
Det er en del uheldige navnekombinasjoner ute og går, ja...

Det "verste" eksemplet er vel Kai-Jack :) Charlie; Jeg kjenner også en Kai-Jack nemlig... Kan det være mer enn en??

Tidl. bruker
02-11-2002, 21:11
Har også en som er litt stygg.... :D

Hans Hugo (på min dialekt: Han sug ho )

OlleBolle
02-11-2002, 21:22
Er/var ikke Rosa Bleie jordmor eller noe sånt?
Har hørt om navnet før en gang!

mammamia
04-11-2002, 13:37
Du marie 78, er slektningene til moren din fra ei bygd i trøndelag og har etternavn på G så vet jeg hvem det er! Andre fra samme området har oxo litt smårare, tunge navn som Per Jorulf og Oddveig Martine.

Jeg lurer på om det er noen som heter Livmor... Folk heter jo Annemor, Rigmor, Gretemor osv... Ville i såfall vært et litt sært navn.:D

caprice
05-11-2002, 14:26
Har hørt om Ane-Rikke (Hva heter du da lille venn?)

og Linn-Erle, disse er jo ikke stygge, men kombinasjonen blir jo litt latterlig.

Mvh

Marie78
05-11-2002, 14:45
mammamia: det er jeg faktisk ikke sikker på. Vi har ikke noe særlig kontakt med dem. Tror mamma skriver julekort men.. Det er sikkert de samme. Kan vel ikke være så mange som heter Katy Olga og Cecilie Berit.. Jeg har forøvrig aldri møtt dem.. :)

natascha
05-11-2002, 16:51
Stakkars barn!!
En gutt i klassen min hette Jack Daniels....
Og hørte om et tvillingpar på P4 som het Kain Abel og Abel Kain..Grøss og gru!:gal2:

Lurer på om noen foreldre ikke er så glade i ungene sine..
Natascha og nurket:blush:

Miriam
05-11-2002, 17:00
Samboeren min fortalte meg (i går faktisk) om en eldre mann fra nord-norge som var en av de første som søkte om å bytte navn her i landet. Han het URINIUS DASS.. (Dass var etternavnet altså....)

Miriam :p

Madicken
05-11-2002, 23:16
Hva med Polly-Ester og Eva-Gina?

Hilsen Madicken

MissesX
06-11-2002, 01:18
Har faktisk en her i byen som heter Puppi Mentzen(vet ikke om det skrives akkurat sånn da)

Det er vist et tysk navn, så der i landet er det nok ikke så ille, men stakkars da! Hete det her!!:p

Sunni
06-11-2002, 15:27
Hehe...nei, jeg kunne tenke meg at Finn Ludt ikke er så slem at han kalte datteren sin for Trude :D

Her i nabolaget bor en tyrkisk familie, og de heter Isbilen til etternavn. De to småguttene, Erikon og Attila (har fått lov til å skrive navnene deres her :) ), får ofte høre "Der kommer isbilen!" fra de andre ungene i gaten. Men de synes bare det er stas å ha et slikt navn.

Dessuten vet jeg om to pakistansk-indiske tvillinger som nærmest var tvunget til å skifte navn da de kom til Norge. De het MUSA og FITA...

En i klassen til nevøen min heter forresten Fred Eddy...

solan
06-11-2002, 17:17
Med fare for å tråkke noen på tærne, må jeg bar melde at: Kim Ronny, Jean Ronny (Johnsen på landslaget..) Jon-Geir, Ole Tom, Ivar Ola, Jannicke Tuva, Anna Chlosetta, Trude Caroline, og Pauluda, er håpløse navn i MINE ører.

Nine
07-11-2002, 13:36
Marit; Da vet jeg jo hvor jeg skal plassere deg hen... ;) Husker jeg syntes det navnet var helt forferdelig da jeg var liten - det gikk jo ikke an å hete noe sånt! :D :D :D

MissesX
07-11-2002, 13:55
:eek: :eek: :eek: :eek: Nine da!! Likte du ikke navnet mitt, neida ;)

Har et enda værre mellom navn da ;) Men det bruker jeg ikke...hihi!

Nine
09-11-2002, 04:16
Å nei! Nå misforsto dumeg fullstendig her, Marit!! Jeg mente IKKE at jeg ikke likte navnet DITT - det var Puppi Mentzen jeg snakket om da :D :D :D

Mente bare at jeg nå hadde plassert deg geografisk ;) (Ser nå at det var fryktelig klønete skrevet... :blush: )

Synes Marit er et fint navn jeg altså ;)

MissesX
09-11-2002, 10:41
Åhhhhh:D Offcorse!!

Tenkte jaja barn er barn og det er mye man ikke liker da ;)

Ja er ikke så lange veien fra deg til meg nei....

Kjente datra hennes også jeg, til hu Mentzen!!

Likte heller ikke det navnet da jeg var liten...:p

Klemmer fra

cdraget
11-11-2002, 00:57
Kanskje jordmor??
Husker bare at navnet var med i en konkurranse på p3 for mange år siden. Norges rareste navn. Vinneren var Hassan Isbil, tror jeg.

Jepp :findag: hver dag!!

LillianL
11-11-2002, 12:44
Tenk på de som kaller datteren sin for Maud Rite, da?? (på min dialekt blir det mådrite) :bonk: Hellu, liksom! Blir som med Hans Hugo, ja... :gal2:

Hørte forresten om noen som var svært religiøse og fikk tre sønner. Den første het Kristen, den andre Folke og den siste Skule... Hallo, liksom... Det er greit at det er 3 godkjente og ikke så uvanlige guttenavn, men lell... Brødrene Kristen FolkeSkule, liksom.... :lol:

Hørte om ei eldre dame som het ONANDA også... Visstnok et vanlig navn for ørti år siden.... :bonk:

Tidl. bruker
13-11-2002, 09:16
Jeg måtte bare glise stort da jeg leste denne diskusjonen, for det har seg nemlig sånn at de to tvillingene som heter Helge Svein og Svein Helge :gal2: er mine onkler! Moro at de blir omtalt her, det må jeg fortelle dem! :lol:

MissesX
13-11-2002, 11:30
Ja de er jo kjendiser kan du jo fortelle dem :D