Vis full versjon : flere "gamlinger" ?
Etter å ha lest div. innlegg så går det faktisk opp for meg at jeg er "gammel" i forhold til de aller fleste her inne..
Jeg føler meg slettens ikke gammel med mine 34 år...og liker å ha det artig å være med på moroting akkurat som da jeg var 20!
Men lurte likevel på hvor mange 30`iser (pluss-minus år) vi er her på SM???
Jeg er 31, blir 32 i november, en drøy måned før knerten melder sin ankomst. Føler meg heller ikke gammel. Ikke en dag over 17 :skratte:
Jeg slår dere begge to :fnis:. Jeg er 36 år og venter min første (i oktober).
Husker da jeg selv var rundt 20 og syntes at de som var over 30 var "temmelig gamle". Huff! Nå som jeg er over 30 og vel så det, så må jeg si at jeg kunne ikke hatt det bedre. Mine beste år har jeg hatt etter at jeg fyllte 30 og jeg ville ikke blitt 20 igjen, om jeg så fikk betalt for det!
Mine beste år har jeg hatt etter at jeg fyllte 30 og jeg ville ikke blitt 20 igjen, om jeg så fikk betalt for det!
Jeg er såååååå enig med deg, Anne!!
Livet er absolutt deilig etter fylte 30...kunne heller ikke tenke meg å være 20 igjen...
Ok, så blir jeg 35 om to uker, men det er vel ikke noe å gjøre noe nummer ut av! Jeg er faktisk en av de første av mine venner som har fått barn så jeg fikk litt sjokk da jeg begynte å se på disse sidene og skjønte hvilken fossil jeg er :leppe:
Løvelasken
05-05-2004, 16:26
Jeg blir 30 i januar og bare gleder meg til jeg blir 40, er det ikke da vi jenter kommer på toppen av sexlivet da?? :flau: :dåne:
Fyller 33 i oktober, en fin alder :nikker:
:juhu: Fylte 36 i januar, jeg.
:juhu:
Jeg fylte 33 i mars, og er strålende fornøyd med det. Jeg ser heller ingen grunn til å ønske meg 13 års manglende erfaring... :blunk:
Tidl. bruker
05-05-2004, 17:28
Jeg blir 34 i juli.
Ble 36 år i April og er førstegangsfødende. :danser:
Kanskje det kunne vært et eget forum for oss modne gravide
Ble 36 år i April og er førstegangsfødende. :danser:
Kanskje det kunne vært et eget forum for oss modne gravide
:nikker: ingen dum ide d nei...
lilleKevin
05-05-2004, 18:37
Jeg fikk min datter da jeg 22 år og venter nummer 2 nå og jeg er 35 år.
Når jeg tenker tilbake på usikkerheta, økonomien også videre så er jeg meget glad for at jeg har venta med å få nummer 2. Nu har jeg selvtillitt, god økonomi, stabilt ekteskap, føler jeg har fått herja fra meg og gleder meg veldig til å bli mamma igjen.
Da jeg fikk min datter så var mye usikkert og jeg turde vel ikke akkurat hevde meg så mye, nu slår jeg bordet og taler min sak :lettet:
Og sexlivet!! JA det begynner etter 30...det jeg trudde var sexliv før fylte 30 det ler jeg av nå:skratte: :skratte: :skratte: :hyper:
Og ja takk til egne sider for oss over 30!!!!!!!!!!!!!
Jepp, 35 år, men føler meg ikke en dag over 30.Er veldig sosial av meg, så jeg har veninner fra 25 og opp til ett par og 40.Er med på det meste, men nå må jeg snart slutte å gå på enkelte uteplasser, da jentungen kommer inn om ett år.Eller vi kan gå ut annenhver helg, siden vi må ha Barnevakt. :kidoki: Men det er klart at jeg har ikke så mye til felles med min 19 årige niese, som nett har fått baby, i forhold til veninnen min på 39 som også har fått.
Jeg fikk min datter da jeg 22 år og venter nummer 2 nå og jeg er 35 år.
Når jeg tenker tilbake på usikkerheta, økonomien også videre så er jeg meget glad for at jeg har venta med å få nummer 2. Nu har jeg selvtillitt, god økonomi, stabilt ekteskap, føler jeg har fått herja fra meg og gleder meg veldig til å bli mamma igjen.
Da jeg fikk min datter så var mye usikkert og jeg turde vel ikke akkurat hevde meg så mye, nu slår jeg bordet og taler min sak :lettet:
Og sexlivet!! JA det begynner etter 30...det jeg trudde var sexliv før fylte 30 det ler jeg av nå:skratte: :skratte: :skratte: :hyper:
Og ja takk til egne sider for oss over 30!!!!!!!!!!!!!
:nikker: Ja de har mye å glede seg til desse ungjentene!
:hehehe:
Nordstjernen
05-05-2004, 19:57
Jeg er snart 29 og akter alldeles ikke joine dere damer på hin siden av 30-tallet.
For det ER lov å være 29 for alltid, ikke sant?
Røverjenta
05-05-2004, 20:07
Jeg blir 29 på fredag og føler meg absolutt ikke gammel. Alderen bryr jeg meg faktisk ikke om. Man er så gammel man føler seg, hva? :nikker: Dette er forresten mitt første barn.
Jeg rekker akkurat å bli mamma for første gang før jeg fyller 30, og jeg bare nyter erfaringen årene bringer med seg!
Jeg er snart 29 og akter alldeles ikke joine dere damer på hin siden av 30-tallet.
For det ER lov å være 29 for alltid, ikke sant?
Hehe...joda, men du har absolutt ingenting å frykte :blunk:
Ingrid-jenta
05-05-2004, 21:04
ehhhhhhh "gamlinger".....hvor?????
Synes det er helt fantastisk å være 35 år, mitt første barn venter jeg, gift, bra økonomi har alt jeg kan ønske meg, og mer til! :nikker:
Mannen min er over 40, med store barn(ungdommer fra 14-19), og han gleder seg sånn til dette barnet at han er nesten sjuk :skratte:
Saken er at jeg gleder meg til å bli 40, 50, 60.....100 år også! :hyper: Har en ung sjel, ser lyst på livet, prøver å behandle medmennsker bra og glede meg over "småting" i hverdagen og er takknemlig! Sender kjærlighets sms til mannen min som en annen "fjortis" :flau: Så får vi nå ei lita jente som kommer til å hjelpe oss å holde oss unge i skinnet, en laaaang stund fremover! Da hjelper det ikke med siste film"Tatt av vinden", eller høre kun på Bee Gees eller Wham! :knegg: :knegg:
Alle aldre har sin sjarm-NYT DEN, den kommer ikke tilbake!
:juhu: Gammel er jeg ihvertfall ikke til sinns - jeg blir 32 somre rett før knøttet kommer i juli og da blir jeg førstegangsmor :nikker: Jeg lgeder meg som bare det :hyper:
Har faktisk stusset over det selv :hm: men det var godt å høre det er en del av oss :yiiha: Må si jeg grua meg fælt til 30 trodde alt som var moro var over, men der tok jeg feil. Får det bare bedre og bedre jeg med mine 30
Så deilig å se at dere over 30 ser lyst på livet. Skjønner at jeg ikke har noe å frykte når den tid kommer. Selv fyller jeg 25 på fredag. Bare jentungen enda!! :flau:
Ja da, her er nok en "gamling"! Jeg er 33 år og førstegangsfødende.
Tinkerbell32
05-05-2004, 21:41
jeg blir 33 i Juli - rett før lille seilern vår kommer!! :) Har det også veldig komfortabelt med alderen!!
Marianne
05-05-2004, 22:27
:juhu: Jeg har akkurat fyllt 31 så er vel blandt gamlingene jeg også.
Føler meg ung til sinns, men ville ikke skrudd klokka og tiden tilbake.
Gift, stabil økonomi, en herlig sønn på snart 7. Venter nr to om alt går bra.
LIVET ER HERLIG!
Jeg har ikke bikket 30 riktig ennå - men det er bare noen uker igjen, da. Så om jeg blir mamma for første gang mens jeg ennå er i 20-årene, gjenstår å se :knegg:. Men jeg føler meg da ung ennå, så jeg tror ikke at 30-tallet skal bli så ille, jeg :hehehe:
Sorgenfri
06-05-2004, 07:24
Jeg er 31, blir 32 i november, en drøy måned før knerten melder sin ankomst. Føler meg heller ikke gammel. Ikke en dag over 17 :skratte:
Det er jeg også,- har til og med termin samme dag som deg!
LilleMy69
06-05-2004, 08:21
Er 34 år, fyller 35 ca. to uker over termin. Så hvis jeg går over... Det hadde vel vært verdens beste bursdagspresang siden dette er mitt første barn...???!!!
Fyllte 31 år i feb, men jeg føler meg slett ikke eldre enn 25:hyper:
Jeg er 4 g. fødene og fikk min første da jeg var 20 år, og hadde 3 barn da jeg akkurat hadde fyllt 23 år, og DA følte jeg meg som 40 :urk: For ingen av veninnene mine hadde barn, og jeg var blitt en skikkelig husmor :flau:
Jeg blir 32 om en måned og venter :baby: nummer 2 i desember.
FØLER MEG IKKE EN DAG OVER 22 (...bare litt trøttere...:skratte: )
Da gullebølla kom i 2002 var jeg 30 og blant de første i venneflokken med :baby: . Etter det har det eksplodert og ingen husker hvem som venter nummer to eller en eller hvem som i det hele tatt har eller ikke har og om det er gutt eller jente :undrer: :hyper: !!!!
Uansett er barn det store samtaleemne blant min 30 +/- venner !! Så "høy" alder er ingenting å skamme seg over, tror det er sunt å ha "gjort" fra seg før man får barn. Reise litt, jobbe litt etc. :nikker:
Stå på alle sammen uansett alder og :lykketil: !
Klem...
Tuneland
06-05-2004, 09:16
:juhu: Her er nok ei gammal kjærring!:blunk:
Jeg blir 33 i september:tøff:
FarOutFishing
06-05-2004, 11:41
Er 37, og venter nr. 2.
Jeg kan da umulig være eldst på disse sidene?????????????
Og enda flere gamle "kjerringer"! :skratte: :skratte:
Fyllte 35 i januar, så jeg fikk verdens beste bursdagsgave: testet positivt 1 uke før!!! Men dette er mitt 4. barn (som ikke er planlagt, bare litt uforsiktighet). Fikk førstemann nesten 2 mnd før jeg fyllte 20!! 3. kom da jeg var 32 1/2. Vi "gamlinger" viser jo at vi tiltrekker de yngre "gubber". Jeg er gift med en som nettopp fyllte 33, og alle mine venninner over 30 har "gubber" som er yngre. Så vi har da draget fordet!! Har det helt topp!!
KJEKT Å VÆRE OVER 30!!!!!!!!!!!!!! :nikker: :nikker: :nikker:
Er 37, og venter nr. 2.
Jeg kan da umulig være eldst på disse sidene?????????????
Hmmm, du er vel ikke det nei. Men kanskje på vei til å bli voksen? Må kanskje stille egen gamlingliste jeg som er passert 41, og 42 innen nurkII blir født.
Jeg er 33 og min førstefødte kommer nårsomhelst nå! :)
Bikket 30 i april, men har overhodet ingen krisefølelse av den grunn!
Føler meg avogtil 12 år oppi huet, så jeg tror ikke jeg eldes før tida... :juhu:
Var 33 år i februar, er ikke det en passende alder for en tobarnsmamma da?
Sjønner ikke helt hvorfor jeg klikket meg inn på denne overskriften... :)
Er jo ikke gammel i det hele tatt. Blir 34 nå i mai og venter forhåpentligvis første i desember :)
Tror det ligger litt i tiden at vi blir eldre og eldre når vi bestemmer oss for at det er på tide med reprodukson av våre fantastiske gener :skratte:
Så mange "gamlinger" vi er da :nikker:
Her kommer enda en.
Jeg fyller 34 i juni og venter min førstefødte også i juni. Min mann er snart 38 og vi gleder oss til babyjenta kommer.
Vi har ikke følt oss klare for oppgaven før nå.
Alle vi kjenner på +- vår alder (som har hatt langvarige faste parforhold) har flere barn allerede, så vi føler oss litt utafor da. Men det går jo ikke an å tenke sånn heller. Alle mennesker er forskjellige og gjør forskjellige valg i livet.
Det er ingen selvfølge å kunne få barn, så vi skal prise oss lykkelige for at vi får oppleve det.
Se bare på kongefamilien, dronning Sonja var 34 da Martha Louise ble født, og Martha Louise var vel rundt 32 da hun fødte.
Masse lykke til til dere alle. En er ikke eldre enn en føler seg.
Dessuten er det ikke alt i livet vi kan planlegge i detaljer heller!
Arika
UL termin: 22. juni
Jeg er bare 29 år - men så har jeg vært det i en 5 års tid også :hehehe: Venter første :baby: i september. Koselig å se at det var så mange på min alder her!! :nikker:
Hei jeg blir 35 år i august, og er gravid for aller første gang.
hilesen Hayplay
Pernille
06-05-2004, 13:31
Jeg flytter dere inn hit hvor dere hører hjemme, jeg. I deres nyopprettede 'Svanger i moden alder'-forum. :)
Tusen takk, Pernille....du er en knupp :klemme:
:gravid: Jeg er 41 år og førstegangsfødende, så du er jo bare ungjenta enda du..... Selv trudde jeg ikke at jeg kunne blir gravid, denne nyheten fikk vi da jeg var 10 uker på vei. Ble så utrolig glad, men sliter med å tro på det selv enda. Har hørt hjertelyden, og mand er det UL.
19+
Foreløpig termin 22. sept. :lykketil:
Fyller 32 i november jeg. Er da ingen alder !
Som løvelasken sier er det bare å glede seg til de 40... :O
:lettet: Jammen fant jeg et par 40 åringer her. Jeg er 40, blir 41 før jeg føder. Dere andre er jo bare ungdommer..:knegg:
Nei, jeg sier som min gamle mor: "alder ? Det er jo bare et tall..."
Og jeg er helt enig, ung i sinn og sprek som en fole, det er meg.:nikker:
Det blir fint å ha et eget forum her inne.
Blir 32 i august jeg og føler meg ikke gammel i det hele tatt. Ikke så rart egentlig, for det er jeg jo ikke heller!
Koselig å se at det er flere av oss her inne!
:)
Siw Anita
10-05-2004, 22:36
jeg blir 30 år til sommeren
34!
:danser:
ypperlig alder for förstegangs for meg!
:danser:
Tidl. bruker
12-05-2004, 11:36
Jeg er 33, og fyller 34 før fødselen! :juhu:
Jeg ble 30 år i april jeg...så jeg er vel også med her inne! :-)
Gleder meg til å høre mer om/fra dere i tiden fremover!
Lille Lotte
14-05-2004, 15:03
Jeg ble 30 i Januar og har aldri følt meg bedre :dubidua:
Hei! :juhu:
Jeg er ny her. Er 41 år, men rekker vel å fylle 42 før nedkomst.
(Egentlig er jeg tjuetjueen...+ en passelig dose fjortis :skratte: )
Unger kommer og går i varierende antall her i huset, men det er visst 4 av dem som er mine og samboers. Dette blir vårt første felles :nikker:
Storesøsknene er 12, 13, 15 og 16, og synes dette er skikkelig digg!!!
Ønsker alle dere andre her :lykketil:
Jeg har nettopp fylt 35 og venter mitt første :babygutt: - andre :babyjente barn til sommeren.:skratte: Jeg føler meg ikke gammel til sinns, kjenner mange "gamliser" og kjærringer som er langt yngre enn meg. Men som førstegangsfødende er jeg selvsagt gammel, faretruende nær alderen der svangerskap begynner å bli litt mer risikosport. Det er annerledes å få sitt første barn når en er på min alder enn om å få sitt 3 eller 4. Nesten alle jeg kjenner er ferdig med småbarn. Skulle gjerne vært en yngre mor, jeg. Har forsøkt i ååååreeviiis og har slett ikke utsatt det. Ikke alle får det til på første forsøk uansett stålhelse, supergod form og sunn livsførsel.
Men endelig, her er jeg snart er jeg to-barns mamma :yiiha: Når en kommer i mål så sent, må en jo være effektiv.
Ha en god :17mai:, alle "gamle" damer!
Hører vel til her inne jeg også. Ble 31 i januar, og venter nr. 2 i januar. Har en gutt på 10 år fra før.
Synes forøvrig dette forumet skulle vært kalt: "Svanger i rette alder" istedenfor "i moden alder" :skratte: :nikker:
Jeg er 35 år og venter mitt første barn :babyjente i juni.
Katrine:)
18-05-2004, 18:03
Jeg er 17.... hehehehe, jeg var bare inne for å se hva "moden alder" stod for... men jeg hadde forventa at dere her inne var i 40, kanjse 50 åra... 30 åra er jo ikke noe gammelt!:skratte:lykke til alle sammen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:klemme: fra meg
Siw Anita
21-05-2004, 18:09
jeg er ikke ung lengre da, er ikke 18 år lengre :skratte:
Men 30 år er ikke så gammeli igjen.Men begynner å dra på årene ja
Tror vi må ha en egen senior-klubb her, jeg!
Fyller 40 i september, og venter mitt tredje barn nå i disse dager. Mannen min fyller 60 :dåne: til neste år, den er det ingen som slår, eller???
:storeb: blir snart 11, :stores: blir snart 10.
Dette må vel være klubben for meg :skratte:
Er 37, og vil bli 38 i løpet av svangerskapet...
En hel haug med modne damer her jo :klapp:
Føler meg ikke gammel jeg heller. Blir 32 i september. Men venter mitt 6. barn da!
Oi oi, jeg som blir 30 før jeg får nr. 2 passer kanskje også inn her.
Moden, jeg - naaaaah :geiper:
Tidl. bruker
09-06-2004, 09:36
Hmmh, reagerer på at så mange kaller dere gamle til tross for knapt fylt 30 :undrer:
Hva er man som 50 åring da, utgått fossill?
Mamma fikk min søster rett før fylte 44, nå er hun 46 (47 i August) og sprek som en alke og småbarnsmor til en vilter 3åring.
Dette var riktig nok hennes 4 barn, men jeg mener...det er vel først når man når de 40 omtrent at man kan begynne kalle seg gravid i moden alder..?
Som 35åring er ikke bekymringene de samme tror jeg, verken for den gravide eller de rundt med tanke på svangerskapet, tiden som småbarnsforeldre, og ikke MINST når barnet blir tenåring, og vokser til mens mor og far er i høy alder..
55 år er ingen alder med en 20 åring i hus... 65 derimot :p
Uansett ung eller gammel, jeg syntes det er flott jeg.. :D
Vi er skapt for å skape...
Lila, som :luske: seg ut igjen med sin store mage med nr 2 inni, og sine ussle 22 år...
OG som er kjempe stolt av moren sin på 46, og søstern på 3 :D :D
Lila, som :luske: seg ut igjen med sin store mage med nr 2 inni, og sine ussle 22 år...
Det var en moden og klok 22-åring! :nikker:
BlueNails
11-06-2004, 06:48
Hei :juhu:
Jeg er førstegangsfødende på 32 år som snart blir 33. Er gift med en mann som er i ferd med å runde de 40 :)
Min mann har 3 gutter fra før; 12-14-19 år.
Jeg er nok også en "gamling". Jeg er 39 og venter mitt fjerde barn i august. De andre barna er 18, 16 og 10, så dette blir i grunnen attpåklatt for andre gang.
Jeg er selv barn av gammel mor (hun var atskillig eldre enn jeg er nå) - og jeg syntes aldri det var noe problem,- hvis det kan trøste noen bekymrete.
Jeg er 31, going on 16, så da passer jeg jo rett inn med dere her!!??
Alvorlig talt, jeg er så glad at jeg ikke hoppet inn i dette samtidig med venninnene mine, som alle har barn godt oppi skolealder. Jeg har nytt min DINK-tilværelse i fullt monn. Vet ikke om jeg akkurat var "klar" da vi bestemte oss for å hoppe i det, det var vel mer en: .."hvis vi skal gjøre dette, er det vel ikke noe poeng å utsette det lengre". Rhett er enda noen år eldre enn meg også, og så moro er det vel ikke å sitte på foreldremøte i 50-årene.:urk:
Men nå må jeg jo innrømme at det begynner å bli veldig spennende, da!!!:fnis:
Jeg er 32 og runder 33 foer spiren blir foedt. Foeler meg i akkurat passe alder. Har aldri vaert mer klar for barn. Jeg tittet foerst paa unge moedre siden og ble litt usikker paa om jeg var eneste over 30, men saa fant jeg denne siden og maa si jeg ble litt lettet.
Jeg blir 34 i oktober - rett før termin. Fikk mi første to mnd før jeg fylte 31. "Oppdaget" plutselig at jeg var litt gammel herinne, og ble litt overrasket da jeg på en annen diskusjon så at det var så mange planlagte barn av 20-25 åringer. Jeg for min del hadde fullstendig panikk i den alderen med tanke på å bli gravid. :skratte: :skratte: Godt vi er forskjellige. Jeg har imidlertid modnet litt med alderen...
Steinbukken
19-06-2004, 17:01
Jeg er 32 år, men blir 33 år i Januar.
November
20-06-2004, 22:02
Jeg nærmer meg 31 år. Jeg kan egentlig ikke helt skjønne at jeg kvalifiserer for å være "gammel", men her inne ser jeg at det er mange som er yngre enn meg, ja.:lol:
jeg blir 32 to dager før termin. Kan ikke forstå at vi skal sette oss på en gamling-liste. Ekke gammel - er faktisk passe ung - tenk. Jeg har venner på 25 som tenker som om de er 60 - og andre som nærmer seg 40 - som til og med 25-åringene tror er like gamle som dem.
:heia: :heia:
Alder er ikke år - alder er sinn.
:yiiha: :yiiha: :
en liten utblåsning her dere. Vi er unge og vi er bra!!!! yiiha: :yiiha: :yiiha: :yiiha: :yiiha:
Lilliank
22-06-2004, 22:13
Her kommer ennå en gamling som ikke føler seg gammel i "sinnet"
Jeg er 33 år, og venter mitt annet barn:juhu:
Hei, melder meg inn her, jeg er 37 år, men fyller 38 i løpet av sommeren. Føler meg ikke gammel, oppførere meg avogtil som jeg skulle vært en 20åring...:) Men moden kan jeg fint gå med på :nikker:!
Venter mitt 3dje barn, og det er noe med det at barn holder en ung!!
Jeg er 31 og førstegangsfødende.
Leste nettopp at snittalderen for fødende i Oslo var oppe i 30,7.
Frk. Lykkelig
09-07-2004, 14:01
Jeg er 33 år og føler meg heller ikke "gammel".... Tvert imot. Fikk mitt første barn da jeg var 21, nr 2 da jeg var 23. Nå venter jeg nr 3, og det er 10 år siden sist. Føler meg mer moden enn sist, men gammel - ånei!
Har 2 venninner som også er gravide. De er 31 og 32 - begge venter nr 2 og har hver sin fra før på henholdsvis 1 og 3 år.
Var hos jordmor her om dagen, og hun presiserte at jeg ennå var ung. Gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende ligger på 29 år ifølge henne.
Hei!
Jeg får vel "melde" meg inn her også :blunk:
Jeg er 31 år (blir 32 i år), gift og verdens lykkeligste mamma til 3 små gullunger. Har en jente som ble 7 år i juni, en gutt som fyller 4 år i sept. og lillemor som blir 1 år i aug. Den lille i magen var litt overraskende, men vi gleder oss masse til h*n kommer til verden engang i januar 2005.
Da hopper det inn enda en gamling:woohoo: . Er 36 blir 37 i januar og venter et nytt rompetroll 10 mars. Gleder meg som en unge jeg til å bli mor i moden alder. Har 2 flotte jenter som jeg fikk da jeg var 20 og 24 år, og med den erfaringen jeg har fått gjennom årene med de, og all kunnskap man har fått med seg oppover er jeg såååå mye tryggere på meg selv. Livet etter 30 er mye bedre på alle måter,tro du meg:kidoki: !!
Er 31,og har ikkje vore klar for dette før no. Kunne ABSOLUTT ikkje tenkt emg å vore 25 igjen... Beibisen kjem i oktober:baby:
Jeg blir 37 om knappe to uker og venter mitt tredje barn i slutten av oktober. Har jente på 4 og gutt på 6 fra før.
Føler meg ikke gammel, kanskje heller moden eller erfaren. Iallefall i forhold til graviditet og livet med barn. Stortrives i livet mitt!
Hei!
jeg er straks 33 år, og venter min første! Var et ivrig medlem av gamlingelisten på snartgravid - det var så gøy å titulere seg som gamling når jeg overhodet ikke har vært klar for barn før nå! Alder er ikke noe annet enn en state of mind, og jeg er skrekkelig barnslig.
Hei!
Jeg er -67 modell; dvs. blir 37 i oktober......
Ser i grunnen helst på det med alder som en fordel....
Har i grunnen ikke vært klar før, heller! :hyper:
Dette er min første :baby:
Hei !
Jeg blir 32 i oktober og synest det er fantastisk å være gravid,
har termin i mars.
Har en sønn :storeb: som blir 9 år i august så det blir nesten 10 år mellom de.
Jeg tror ikke alderen har noe å si så lenge man er lykkelig :heia:
Klem Fra Siw:hyper:
Jeg er 37 år, og var i underkant av 36 da jeg fikk mitt første barn.
mikkelmamma
24-07-2004, 14:42
Må si jeg ble litt skeptisk da jeg listet meg inn her og så at dere kalte dere "gamlinger" ved 30... Jeg er 41 og vil bli 42 like etter at nurket er født. Men det er jo som dere sier - alder er bare et tall :nikker: dette blir mitt andre barn, jeg har en sønn på snart 18(!) fra før.
Hei alle sammen. Er 33 år og venter mitt første barn i desember. Selv blir jeg 34 i januar. 33 år er langt i fra gammelt. Det føles iallefall ikke sånn. Min mor var forresten 2 mnd. fra 40 da hun fikk meg.
Kristine72
26-07-2004, 12:57
Men lurte likevel på hvor mange 30`iser (pluss-minus år) vi er her på SM???Da rekker jeg opp handa og melder meg inn blandt gamlingene :flau: 32 år her! Men er det så gammelt da? føler meg ung og har jo masse å tilby!
:klemme: fra gravida fra Lier
Kristine72
26-07-2004, 12:59
Hei !
Jeg blir 32 i oktober og synest det er fantastisk å være gravid,
har termin i mars.
Har en sønn :storeb: som blir 9 år i august så det blir nesten 10 år mellom de.
Jeg tror ikke alderen har noe å si så lenge man er lykkelig :heia:
Klem Fra Siw:hyper:
Må bare si meg fullstendig enig :yiiha:
Meg selv
30-07-2004, 22:19
Etter å ha skummet gjennom denne tråden følte jeg meg eldre enn noen gang. "Gamle" 30-åringer er er et stykke fra min hverdag. Jeg blir 39 om en måned og har ingen barn fra før. Vi bor i Asker.
Nellemor
06-08-2004, 15:38
Jaja, da er jeg kanskje gammel da. :D Jeg er 32 og har vært det i et par måneder nå.
Men dette er ikke første barnet, da - det er nummer fem. Førstemann kom når jeg var 23, så DA var jeg kanskje ung? :lol:
Men det med alder spiller overhodet ingen rolle for meg. Det er virkelig bare et tall. :)
Jeg er vel også 'gammel' med mine 32 år. Fyller faktisk 33 før jeg har termin og dette er min første graviditet. Angrer ikke på at jeg har ventet så lenge. Hvis jeg hadde slitt med å bli gravid ville jeg kanskje sagt/tenkt noe annet, men jeg føler meg ung, frisk og KLAR til å bli mor!!!!
Stå på alle 'gamlinger'!!!!!!!!!!
Hei. Jeg blir 33 i september. Venter vårt første barn i mars. Vi har vært prøvere noen år før vi lyktes, så det ble litt senere enn planlagt. Er veldig glad for at jeg endelig ble gravid.
Når det gjelder alder tenker jeg sjelden over det. Føler meg slett ikke gammel. Jobber sammen med enkelte som er 10 år yngre enn meg og tenker aldri over aldersforskjell. Man tenker kanskje mer på det når man er yngre, kanskje?
Legen sa at det vat en fin alder å få barn i. Man er blitt modnere og er klarere for ansvaret, sa han. Håper han har rett. Tror nok jeg vil føle meg temmelig fersk uansett siden dette er første barnet :)
eh......er jeg gammel også da:undrer: er 30år,og føler meg ikke gammel i det hele tatt..:nemlig:
Kan ikke si at jeg føler meg gammel??? Men at jeg er mer voksen nå enn for ti år siden, er nok sikkert. Jeg er 35 år og rekker å fylle 36 før vårt første barn kommer. Jeg velger å tro at dette er den perfekte alder for meg å få barn.
Kan ikke si at jeg føler meg gammel??? Men at jeg er mer voksen nå enn for ti år siden, er nok sikkert. Jeg er 35 år og rekker å fylle 36 før vårt første barn kommer. Jeg velger å tro at dette er den perfekte alder for meg å få barn.
Som jeg skulle skrevet det selv! Er 35, vil være 36 år og førstegangsfødende. En bra alder. Vi prøvde riktignok en stund, så jeg kunne vært et år yngre. Men var altså ikke klar for barn før jeg var godt oppe i 30-årene...
:lykketil: til alle "gamlinger", husk at alder kun er et tall...
Hei. Jeg blir 33 i september. Venter vårt første barn i mars. Vi har vært prøvere noen år før vi lyktes, så det ble litt senere enn planlagt. Er veldig glad for at jeg endelig ble gravid.
Når det gjelder alder tenker jeg sjelden over det. Føler meg slett ikke gammel. Jobber sammen med enkelte som er 10 år yngre enn meg og tenker aldri over aldersforskjell. Man tenker kanskje mer på det når man er yngre, kanskje?
Legen sa at det vat en fin alder å få barn i. Man er blitt modnere og er klarere for ansvaret, sa han. Håper han har rett. Tror nok jeg vil føle meg temmelig fersk uansett siden dette er første barnet :)
Som om jeg skulle sagt det sjøl:nikker:
Gammel??? Føles ikke sånn,
-ble gravid som 37-åring og venter nå mitt første barn som 38-åring! :gravid:
"Eldre førstegangsfødende", ja, men føler meg veldig klar for utfordringen og vi gleder oss masse!!
Adnil:-)
snart 18 uker...
Jeg er 42 år, og venter nr. 4 i januar.:gravid:
Føler på meg at det skulle vært en egen klubb for oldiser som meg. Er det noen andre som er over 40 år her eller?
Jeg var 30 år da jeg fikk nr. 3 og den gang tynget ikke alderen meg fysisk.
Må si at jeg nå er nødt til å ta det rolig i svingene, for jeg blir fort sliten.
Men det er jo egentlig ganske hyggelig å sitte med bena høyt og strikke babyklær, mens joda-mannen klapper meg på magen og spør om jeg ønsker en kopp te servert.:nikker:
Heisan Joda!
:juhu: Jeg er her!
Jeg fyller 42 ca en mnd før termin, og dette er mitt tredje barn. Har to fra før på 13 1/2 og 16, pluss samboers to på 12 og 15.
Skjønner veeeldig godt hva du mener med å bli fort sliten - det var ikke sånn før!
Det har ikke blitt mye tid til strikking eller sitte med bena høyt i sommer, med huset fullt av tenåringer er klesvask alt jeg rekker. Nå er imidlertid ting "back to normal", så nå er det faktisk håp...har tom. fått middagshvilen min to dager på rad nå! http://www.snartmamma.com/plassen/images/icons/biggrin.gif
Men sambo står på og tar sin del og vel så det - det skal han ha! :klapp:
Hvor i landet bor du?
Hei
Eg når å bli 35 år før eg blir mor, og hadde eg vore hest trur eg eg ville bli avliva... Dårlige anklar, hovne fingre, trøtt og kvalm.. Ja, ja, det er vel verdt slitet:lettet:
Hei
Eg når å bli 35 år før eg blir mor, og hadde eg vore hest trur eg eg ville bli avliva... Dårlige anklar, hovne fingre, trøtt og kvalm.. Ja, ja, det er vel verdt slitet:lettet:
:skratte:
Joda, det er verdt slitet!
Blir 30 om 13 dager. Bekymrer meg igrunnen ikke å inntre de "voksnes" rekker.. hehe.. føler meg ikke eldre enn da jeg var 21 og fikk mitt første barn, så da er det vel ikke noe probliss? hehe...
jeg er 35 og rekker å bli 36 før barn nr 2 kommer i april neste år...
Klarer "forhåpenligvis" å få nr to noen dager før min 32 bursdag..
Honeypie
26-08-2004, 08:21
Jeg er vel en "gamling" jeg også...
Vil være 34 når vi får vårt første barn i April
Er vel gammel jeg også da :iiik: Fylte 32 i mai og venter mitt tredje (kanskje tredje og fjerde) barn i februar!
Forventningsfull
08-09-2004, 19:43
Hei alle sammen!
Jeg blir 33 år den 21 mai neste år.
Rekker kanskje akkurat å få ut min etterlengtende :baby: innen da.
Termin ca 17 mai. :nikker:
Glapia74
09-09-2004, 13:07
Jeg fylte 30 år i februar og rekker å bli 31 år før mitt første barn :baby: kommer i april.
Gammel jeg?? Neiiiiiiiiiiida :hyper:
Tidl. bruker
14-09-2004, 15:07
Hmmm.... ja, føler at jeg er "gammel" innimellom her jeg også... :hyper:
Fyller 31 i november...... mannen min føler seg eeeeeldgammel (41 år).....
Firkløver
19-09-2004, 19:35
Jeg venter nr. 4 og er 38 år gammel.
:lykke:
32 år og venter nr 2. Og føler meg ikke gammel men det ser jeg jo er ganske vanlig her inne:hyper:
Fikk førstemann rett før jeg ble 30, nå er jeg 35 og venter 3mann til neste år. Mannen er 40.
Fikk førstemann rett før jeg ble 30, nå er jeg 35 og venter 3mann til neste år. Mannen er 40.
Artig, så är det för mig också! Men känner du dig gammal?
Trallemor
21-09-2004, 22:31
Jeg fylte 35 i august og kjæreste mannen min fyller snart 38 og Knøtteliten:hjerter: er vår første beibis. Ingen av oss føler oss gamle. Vi har begge to gjort masse før vi møttes, reist mye og bodd i utlandet. Så vi føler oss veldig klare for å få en liten beibis og leve et rolig familieliv nå.
Tidligere bruker
22-09-2004, 10:01
:dåne: -alderen skjemmer ingen...Eg fylte 38 her om dagen,har aldri hatt det bedre..Har en sønn på 12 fra tidl.Er inne i mitt andre år som gift,med en kar på 32...Venter etterlengtet beibis 13.februar,som ikke ville vise kjønnet sitt på UL..
Life is great,and I'm still going strong...:nikker:
Det är ju här man hör hemma, fast känslan av ålder och hur gammal man är är inte riktigt detsamma, är 37, väntar vår första :nikker: , og vi gleder oss, nåt så väldigt, bara några få uker kvar... :gravid:
Tidligere bruker
28-09-2004, 10:26
Synes det va en knakandes kjekk gjeng her inne - i moden alder..Eg vil gjerne få klemze kvær og en :grouphug:, og ønske dokker aille :lykketil: !!
Så glad jeg ble over å finne denne tråden. :hyper:
Her var det en fin gjeng med 30-40 åringer,selv rekker jeg å bli 35 før lille :baby: kommer i juni. Sambo er 35 år.
Jeg venter mitt 3. barn nå, eldstemann er 14 og yngste datter er 2 år.
Ja her er jeg også:nikker: Jeg er 38 år og venter nummer 2 i april. Jeg har en sønn på 10 år som skal bli storebror og en stedatter på snart 8 år som skal bli storesøster.Samboer har jeg også;-)
De gleder seg masse til å få søsken
Evangelina
07-12-2004, 15:46
Jeg er 34 og venter nummer to om tre uker! :vente:
Koselig å treffe på noen over de tredve på SM! :highfive:
Hei
dere er noen ungtupper hele gjengen :mumle:
jeg er 40,førstegangsfødende og venter :baby: :baby: i juni
er vi gamle......... ikke jeg hvertfall
:lykketil: eureka
Etter å ha lest div. innlegg så går det faktisk opp for meg at jeg er "gammel" i forhold til de aller fleste her inne..
Jeg føler meg slettens ikke gammel med mine 34 år...og liker å ha det artig å være med på moroting akkurat som da jeg var 20!
Men lurte likevel på hvor mange 30`iser (pluss-minus år) vi er her på SM???
Jeg har aldri vært inne på denne diskusjonen jeg for når jeg ser svange i moden alder så tenker jeg egentlig på personer over 40...slik som min mor som fikk sistemann da hun var 45, og tanten min som fikk sin nr 4 da hun var 43
hihi nå ser jeg at jeg også kan være med i gjengen:snill: jeg er 35 og rekker akkurat å få nr 3 før jeg blir 36.....fikk nr 2 da jeg var 34 og det var såå mye greiere enn å få nr 1 som 25/26 åring!
Jeg har sett at de fleste er i 20 årene på de andre sidene men tenker ikke særlig over alder....da kan jeg jo være litt her inne også da:hyper:
men gamle ...nei nei nei...det er man ikke før man er over 70!
Jeg er 36, skal ha nr. 3 i august. Har to gutter på 14 og 9 som gleder seg veldig! Ny mann dette da...:snill: Og vi gleder oss utrolig masse:heia: :heia: :heia:
Jeg ble 30 år i februar og venter mitt første barn i august.. Gleder meg masse, og føler meg ung og sprek! Har jo ikke møtt mannen jeg vil dele livet med før inntil for noen år siden,og har egentlig aldri hatt lyst på barn før, men nå er det bare det beste som har hendt meg !!!
JIPPI - jeg nyter å være 30 og gravid ............
Jeg blir 36 til sommeren og venter nr 2 i midten av april. Første jente er 3 år - en jeg føler meg def. IKKE gammel. !
Om alt går bra med lille spiren min, så rekker jeg akkurat å fylle 34 år før jeg blir mamma før første gang og min mann (ungfolen :knegg: ) fyller 31 rett etter at han blir pappa for første gang!!
Kvakk Kvakk
08-03-2005, 11:33
Hvis dette går bra, er jeg 33,5 år når Knøttet kommer til verden, :bryn: er nesten 35 når vi kommer til november.
Seniormamma
05-04-2005, 17:21
Ja, men jeg slår dere alle her....jeg er som fossil å regne til sammenligning. Jeg er nemlig 39 år. Klarer akkurat å få denne lille tassen før jeg blir 40. Men selv om jeg kanskje er eldst så fungerer kroppen for det. I hvert fall ganske bra. Har akkurat kommet hjem fra sykehuset og fått fjernet en lei cyste, men nå skal alt bli så meget bedre.
Heia "gamlingene" :heia:
Hilsen Seniormamma
Ja, men jeg slår dere alle her....Ikke alle.....jeg blir 42 i november :blunk: ...har termin om en tre ukers tid og er sprek som få.
Så fint at jeg fant dette forumet, da! Jeg blir 32 i mai. Føler meg egentlig ikke så gammel, men andre folk er jo flinke til å få en til å føle seg sånn... Hvor mange ganger har jeg vel ikke hørt at det er "på tide" å tenke på barn nå.
Men nå er jeg altså i gang. Har termin på selveste julaften!
Jeg melder meg også inn som oldfrue er 43 år og fyller 44 rett rundt terminen. Er 7 uker på vei med nummer 8. Hilsen Vigdis
Er 7 uker på vei med nummer 8. Hilsen Vigdis
:shock: nr.8!!???!! Jeg er stum av beundring!! :tilber:
:klemme:
heii alle sammen.godt ikke bare er meg her som er *gammal* blir 36 innen barnet blir født har ei på 8 fra før. men føler meg beæret som fikk oppleve dette igjen, selv om formen kansje kunne vært bedre, dårlig pust.:hyper: oppe om natt for og tisse.. blitt enorm i magen. får høre om jeg skal føde i morra. tross jeg bare er 22 uker på vei.blææ. men men..tiden har gått utrolig sakte, håper den går fortere nå i sommer..noen fra østfold her da? eller er det koselig og være her..synd det bare er så lite trafikk her for oss.. ellers det triste er at jeg er alene om dette barnet,da barne far ikke var så voksen av seg, men men..hans problem... gammal og alene mor til 8.. ikke noen ønske situasjon..
klem fra meg:gravid:
Hei!
JEg er 35 og skal ha nr 2 i november.
Han en jente på 2,5 fra før.
Enda en "pittelitt voksen" stiller seg i rekka med sine 43 år. :nikker:
Har en sønn fra før som kom da jeg var 41, så jeg kom igang sent, men godt. ;)
Æ bli 35 i oktober og vente min første i august... Syns forsåvidt det e en grei alder, men ser vel ikke for mæ at æ skal ha en hel barneflokk, æ vil bare ha en , men har en samboer som gjerne vil ha 2, så vi får vel ta en diskusjon ang. det sånn etterhvert:-)
Gammel jeg? nei,jeg er bare 37 år:) kjekt å se at det er så mange "voksne"her inne allikevel:heia: .Dagene flyter liksom litt lettere når en har noen med felles "interesser":):fløyte:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.