Vis full versjon : Hvor tidlig kan man få bekkenløsning?
Vintersol
05-05-2004, 20:38
Jeg er 9 uker på vei med tvillinger. I dag hadde jeg litt vondt for å gå. Det var vondt nederst i magen, litt på siden, der hvor låret begynner. Kjente det også i halebeinet.
Hva er dette? Er det fordi jeg har sittet så mye stille de siste ukene at kroppen har forfalt? Er det ikke litt for tidlig til å kalle det bekkenløsning?
Plastilina
05-05-2004, 21:20
I forrige svangerskap fikk jeg bekkenløsning allerede i uke 8, så det er desverre fullt mulig at du kan ha begynt å kjenne noe til den allerede.
Jeg fikk bekkenløsning nesten med en gang jeg ble gravid. Jeg skjønte ikke hva smertene var og kjørte på som vanlig, og fikk vondere og vondere. I uke 11 sa jeg fra til legen, og hun feide meg bort og sa det ikke kunne være det fordi det er INGEN som får det så tidlig. Jeg gikk til en ny lege og fikk samme svar. I uke 14 var jeg på krabbestadiet nesten og bare sengeliggende på kveldene og gikkt ilbake til legen min og skrek meg til en rekvisisjon hvor det stod "bekkenløsning med gangvansker". Da fikk jeg kommet meg til manuell terapi og vanntrening. Han som behandler meg ler nesten av meg fordi han mener jeg har et så klassisk tilfelle av bekkenløsning at det er helt sjukt. Vel, jeg har tatt denne informasjonen tilbake til legen min, men hun tror jeg ikke helt enda.
Jeg bare skriver dette fordi det er ikke alle leger som vet så mye om dette og tror at man ikke kan få det tidlig, men det er feil. Har du vondt så få rekvisisjon til behandling, vanntrening og det du måtte ønske. Stå på kravene og ikke gi deg hvis du møter motgang. Jeg kjenenr jeg blir svært provosert over å ikke bli tatt seriøst og håper ingen må deale med sneversynte inkompitente leger. Grrrr.... (hormonene mine er i taket for tiden, ho ho ho
Jeg merket at jeg var gravid på bekkenløsningen forrige gang (med nr. 3) Hadde hatt bekkenløsning i de andre svangerskapene mine også. Denne gangen kom det også tilbake med en gang. Når man er gravid med tvillinger får man oftere og tidligere bekkenløsning enn ved et enlinge svangerskap p.g.a. den økte hormonmengden.
Ta små skritt og sett deg inn i bilen med samlede ben. Ligg med pute eller dyne mellom bena når du sover. Dersom det blir ille kan du avlaste med krykker (eller du kan prøvetrille barnevognen når du må ut å gå og bruke den som støtte). Lykke til. :klemme:
Jeg tror du har bekkenløsning. Det er mange som oppdager at de er gravide når de får bekkenløsning.
Jeg ble sykemeldt 50% for bekkenløsning når jeg var 10 uker på vei, og da hadde jeg hatt det en stund.... Så det går an.
Vil si det samme som Pha: Stå på krava, forlang å få behandling hos fysioterapeut/ manuell terapi, vanntrening hvis det er eller liknende. Jeg fikk til slutt henvisning til fysioterapi, men da var jeg 6mnd på vei, og da sa fysioterapeuten til meg at det var dumt ikke jeg hadde kommet før, for da kunne jeg sluppet mye av de problemene jeg har. Og det er surt nå det.....
Så mange leger er skeptiske og trege!!!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.