Vis full versjon : Hvor snart etter fødsel kan man begynne å trene?
Hva kan man trene, å hva bør man vente med?
Noen som vet?
(spør for ei venninne som fødte for 3 uker siden, å føler seg klar for å trene litt)
Nordstjernen
05-05-2004, 22:59
Det er vel 6 uker som er den generelle regelen, men det spørs jo også fra person til person.
Det er vel 6 uker som er den generelle regelen, men det spørs jo også fra person til person.
:nikker: mener også å ha hørt det..
Jepp 6 uker etter fødselen, men det kommer jo litt ann på HVA du skal begynne å trene med også da, f.e.k så trente jeg Aerobic, men tok det veldig rolig i begynnelsen, ikke bra med formye hopping og spretting p.g.a bekkenbunnen, da har lu lett for å "lekke" litt:flau: Men si i fra til treneren at du nettopp har født så sier hun/han i fra hva du KAN gjøre.Kjøp deg en god sportsBH, god støtt er alfa o mega, og pass på, du kan få melkespreng under treningen,..:nikker:
Det er deiligt å komme seg ut 1 1/2-2 timer 2 ganger i uka og så føler man at etter trening blir man faktisk mere opplagt, og i bedre humør. Lykke til!!
Legen sa til meg, at så lenge jeg følte meg i form, og klar til å trene, så var det bare å sette i gang når som helst, gjerne like etter fødselen:nikker:
Men de sier jo så mye forskjellig da:mumle:
Hva kan man trene, å hva bør man vente med?
Noen som vet?
(spør for ei venninne som fødte for 3 uker siden, å føler seg klar for å trene litt)
Hei Linda. Jeg jobber på et treningstudio og vet at man skal ta det m ro i 6 uker. Etter det må man bare prøve seg fram, ikke tren magen Deres det er veldig viktig det tar en stund før musklene er på plass igjen . har du hatt bekkenløsning eller vond rygg MÅ du også være veldig forsiktig i begynnelsen. Gå heller mye tur de første ukene.. Hilsen ei aerobic instruktør.
Moc :gravid:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.