PDA

Vis full versjon : Lys brun utflod..

Trultejenta
06-05-2004, 20:01
Ble litt redd, når jeg gikk på do i sted, så hadde jeg sånn helt lys brun utflod, litt tykk liksom...ikke mye, men veldig lys. Kom ikke noe på papiret når jeg tørket meg...Har hatt det ved en anledning tidligere også, men det var bare den ene gangen når jeg gikk på do jeg hadde det da. Nå er jeg skikkelig bekymret...ser at mange som har mistet har begynt på brun utflod...
Har ikke hatt noe vondt eller noe unormalt....hva er dette??? Er livredd...

Tania
06-05-2004, 20:16
Det trenger ikke være noe gale...jeg hadde blødninger/brun utflod fra uke 7 til 11...og jeg er gravid i uke 32 nå :)

Så lenge du ikke har smerter og blødningene øker på tror jeg ikke du trenger å bekymre det..

Hold oss oppdatert da

julibe
06-05-2004, 20:38
Hei!

Når man er gravid, så øker blodgjennomstrømmingen i slimhinnene nedentil. Det er fort gjort at et bittelite blodkar brister, og kan gi litt brunaktig utflod. Dette er helt ufarlig.

Selvsagt skal du følge med, men så lenge det ikke er friskt blod eller smerter, så tror jeg du kan slappe av.

Om du føler behov for det, ta eventuelt en telefon til lege eller jordmor, for å få en sjekk. Det er ikke bra å gå rundt og være livredd!

Lykke til :klemme:

I-Pia
07-05-2004, 02:17
Føler med deg - er veldig slitsomt å gå slik og lure.
Men - det trenger ikke være noe galt!
Jeg hadde småblødninger i uke 4, 5 og 6. Startet med litt blod, gikk så over til lysebrun utflod.
De første gangene jeg kontaktet legen var han litt "lunken" mhp. å sjekke det så nøye (mister man så mister man - holdning, tror jeg), men da de skjønte hvor viktig dette var for meg så fikk jeg tatt hCG i serum (blodprøve) med 2-3 dagers mellomrom for å sjekke stigningen, samt ultralyd i uke 6 og 8.
Så er du veldig bekymret synes jeg du skal ta kontakt med legen din, og "stå på krava" og få dette sjekket skikkelig.
Men når det er sagt - tror ikke du skal bekymre deg så veldig! Det er mer vanlig enn vi tror å småblø litt gjennom svangerskapet.
Lykke til!