PDA

Vis full versjon : Har dere noen sære matvaner?

amo
08-05-2004, 14:50
I dag når vi spiste rømmegrøt, sa veninnen min at hun aldri hadde sett noen knuse gjende-kjeks å strø oppå grøten i lag med rosiner og sukker! :undrer: Jeg trodde det var noe som alle brukte på rømmegrøten?
Så begynnte vi å diskutere matvaner da! Mannen min bruker sirup på komler, og ene bror min bruker ketchup på pinnekjøtt??? Dere andre da, har dere noen særegenheter eller?

Bella24
08-05-2004, 15:18
Majones på osten og ketchup på fiskekaker, vet ikke hvor sært det er, men....

TonjeKB
08-05-2004, 17:57
Brødskive med knust banan og youghurt på toppen!! nam nam...

Emma Johanne
08-05-2004, 21:20
Sennep på gulost og sennep på telepølse. Kjempe godt.

Også sukker på prim og sukker på brunost.

Nuta
08-05-2004, 21:37
Senep på gulsost spiser jeg også Emma Johanne:nam:
Så spiser jeg majones på leverpostei...og majones på makrell i tomat:nam:

Elis@beth
08-05-2004, 21:55
Er også en sennepdigger :sulten: og har det med salami og ost, nam-nam!!

Lille Ru
08-05-2004, 22:10
Spiser også ketchup på fiskekaker Bella24...
Når jeg var mindre hadde jeg ketchup på det meste, inkl. kylling og fiskepinner...
Tror ikke det er noe annet gitt!

Nre77
08-05-2004, 22:35
Spiser agurk på brunost. Trode det var vanlig, men får alltid kommentarer på det...

imma
08-05-2004, 22:49
når jeg lager pannekaker så spises de med bacon og blåbørsyltetøy eller lønnesirup mmmnam nam...

Tidl. bruker
08-05-2004, 22:57
Jeg får alltid kommentarer på at jeg bruker majones på egg (i tillegg til ketchup og grillkrydder)
Rødbetter på hvitost?
Ketchup på "alt" unntatt grøt og supper (fisk, kyllling, fiskepinner, fiskeboller, kjøtt, osv - MÅ ha ketchup!)
Grillpølse og ketchup på en brødskive???

(Jeg er veldig glad i ketchup, ser dere) *ler*

Jeg vet ikke hvor sær jeg er, men jeg får en god del kommentarer på dette

Løvelasken
08-05-2004, 22:58
Jeg spiser ikke hvit mat ( majones, remolade, grøt osv )
Når jeg lager pannekaker har jeg blåbær i røra..

Tidl. bruker
09-05-2004, 00:29
Vet ikke om jeg har noen merkelige kombinasjoner, jeg.... Ingen som har sagt noe, i alle fall.;) Fiskekaker i brunsaus + spaghetti...? Det første som slo meg, var at vi kunne sende noen av deres mest spesielle varianter som menyforslag til nygravide som sliter med kvalme.....?:knegg: :fnis: Så som majones på leverpostei...?:blunke:

Boffen
09-05-2004, 07:27
Spiser agurk på brunost. Trode det var vanlig, men får alltid kommentarer på det...
Det gjør jeg også Nre77, trodde som deg at alle gjør det, men nei da, spesielt de på barsel var flink til å komentere dette.

Jeg har også løk på brunost, ikke sammen med agurken da. Men det er visst heller ikke alle som har.

Celeena
09-05-2004, 10:35
Spiser agurk på brunost. Trode det var vanlig, men får alltid kommentarer på det...Kjempegodt!! :nam:

Når jeg lager pannekaker har jeg blåbær i røra..Pleide mamma å ha da vi vokste opp :nikker:

Ellers så trodde jeg dette var vanlig, men folk kommenterer det stadig vekk: Vestlandslefse med potetstappe og pølser (pluss ketchup, løk og evt annet tilbehør). Var festmiddagen vår det da vi vokste opp :jupp:

Og brunost med eplemos er fast kombinasjon som pålegg her.

:undrer: er det mer da, tro? Helt sikkert, men det er vanskelig å komme på "sære" kombinasjoner som jeg selv ser på som normale :knegg:

Røverjenta
09-05-2004, 14:08
Majones på egg tror jeg er veeeldig vanlig. "Alle" jeg kjenner bruker det i hvert fall ;)
Jeg har siden jeg var barn elsket brødskiver med sjokade og brunost (fløtemysost) på toppen. YUMMI :nam: Må ha iskald melk til. Dette har jeg fått maaange kommentarer til når jeg spiser det på jobb :fnis:
Ellers er favoritten mammas hjemmelagde fiskekaker, stekte, med spaghetti og poteter (karbohydrater er fint det).

Tidl. bruker
09-05-2004, 14:35
Hehe.. Her var det mange rare/sære matvaner!! :skratte: Så vitti egentlig hvordan vi mennesker er! (agurk på brunost,sennep på ost og salami,har aldri hørt om folk som spiser sånn :) men gjør det nå..Hehe)

Ja har i grunnen ikke noen sære matvaner som jeg kommer på... :hm:
Jo spiser også leverpostei m/majones,og makrell i tomat,men det er jo vanlig...og majones på egg!!

Klump
09-05-2004, 14:56
Gulost med sennep, brunost med jordbærsyltetøy,og leverpostei kan spiser med det meste f.eks. leverpostei med gulrot, leverpostei med majones eller leverpostei med rødbeter. (og selvsagt med sylte augurker eller vanlig agurk).
Det jeg egentlig har fått flest kommentarer på er kefir med nesquick (spises til frokost med skje). namnam. :nam: Har ennå ikke funnet andre som spiser det. I tillegt har vi kokt egg med majones og karri. :sulten:

Cilius
09-05-2004, 16:00
Det første som slo meg, var at vi kunne sende noen av deres mest spesielle varianter som menyforslag til nygravide som sliter med kvalme.....?:knegg: :fnis: Så som majones på leverpostei...?:blunke:
Hehe...! :skratte: Slår sikkert an!

Jeg spiser potetgull og sjokolade sammen og elsker rømme på ALT! Særlig på pølser! Ellers kommer jeg ikke på noe...

Tidl. bruker
09-05-2004, 19:07
Jeg skal ha remulade til reker, jeg. Det er en del som har stussa på at jeg absolutt bare til nød kan godta majones til reker. Men så sært som enkelte andre her er det jo ikke.
Sylte og sennep er digg, men det er vel vanlig. Sylte eller roastbeef med rødbeter er æsj. Roastbeef med remulade og sur agurk er digg (og normalt?). Spaghetti med oregano og ketchup spiste jeg en del av som student. Ikke fordi jeg hadde dårlig råd, men fordi jeg likte det. Nudler, ketchup og litt ekstra krydder fungerer fint som middag enda!

Jo, :bryn: og jeg er enige om hvordan isen skal spises: halvtint og ihjelrørt. Ser ut som to femåringer når vi eter is alene. :flau:

Tidl. bruker
09-05-2004, 19:16
I dag når vi spiste rømmegrøt, sa veninnen min at hun aldri hadde sett noen knuse gjende-kjeks å strø oppå grøten i lag med rosiner og sukker! :undrer: Jeg trodde det var noe som alle brukte på rømmegrøten?
Så begynnte vi å diskutere matvaner da! Mannen min bruker sirup på komler, og ene bror min bruker ketchup på pinnekjøtt??? Dere andre da, har dere noen særegenheter eller?
Spis det du vil, og vær glad.
Jeg liker Kefir med knekkebrød oppi.
Nam, nam....

Tidl. bruker
04-06-2004, 23:29
Jeg kom til å tenke på en litt "sær" greie jeg bruker å ha til "kveldskos".
Ukokte nudler med krydder. knekkes litt i posen, tøm på krydderet, og spises direkte ut av posen. Nam. Bedre enn noe potetgull.

Babe
05-06-2004, 00:05
Spiser ketchup på fiskeboller i hvit saus, og på fiskekaker, og på potetene og medisterkakene + julepølsa på julaften :uff:

Hvit ost med kaviar, servelat med sitron og majones........elsker kald kebab :flau:

potet og smør most sammen, kalde pølser i lompe med ketchup og sennep...
Hvitost med tomat skiver.......

Og som muslingensier så er selvsagt isen best når den røres alà 5 åringer :skratte: akkurat som jentene mine....lurer på hvor de har det fra :undrer:

Og etter en bedre middag (kun hjemme hos meg selv, uten gjester!!) så sleiker jeg tallerkenen :flau:

Peppis
05-06-2004, 00:18
Å fyttirakker'n jeg er glad jeg ikke er så kvalm akkurat nå! :urk: Her var det sannelig mye sært!

Jeg får endel kommentarer når jeg spiser pannekaker. Da MÅ jeg ha bacon, blåbærsyltetøy og sukker på. -Og så spiser jeg poteter til..
Ellers er det godt med fiskekaker og makaroni!
-Og kefir og kavring, med sukker på toppen.
:nam:

Sarah_74
05-06-2004, 00:23
Har fått reaksjoner på at jeg spiser brunost med jordbær-syltetøy på. Hadde også en periode der jeg hadde både hvitost og brunost på skiven. Var veldig godt det også.
Ellers er jeg veldig glad i leverpostei, enten med majones, eller med agurk. Veldig godt. :nam:
Nå i det siste har jeg spist veldig mye italiensk salat, med jubelsalami oppo. Utrolig godt, men vet ikke om det er sært eller ikke.

Ellers må jeg ha ketchup på det meste, men ikke på fisk. Tror aldri jeg har hatt det på pinnekjøtt heller.