PDA

Vis full versjon : Mulig svangerskapsdepresjon, hva gjør jeg?

Savanna
15-08-2002, 19:27
Har lenge tenkt på muligheten selv, men har ikke villlet nevnt noe ovenfor samboer, men nå har han tenkt det selv, men likvel vil jeg liksom ikke innrømme det ovenfor han, ikke vet jeg hvorfor...

Men jeg føler meg hvertfall dårlig, kan gråte ustanselig fullstendig uten grunn, og er helt trøsteløs og føler meg tom, utmattet, ensom på en rar måte, selv om jeg har samboern min og venner og alt.....

Dette blir ekstra ille dersom jeg er litt sliten, og det er jeg rimelig ofte nå, er sykmeldt 100% pga utmattelse i svangerskapet...

Hva gjør jeg med dette? jeg er langt ifra typen som tar opp slt mulig rart med legen, selv om jeg vet jeg burde, og mange leger bare fnyser av dette også....
Jeg klarer jo ikke engang å prate om det med samboern min og han er jo den jeg burde kunne prate med om alt....

Noen som har noen gode råd erfaringer kanskje?

Savanna 26+5

Maz
15-08-2002, 21:49
vet ikke helt hva jeg skal si for å hjelpe deg. Jeg har ingen erfaring med dette annet enn at jeg vet at det ikke hjelper mye å bli fortalt at alt går bra når en er deprimert.

Tror nok du bør snakke med legen din han/hun har sikkert erfaring med dette og kan komme med noen forslag. Kanskje en psykolog kan hjelpe???

Sender deg noen gode klemmer :stakar: :stakar: :stakar: :stakar:

Maz
15-08-2002, 21:51
Glemte å si at jeg er også sykmeldt på fulltid. Det er ofte lettere å "snakke" med en fremmed. Send meg en PM dersom du trenger en skulder.
:stakar:

Pelen
15-08-2002, 22:23
Savanna,

kanskje du kan skrive ned noe kort, akkurat som du gjorde her og gi til legen eller kanskje jordmor er enda bedre? Det er ofte lettere enn å si noe.

Stor klem Pelen

Freja
16-08-2002, 08:10
Hei

Prat med JM di. Dem har som regel psykologer tilknytta stedet som du går på.
Det fikk jeg beskjed om förste gangen jeg var på samtale iaf. Og det koster ikke noe å benytte sig av dem.
Om ikke så er JM også veldig greie. Hadde selv en nedtur i fredags og dro inn. Hadde ikke time eller noen ting, men hun tok sig tid alikevel og prata med meg og roet meg ned.

Lykke til

Hilsen i fra Freja 20+2
:findag:

Tidl. bruker
18-08-2002, 16:14
er viktia at du snakker med noen om dine plager/ tanker. Blir det vedvarende kan du risikere å utvikle fødsel deprisjonen og på oppholde deg legge på sykehus. Prøv å snakke med andre da? Eller oppsøk en psykolog. Blir kanskje bedre av det...