PDA

Vis full versjon : Eksem/utslett på brystvortene

Bella
21-10-2002, 14:05
I helga begynte jeg plutselig å klø noe sinnsykt på brystvortene. Når jeg så etter, viste det seg at jeg var knallrød på selve vorten, og en god del av det brune rundt, samt at huden på selve vorten var tørr og sprekkete. Det har ikke blitt noe bedre, og jeg synes at det ser ut som et psoriasisutbrudd. Har aldri hatt det før altså. Spørsmål nr. 2, på lørdagkveld fikk jeg plutselig masse, masse minikviser på brystkassa. Kan det være noe jeg har spist?

Noen som har opplevd det samme?

Klem Bella og :baby: 15+5

Bluelady
21-10-2002, 16:18
Det kan jo selvfølgelig være noe du har spist, men da er det jo rart at du bare får det på brystet.
Jeg er også litt plaget med kløe på brystvortene, men har ikke noe utslett. Noen ganger klør det mer enn andre ganger.

Mortens mamma
23-10-2002, 02:33
reaksjon på noe du har spist. Det er veldig vanlig å få prikker på huden, og særlig på brystkasse/øverste del av ryggen.

Hang
23-10-2002, 10:48
Å ja, jeg også. Det klør noe helt inni-granskauen innimellom, og jeg har også utslett. Nå har jeg veldig tørr hud fra før, og ofte atopisk-eksem lignende utslett på fingrene dersom de er mye i såpe og vann.

Hadde det sånn sist også, fikk ikke noe klart svar på hva det er. Men en her inne skrev et tips her om å bruke hvitvask som man får kjøpt på apoteket, vanligvis for å dempe kløe på vannkopper ol. på barn. Jeg hadde jo en sånn flaske etter storebrors vannkopper så jeg testet sporenstreks og det hjalp faktisk litt. Smurte på med bomull, også måtte jeg gå rundt å lufte dem litt (-:

Tidl. bruker
25-10-2002, 12:49
Har samme plagen... men har vel litt med min atopiske eksem å gjøre...

Var plaget før forrige svangerskap, men litt utti svangerskapet ble jeg helt bra! Og har vært det siden. Helt til nå, når jeg ble gravid igjen....:( Klør noe sinnsykt... og det vesker av puppene... (ikke sånn melkeveske greier) Fikk en salve som het Terra Cortil(mener jeg) som skal hjelpe. Men den er det kortison i og antibiotika mener jeg. Men den kan jeg jo ikke bruke nå.. men må det av og til, for jeg blir jo helt gal av disse plagene...

Skal bli morsomt å se om dette forsvinner sør babylusken kommer. Ellers så ser det ut til at jeg bare kan glemme amming.... :(

25+3