PDA

Vis full versjon : jordbær?

maylen
09-05-2004, 22:23
kan vi spise jordbær?lurer,for det er jo sååå godt...

Tidl. bruker
09-05-2004, 22:58
Tror det er greit, hvis du holder deg til moderate mengder jordbær. Selv fødte jeg en sønn i august for en del år siden, og var veldig sugen på jordbær den sommeren. Da sa i alle fall legen til meg at det var ok om jeg holdt meg til max en kurv om dagen. Men nå fikk jo også min sønn kolikk da..... en halv kurv er kanskje nok? :blunk:

ame
10-05-2004, 11:20
Jeg tror jordbær er verre mens babyen ammer - i forhold til å utvikle allergier. Men dette gjelder visst mest i familier der det er mye allergi fra før. Og kolikkbarn blir jo født året rundt - desverre!

Jeg kommer til å spise jordbær til sommeren, men i mooderate mengder - hva er vel sommeren uten!

Skvise
10-05-2004, 13:55
Mener at jordbær kan spises i lange baner. Jordbær har gode stoffer i seg som både gravide og ammende har gått av. Jern for eksempel !!! Så tror trygt man kas spise det, berre skylle først selvfølgelig ;)

Og ja alt til sin måte, ikkje nødvendig å stappe i seg flere kurver omdagen, men da tror jeg man fort blir lei uansett.

Namm namm- gler meg til sesongen er her for fullt :hyper:

Marisol
10-05-2004, 14:24
Mener at jordbær kan spises i lange baner. Jordbær har gode stoffer i seg som både gravide og ammende har gått av. Jern for eksempel !!! Så tror trygt man kas spise det, berre skylle først selvfølgelig ;)

Og ja alt til sin måte, ikkje nødvendig å stappe i seg flere kurver omdagen, men da tror jeg man fort blir lei uansett.

Namm namm- gler meg til sesongen er her for fullt :hyper:

:nikker: Enig,nam nam med jordbær! Har bare en liten komentar ang. ammning..vær litt obs på spising av jordbær under amming kan gi :baby: vondt i magen.Mamma spiste en hel kurv rett før hun dro hjem fra sykehuset etter hun hadde fått meg.Jeg skrek i flere timer pga vondt i magen.Men broren min kunne hun spise alt mulig med løk,jordbær o.l uten det ble skriking.

dsrl
10-05-2004, 14:50
Har hørt at det er ok å spise jordbær mens man er gravid, men at man skal være litt mer forsiktig under amming. Det samme gjelder vel for reker, eller?

Jeg har spist flere kurver jordbær og endel reker allerede jeg - nydelig :nam:
ENJOY!!

julibe
10-05-2004, 14:57
Jepp, jordbær er trygt å spise, så lenge man "bare" er gravid.

Men pass på å skylle godt av de, sånn at du ikke får i deg noe jord! Jord kan inneholde toxoplasma, som ikke er noe særlig å bli smittet med når man er gravid.

maylen
10-05-2004, 15:25
åh,godt å høre... da kjøper jeg jordbær da.. ;)

mammatherese
10-05-2004, 19:46
Jeg har hørt at jordbær er lov i moderate mengder... men at stoffen de sprøyter jordbærene med ikke er så bra i store mengder fordi det er ett avfallstoff som kroppen bruker lang tid å bryte ned... men er vel delte meninger om dette også...

Maria73
14-05-2004, 19:04
Har hørt at man kan spise jordbær under graviditet og ikke under amming. Grunnen til at man ikke kan spise jordbær når man ammer er kanskje at disse små frøene på jordbæra er nøtter og nøtter skal man jo som kjent være forsiktig med når man ammer pga allergi