PDA

Vis full versjon : Søvnproblemer.

mammaijuni
10-05-2004, 12:57
Grrr...nå er jeg sint:grrr: ,jeg bruker lang tid på og sove,men nå den siste tida har jeg ikke sovet noe i d hele tatt fordi det er så mye bråk ut(vi bor midt i byen,noe som ikke er bra,og vinduene må være oppe hvis ikke får vi ikke puste)men jeg tenkte det var greit å prøve "sov i ro" ørepropper:nikker: joda,jeg sovnet,har nå brukt dem i 2 dager,og har sovet kjempe bra(sånn delevis i hvertfall)men nå har jeg kjempevondt i ørene.

Er det helt umulig å være gravid å sove bra i samme tid???
er det rart vi blir deprimert??
Hva har vi gjort galt?(hvorfor har ikke menn sånner plager)de kan jo stå og sove.

og en ting til....han vi leier hos har begynt å male vinduene på utsiden av huset,han skal male alle leilighetene han leier ut,og i dag malte han vinduene på rommet vårt mens vi lå og sov,så når jeg våknet opp luktet det maling i hele rommet,hvor lenge vi har sovet i den lukten aner jeg ikke,men hvor bra er det,nå som jeg er gravid??

mammaijuni
12-05-2004, 17:01
ingen som vet noe?

chanel
12-05-2004, 20:09
Det der med malingslukt er vel ikke akkurat det beste nå mens du er gravid, men hvis du ikke har blitt dårlig av lukten, og siden den bare har vært sånn "i luften" rundt deg, så tror jeg ikke at den er så konsentrert at den utgjør noen fare for deg og barnet. Det er værre om du selv skulle ha hengt over malingsspannet:)
Å sove dårlig er en av de prisene man må betale for å få et barn inn i denne verdenen. Hvis dette er det du sliter mest med så har jeg veldig god forståelse for at dette blir slitsomt, men det er vel kanskje en liten pris å betale når du tenker på hva premien er?!? Har desverre ingen gode råd å gi deg, håper at du får sove bedre snart. Det er slitsomt å gå på tomgang når det gjelder for lite søvn. Kanskje det vil hjelpe deg å tenke på hva du kunne ha slitt med istedenfor, og hvor heldig du er som ikke gjør det.... hjelper meg i tunge stunder ihvertfall:nikker:

Chanel 33+3

Selma80
17-05-2004, 22:42
Tips for bedre søvn: spis banan! Bananer har en beroligende effekt. I tillegg er det virkelig lurt å tusle en liten tur før sengetid for å få litt luft! Det hjelper også. Ha frisk luft på soverommet,behagelig belysning og stell deg selv før du legger deg. Man sover bedre med nyrenset hud og nypussete tenner.
Strekk kroppen godt og si til hver muskel, en for en, at de skal slappe av. Da får man en sånn deilig synkende følelse og er borte før man vet ordet av det. Forresten, helt rene og nylufta sengetøy er jo deilig...
God natt og sov godt da!