PDA

Vis full versjon : Luft i magen - vanlig??? noen gode råd`?

Happycow
12-05-2004, 20:45
Hei, er 4+5 og har hatt luft i magen nesten siden jeg fant ut at jeg var gravid... dette er veldig ubehagelig og det forsterker strekksmertene... Er dette en vanlig "bivirkning" på graviditet? Noen gode råd? Holder meg unna tyggis, kål, løk og erter/bønner... Men det hjelper ikke, og drikker biola daglig... Takk for tips

Nordstjernen
12-05-2004, 20:55
Helt vanlig.

Jeg er så oppblåst og full i luft at buksene er ubehagelige når de strammer rundt magen.

Kveldene går med til å fise. :gal:

Happycow
12-05-2004, 21:00
Takk skal du ha, har ikke visst om denne veldig "teite" fånyttes, fryktelig irriterende, blaaeeeæææhhhete bivirkningen... Har jo fått 4-5 mnd mage på mine 4+5. Har alltid hatt bitteliten mage, men nå kan jeg gå og vralte med den uten å holde den inn for å liksom proklamere... her kommer jeg og jeg har barn i magen... hehehe... skulle bare visst at det var 1% barn og 99% fis!!

Tidl. bruker
12-05-2004, 22:45
Jeg spiser både kål, erter og svisker og fiser ivei! Jeg synes ikke det gjør så mye, det eneste som er ille er når jeg er på jobb. Da hender det at jeg må ut på vaskekottet og "sjekke noe" innimellom. :flau:

julibe
13-05-2004, 09:25
Jeg spiser både kål, erter og svisker og fiser ivei! Jeg synes ikke det gjør så mye, det eneste som er ille er når jeg er på jobb. Da hender det at jeg må ut på vaskekottet og "sjekke noe" innimellom. :flau:
:fnis: :skratte:

Det er nå tross alt enda godt når det kommer ut. Det som er verre er når man føler seg helt full av luft, men ikke får det ut. Da kjennes det ut som man skal til å lette noen ganger :lol:

Kan ellers nevne at om luftplagene skulle bli virkelig alt for plagsomme, så finnes det noe greier på apoteket som heter Minifom (finnes som kapsler (små) og også som dråper tror jeg), som skal virke mot luft i magen. Har ikke prøvd det selv, men har hørt andre som har gode erfaringer med det. Verdt et forsøk kanskje, hvertfall dersom man blir uvel av all lufta...

Labbis
13-05-2004, 09:34
Forsvinner det etterhvert?? (Vær så snill å si ja!!!)
To bukser allerede for trange og syns det er litt vel tidlig..

Jeg får det ikke ut og føler meg bare som en skikkelig bolle. Føler hemoridene kommer ploppende når som helst nå :(

Nordstjernen
13-05-2004, 09:36
Ja!
Det forsvinner etterhvert.
MEn kan være ganske plagsomt første trimester.

Simona
13-05-2004, 14:23
Jeg var utrolig plaget av dette for et par uker siden! Følte at magen skulle ekspoldere, og løp frem og tilbake på do i ett sett! Men etter at jeg begynte å ta Minifom kapsler og drikke Rooibos te har det nesten forsvunnet!! Jeg var spesielt plaget når jeg drakk noe kald på tom mage!! Da var det bare å krølle seg sammen i kramper i den neste timen......... :urk: :mumle:

Men, nå er et nesten helt bort og har gått over i andre plager i stedet for (kvalme, trøtthet, vondt i ryggen etc..) Er det ikke topp å være gravid!!! :nikker:

LYKKE TIL!

stein
13-05-2004, 14:48
Hos meg gikk det ikke over, men ble bare verre etter hvert som det ble mindre plass der inne. Lufta kom ikke ut, satt bom fast. Og vondt gjorde det når ungen sparka akkurat der og særlig med mat fikk jeg ikke plass til.... Til slutt (3. trimester) begynte jeg på minifom og det hjalp etter noen dager. Like oppblåst fortsatt, men nå får jeg det i alle fall ut. Lykke til!

Løve83
13-05-2004, 15:02
Jeg vet hvordan du har det, er enda plaget med det. men ikke så veldig plaget som jeg var de første mnd.

Happycow
14-05-2004, 00:18
Hei igjen, Takk for delte erfaringer og råd. Har nå kjøpt meg Minifom og tatt 4kapsler i dag, men fungerer ikke nevneverdig foreløpig... og skal begynne å drikke mer roibushte....

Maja28
19-05-2004, 06:26
Hei

Jeg har vært plaget med dette helt siden en mageoperasjon i februar. Og for meg hjelper det å prøve å ikke svelge mye luft når jeg spiser/drikker, og bruke litt mer tid enn tidligere på dette. Tar også Minifom kapsler dersom det låser seg og ikke kommer ut, da ser jeg ut som jeg er langt på vei...nemlig..:flau:
Av og til lager jeg te av malt fennikel, karve og anis, smaker faktisk godt, og det hjelper meg!!

Også er det jo lurt å unngå for mye kullsyre da..:lykketil:

Lille Ru
19-05-2004, 12:37
Jeg sverger til Minifom om det blir for ille... jeg sliter med ekstrem svangerskapskvalme i tillegg og de to tingene lar seg ikke kombinere særlig godt kan en si....:flau: